Confessions of a prairie Bitch - Alison Arngrim

Gast

Confessions of a prairie Bitch - Alison Arngrim

Bericht door Gast » 29-08-2011 17:58

AfbeeldingZoals jullie denk ik wel weten, heb ik het boek: Confessions of a prairie Bitch, How I survived Nellie Oleson and Learned to love being hated. Geschreven door "onze" Nellie Oleson: Alison Arngrim.
Het is een super boek. Ik zal het jullie allemaal aanraden om te lezen. Ze schrijft met heel veel humor eerlijk over hoe de tijd voor, tijdens en na het kleine huis was. Ik kan moeilijk het hele boek gaan overtypen (iets te veel werk :P), maar ik vind het zeker leuk om dingen met jullie te delen! O, ja ze vertelt heel eerlijk dus van sommige mensen heb ik wel een iets minder idylisch beeld gekregen. Ze ziet de acteurs echt los van de personages, dus als je dat heel lastig vind is het boek misschien geen aanrader :P)
Hier een ‘korte’ omsomming van wat ze allemaal in het boek beschrijft:
- Hoe haar jeugd was, hoe ze jarenlang sexsueel werd misbruikt door haar broer.
- Hoe ze als kind opgroeide in Hollywood
- Hoe laura het vond dat Almalzo in de serie kwam
- Waarom de serie zoveel afwijkt van de boeken/hoe Mary eigenlijk niet blind zou worden in de serie/de werkelijke reden dat John Jr. uit de serie ging.
- Hoe ze keer op keer werd afgewezen voor audities.
- Hoe haar auditie voor het kleine huis echt ging.
- Hoe elke acteur echt was. (oa. Laura, Charles, Nels, Harriet, Nels, Willie, percival)
- Wat het verhaal van Carrie was, waarom klikte het niet tussen Carrie en Michael Landon.
- Hoe ze het vond om gemeen te doen.
- Wat er waar is over de vriendschap tussen haar en Laura en wat niet
- Of het klopt dat Melissa Sue Anderson de BITCH achter de schermen was.
- Waarom ze uit het kleine huis is gegaan en hoe Laura ook bijna stopte na seizoen 6
- Waarom ze zo’n oerlelijke pruik droeg in de aflevering: ‘The return of Nellie’ En hoe het was die aflevering te maken.
- Over de aflevering ‘Bunny’ en ‘the camp out’ schrijft ze heel uitgebreid.
- Hoe de dood van Micheal Landon voor haar was
- Hoe ze het gevoel heeft nooit echt begrepen te worden door het Amerikaanse pupliek
- Hoe ze voor iedereen nog steeds Nellie is (lees:een bitch!)
- Hoe het was om te trouwen in een serie
- Over haar band met Percival (ook hier beschrijft ze hoe het komt dat iedereen denkt dat ze een relatie hadden)
- Hoe zij en Harriet een keer door boze schoolkinderen zijn ‘aangevallen/geslagen’.
- Hoe haar leven na het kleine huis verder ging
- Hoe ze over kleine huisreunies denkt
- Wat ze ervan vindt dat ze nog steeds fanmail ontvangt.

HEEL WAT DUS!
Ik zal proberen af en toe jullie wat te vertellen. Als jullie nu één onderwerp interessant lijkt, dan vertel ik daar eerst over!
Groetjes, joelle!


Even belangrijk voor iedereen om zich te realiseren. Ik ga er vanuit dat Alison de waarheid heeft verteld,maar het blijft haar mening over hoe het was. Het is dus niet de keiharde waarheid!

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2011 17:59

Waarom wilde Laura na Seizoen 7 stoppen?
De reden waarom Laura ermee wilde stoppen na seizoen 7 was de volgende. Nelle, Mary en Laura kregen allemaal niet veel betaald. Alison zei toen: ‘Als jullie me in de serie willen houden zullen jullie me meer moeten betalen of me in meer afleveringen laten meespelen.’ Maar daar gingen ze niet mee akkoord. Ook vond Alison het genoeg geweest; ze had van haar 12e tot haar 19e meegespeeld, het was tijd voor iets nieuws. Laura vroeg ook om meer geld, eerst zou ze dat ook niet krijgen en zou ze dus ook vertrekken. Maar al snel realiseerden de producers zich dat kleine huis zonder Laura niets zou voorstellen, dus kreeg Laura wel de salaris verhoging.

Waarom klikte het niet tussen Michael Landon en Carry?
Deze oorzaak ligt vooral bij de moeder van de tweeling. Dat was een zeer vreemd mens. Zij heeft ook aan Alison voorgesteld dat ze maar in de playboy moest gaan staan, dat paste beter bij haar!
De tweeling praatte in een zeer vreemd accent, wat volgens Alison alleen de ouders verstonden. Dus daarom was acteren erg lastig, niemand verstond ze. Misschien is dat in Nederland minder opvallend omdat we daar ondertiteling hebben. Dus daarom waren de scenes waarin Carry moest spelen altijd lastig en loste Micheal Landon het op door haar gewoon minder tekst te geven.

Hoe ging Alison haar auditie?
Ze had al heel veel audities gedaan, maar telkens werd Jodie Foster gekozen ipv zij.
En toen had haar vader een auditie geregeld voor Nellie Oleson. Ze had toen een gesprek met Ed Friendly en die hield de Kleine Huis boeken omhoog: ‘Weet je wat dit zijn?’ Haar antwoord was: ‘Boeken’. Omdat ze de boeken niet kende kreeg ze niet de rol. Een week later deed ze auditie voor Laura, maar ook die rol kreeg ze niet. Ze werd wel uitgenodigd voor de rol van Mary, dus deed ze daar auditie voor, maar ook die rol kreeg ze niet. Toen werd ze nog een keer uitgenodigd voor de rol van Nellie. Deze keer moest ze het script lezen, toen kwam ze erachter dat ze een BITCH zou spelen. Dit keer deed ze autiditie voor 3 mannen waaronder Michael Landon. Ze moest het stuk voorlezen van Nellies speech over hun mooie huis. De mannen kwamen niet meer bij van het lachen en vroegen of ze het nog een keer wilde doen. Alison dacht dat ze iets verkeerds had gedaan en vroeg wat ze moest veranderen. Hun antwoord was : Verander niets, we willen het gewoon nog een keer horen! En ze werd aangenomen.
Ze vroeg toen aan haar vader: Moet ik me zorgen maken dat ik voor de lieve rollen niet ben aangenomen en wel voor de rol van BITCH? Het antwoord van haar vader was: ‘Hey, if the shoe fits, wear it’. ‘Well, the thing won’t last a season, so don’t worry!’

Zo dit was het voor vandaag! ;)

*Edit: ik zei iederkeer seizoen 6, maar ik heb het nagelezen en het is seizoen 7!*

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2011 18:00

De band tussen Steve en Alison (percival en Nellie). En hoe vond Nellie het om te trouwen in de Serie:
Toen Michael Landon haar vertelde dat ze zou gaan trouwen begreep ze er niets van. Wie zou zo gek zijn om met haar te trouwen? Ze vond het helemaal niets. Het voelde als uitgehuwelijkd worden, ze had geen keuze in haar man, en toen ze hem voor het eerst zou ontmoeten was ze stikzenuwachtig. Ook vertelde Micheal Landon haar dat er twee soorten mannelijke acteurs zijn: Leading men (lees: knappe mannen) en Character men (lees: Lelijke mannen).
Mary en Laura kregen allebei iemand uit de eerste categorie en zij zou het moeten doen met de tweede catogorie, nog een reden om zenuwachtig te zijn.
Dit stukje schrijft ze erover, ik laat het in Engels omdat het anders niet zo overkomt zoals ze het bedoelde:
I reminded myself this was just TV, not reality. It wasn’t as if I was really walking down the aisle with a complete stranger. I would however, be kissing him, hugging him, lying next to him in bed, and telling him how much I loved him . . . every day for the next few years . . . until death of our contracts or the show did us part. Souned pretty real to me.Maar toen ze hem zag, was alle twijfel weg. Ten eerste was hij niet lelijk en ten tweede hadden ze een enorme klik en bloeide er meteen een vriendschap op, die zou duren tot ze aan zijn sterfbed zou staan en hem beloofde te gaan vechten tegen aids.
Het duurde dan ook niet lang voordat Percival vertelde dat hij homosexcueel was. In die tijd was dat echt nog niet geaccepteerd en het kon zelfs leiden tot minder rollen. Dus hij wilde niet dat het bekend zou worden. Allison beloofde het niet verder te vertellen.

Toen ze hun eerste bedscéne moesten spelen, vonden ze dat allebei enorm spannend. Om de sfeer luchtiger te maken besloten ze hun domste pyjama aan te doen. Allison droeg iets met beertjes erop (ik weet niet meer wat Steve droeg). Daardoor kregen ze de slappe lach. Doordat ze zo moesten lachen dacht Michael dat ze echt een relatie hadden en dat de geruchten waar waren. Dus kregen ze nog meer de slappe lach. Dit is allemaal op tape gezet en te zien in de aflevering waar ze beslissen dat het ene kind christelijk wordt en het andere kind joods.

Maar toen dat gebeurd was, kregen Steve en Allison een idee om te zorgen dat het niet naar buiten kwam dat Steve homo was. Ze zouden vertellen dat ze een stel waren! Dus dat hebben ze gedaan. Ze hebben zelf in een tv-programma beweerd dat ze enorm verliefd op elkaar waren. Dus daar komen de geruchten vandaan. Ze hebben ze namelijk zelf verteld/bevestigd!
Na een poosje is Steve ‘uit de kast gekomen’ en hebben ze ook verteld dat hun relatie niet waar was. Maar die verhalen zijn nooit helemaal de wereld uit gegaan.

Ze zijn erg goede vrienden gebleven en Allison is Steve altijd ‘my other husband’ blijven noemen en ze waren heel erg close. In de tijd dat Steve stervende was, was Allison altijd aan zijn zijde! Hij is de reden dat ze zich zo inzet om AIDS (waar Steve aan gestorven is) bespreekbaar te maken in de wereld.
Zo een zeer uitgebreid antwoord! :P Morgen zal ik nog een antwoord geven op een van de vragen!

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2011 18:00

Er zijn in het boek ook heel veel onderwerpen genoemd die niet een heel verhaal in houden, maar toch leuk zijn om te weten, dus hier een heleboel wistje dat je’s.


WIST JE DAT?
- Er op de set geen water stroomde, het beekje naast het huis van de Ingalls dus nep is, net als het water waarmee de molen wordt voortgedreven?. Als er scénes met water gedaan moesten worden, moesten ze eerst 2 uur rijden met de auto.
- Nancy dezelfde pruik droeg als Nellie? En dat dat de reden was dat Nellie zo’n oerlelijk ding op haar hoofd had toen ze in een aflevering terug kwam. Ze vonden het toen namelijk te duur om voor één aflevering een mooie pruik te bestellen. Deze was al een keer gebruikt in een andere serie en konden ze goedkoop overnemen.
- Willie nooit zijn script helemaal leerde?. Hij leerde alleen de zinnen die hij moest zeggen. Dit deed hij omdat hij dan de afleveringen spannender vond om te kijken als ze klaar waren, want dat wist hij niet hoe dit afliep.
- Willie zelfs een keer een begrafenisscene had gespeeld, waarbij de tranen in zijn ogen stonden en dat hij achteraf vroeg: ‘Who died?’
- Nellie de eetscene’s het leukste vond?Dit kwam o.a. doordat ze zulke luxe dingen aten.
- Alison eten voor haar ouders kocht met het geld dat ze verdiende met ‘kleine huis’? Ze deed dit omdat haar ouders geen geld hadden.
- Alison en Melissa Gilbert eigenlijk een omgekeerde ‘town party, country party’ waren in het echt? Alison speelde in het meertje achter hun huis en Melissa kreeg de dure poppen.
- Nellie altijd dezelfde jurk aan heeft als ze een vechtscene moet spelen? Men deed dit omdat er dan maar één jurk beschadigd raakte.
- Nellie toen ze haar eerste scene moest spelen flauwviel van de hitte?
- Er echt een soort Mercantile was op de set? Hier konden ze sigaretten, snoep en drinken kopen. (het werd helaas niet gerund door Nels :P)
- Alle kinderen van de set 2 uur per dag les kregen op de set?
- Alle kinderen het jammer vonden dat deze lessen niet gegeven werden door miss beadle :P?
- Willie tijdens die lessen deed alsof hij erg dom was en dat hij daarom minder moeilijk huiswerk kreeg?
- Willie nog maar 6 was toen hij aan de show begon? En dat hij heel erg steun zocht bij Melissa Gilbert?
- Michael Landon nooit ondergoed droeg als hij Charles Ingalls speelde? Dit deed hij omdat zijn billen er dan beter uitzagen op tv.
- Dit waarschijnlijk voortkwam uit het feit dat hij als kind niet populair was en niet knap, en dat hij dat nu wilde compenseren?

Zo dit waren ze voor nu, als ik er nog meer bedenk, dan deel ik ze weer met jullie :D

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 14:53

op deze link:
http://www.amazon.com/Confessions-Prair ... 0061962155

Kun je een deel van het boek lezen. Ook staan hier alle foto's die ook in het boek staan. Leuk om te zien!

Op deze link:
http://www.hgd.com/alison/
Staat heel veel leuke informatie. Ook staan er veel leuke foto's van 't kleine huis op.

Deze vind ik erg leuk: Heel duidelijk nep sneeuw
Afbeelding

Ook zal ik nog meer vertellen, maar dit wilde ik jullie ook niet ontnemen. :D

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 15:15

Even handig om te weten:
Als ik zeg Melissa bedoel ik Mellisa gilbert
Als ik zeg Mellisa Sue of Missy bedoel ik Melissa Sue Anderson

Hoe vond Laura het dat Almanzo in de serie kwam?
Laura vond dat niet leuk. Ze was op dat moment nog maar 15 en had nog geen vriendjes gehad. Haar eerste kus was dus een filmkus van een man die veel ouder was dan zij.! Ze vond het niets om hem te moeten kussen en ‘lief te hebben’.
Dit viel ook op, het kwam op de camera niet zo overtuigend over. Nellie en Percival daarentegen zoenden heel uitgebreid en dat zag er uit alsof ze echt van elkaar hielden (vandaar ook de roddels). Melissa vond het vies om te kijken als Alison en Steve zo uitgebreid ‘in elkaars mond hingen’ zoals ze het noemde. Daarom vonden zij het juist leuk om het zo overdreven mogelijk te doen!
Ze vroegen of Dean en Melissa het ook niet overtuigender konden doen. Maar Melissa wilde dat niet. En Dean was bang omdat Melissa nog zo jong was, om haar (ja ik weet niet goed hoe ik dat moet vertalen) pijn te doen/te dwingen. Hij behandelde haar heel erg voorzichtig. Heel lief natuurlijk, maar op het scherm zag het er soms toch wat minder overtuigend uit.
Uiteindelijk heeft Michael Landon gewoon aanvaard dat het er bij Steve en Alison overtuigender uitziet dan bij Dean en Melissa!
Mijn vraag aan jullie: is dit jullie ooit opgevallen? Mij namelijk niet!


Was Mellisa Sue Anderson de ‘echte’ BITCH op de prairie?
Het antwoord hierop is vrij simpel: JA! Maar het zit toch wat ingewikkelder dan het nu lijkt. Toen Alison op de set kwam, bestond de cast al voor een deel door de pilot. Alison was erg zenuwachtig en verlegen. Melissa kwam meteen naar haar toe en ze kletsen wat, toen ze net wilde weglopen zei ze:
“And whatever you do, you watch out for that Melissa Sue Anderson. She’s very dangerous. She’s evil, and I hate her!”
De vrouw die hielp met omkleden zei toen: “Oh, honey, you don’t mean that! You don’t really hate her now, do you?’
Melissa antwoordde: “Yes I do! I hate her, and she hates me. She tried to kill me, you know. And she’ll kill you, too, if she get the chance!”
Dit geeft al gelijk goed weer hoe de sfeer tussen de Melissa’s was. Alison verteld dat zij en Melissa Sue ook echt niet met elkaar konden opschieten. Er was een scene in de handyman, waar Melissa Alison neer moest slaan met haar emmertje met eten. Van te voren liep Melissa Sue naar haar toen om te vertellen dat ze echt hard ging meppen. Alison zei toen: ‘O, maar daar ga je spijt van krijgen wat dan sla ik jou 2x zo hard terug!’ Dit gesprek ving een producer op en toen is het uit het script geschreven. Melissa Sue hoefde haar toen alleen maar een klap te geven.

Maar Alison herinnert zich ook iets anders. Namelijk Melissa Sue’s moeder. Dat was een erg vreemd mens en ze legde heel veel druk op haar ‘Melissa Sue’. Melissa Gilbert was een keer jarig en had een feestje, natuurlijk was Alison uitgenodigd, maar ook Melissa Sue was uitgenodig. Alison herinnert zich niet meer waarom Melissa Sue was uitgenodigd, ze dacht dat het was omdat het nog aan het begin van de serie was en ze nog hoop hadden dat het goed zou komen. Die dag was Melissa Sue anders, lief! Ze hebben de hele dag een geweldige dag gehad en het was super gezellig met Melissa Sue. Maar toen ze werd opgehaald door haar moeder sloeg ze in één keer weer om tot de BITCH.
Daarna hebben ze nooit meer de Melissa Sue van het feestje gezien. Dus denkt Alison dat het met haar moeder te maken heeft.
Melissa Sue komt ook nooit naar de reunies. Wel was ze op de begrafenis van Micheal Landon. Alison dacht toen: laat ik haar nog een kans geven. Ze zag dat ze haar kind bij zich had, dus vroeg Alison: ‘Hoe oud is ze?’ Melissa Sue antwoorde alleen: 6 maanden en liep toen verwaand weg.

Alison schrijft: Ik weet niet was het was met Melissa Sue. We zijn nooit vrienden geweest. Maar als ze het zou willen, hoeft ze alleen maar te bellen. Ik sta ervoor open. Ik denk dat we meer gemeen hebben dan dat we allebei denken.

Zo een heel verhaal! Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe Melissa Sue dit in haar boek beschrijft.
Volgens mij heb ik al jullie ‘verzoekvragen’ beantwoord. Dus nieuwe verzoekjes zijn welkom :P

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 16:59

Valt er nog meer te vertellen over ‘The return of Nellie’? Of heb je daar alles al van gezegd. En volgens mij had ik ook nog gevraagd of je wilde vertellen waarom de serie zo ver afwijkt.

En ik ben ook benieuwd naar deze: Waarom Mary eerst niet blind zou worden in de serie.

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 17:10

@ peter, ik had dit al getypt, maar jouw vragen ga ik binnenkort ook beantwoorden!

Aangezien jullie denk ik ook wel geinteresseerd zijn in Michael Landon.
Hier een heel stuk over Michael Landon.
Ze vertelt dat ze vaak de vraag krijgt: ‘Hoe is Michael Landon in het echt?’ Haar antwoord is dan altijd: ‘Dat weet ik niet, dat moet je aan zijn familieleden vragen, ik weet alleen hoe hij op de set was, dus dat kan ik je vertellen.’
En wat ze over hem vertelt, probeer ik hier zo goed mogelijk te vermelden.
Michael Landon is een bijzonder man. Hij is niet Charles Ingalls, maar Charles Ingalls zou een vreselijk slechte producer zijn geweest. En hij was een geweldige producer.
Op de set waren veel kinderen, wij mochten gewoon spelen en als we nodig waren werd er door de megafoon onze naam omgeroepen gevolgd door, please? In mijn geval dus: Alison, please. En dan moest je snel op de plek van bestemming zijn. Het werd twee keer door die aardig vrouw gevraagd. En als je er dan nog niet was en voor de derde keer omgeroepen moest worden dan was het Michael en dan was je niet blij!
Het klopt dat hij mij die pruik liet dragen terwijl hij wist dat mijn hoofd daardoor elke dag bloedde. Maar bekijk het van zijn kant, wat is Nellie zonder die pruik?
Als ik een setdag had begon mijn dag vroeg, zeer vroeg en het waren erg lange dagen. Dus was ik erg moe. Tussendoor mocht ik niet slapen, maar deed dat wel stiekem. Ik mocht slapen in de vrachtwagen van de eigenaren van de winkel op de set. Op een dag sliep ik daarin en hoorde ik stemmen dichterbij komen. Ik schrok enorm toen ik hoorde dat het Michael was! Ik hoorde hem praten en kon verstaan wat ze zeiden. Hij kocht drugs en drank van een andere man. En toen gingen ze weer. Ik was enorm opgelucht. Het was 10.30 maar ik was niet verbaasd dat Michael zag drinken. Dat deden eigenlijk alle mannen op de set.

Ook vertelt ze dat ze een keer haar arm brak, net voordat ze aflevering ‘Bunny’ moest spelen. Die aflevering met de rolstoel. Toen ze naar Michael Landon ging om dat te vertellen zei hij tegen haar: ‘Okay, but you’r not going skateboarding anymore… RIGHT?’ Ze antwoorde: ‘Oh, right. No, no sir, no more skateboarding. No’.
Ze had haar arm namelijk gebroken toen ze op een skateboard stond. Ze speelde er niet eens mee. Toen ze de deur van zijn kantoor achter haar dicht deed kon ze hem horen schreeuwen: ‘JESUS CHRIST! HE SAID SHE HAD A TINY LITTLE CAST! DID YOU SEE THAT FUCKING THING?’ Alison schrijft dan: ‘I could hear what sounded like fists being pounded on desks, wastebaskets being kicked acrross the room. Then I heard him shouting again: ‘WHAT THE HELL ARE WE GOING TO DO WITH THAT?’
Na 10 minuten kwam hij naar buiten en gaf zijn ‘Charles Ingalls- lach’ en zei dat hij een oplossing had en dat ik weer binnen mocht komen. Hij deed hierna alsof er niets gebeurd was.
De oplossing was dat ze in de aflevering een spalk zou krijgen, omdat ze dan ook in het script haar arm zou bezeren. Maar toch was deze aflevering geen pretje want ze had wel de hele tijd gips om haar arm tot onder haar oksel. Als je de aflevering kijkt kun je dit ook zien. Toen de oplossing vertelt was zei hij nog het volgende: ‘Remember, no more skateboarding, right? If you ever break your arm with skateboarding again…’ Hij wachtte, gaf toen weer zijn ‘Charles Ingalls- lach’ en zei: ‘ I’ll break the other one!’ This was followd by his high-pitched maniacal laughter. A joke, of course, but I decided that skateboarding might be bad for my health in more ways than one.

Dit geeft vind ik wel aan hoe de band was tussen Alison en Michael. Over die aflevering Bunny schrijft ze nog meer leuke weetjes, maar die bewaar ik voor een andere keer.

Toen Michael stierf zou ze een interview hebben op tv.. Ze had juist 30 minuten daarvoor van zijn overlijden gehoord en nu moest ze het interview geven. Dat ging nu natuurlijk over Michael. De eerste vraag was: ‘Was hij als een vader voor jou?’ Haar antwoord was: ‘nee…’ ‘Dus je kon niet met hem opschieten?’ Ze heeft het hele interview proberen uit te leggen dat er ook nog een middenweg was. Maar dat lukte niet en het interview is niet uitgezonden. Ze heeft toen uitgehuild bij een vriendin. Ze widlen alleen maar horen hoe perfect hij was, dat hij Charles Ingalls was, maar dat was hij niet! *Nu ga ik verder in het engels want ik zal hun te kort doen als ik dit ga proberen te vertalen! *
Haar vriendin antwoorde toen: ‘I understand, darling! Your friend was a real person, he was good, and he was bad, and you loved him anyway. And they want to make him a saint! But that’s not the person you loved!
Dit zegt/schrijft Alison weer:
I didn’t feel like I could tell the interviewers about the seven years I spent working for a guy who smoked, drank, swore, told horrible jokes, never wore underwear, and celebrated the end of the season by taking us all to the racetrack. And I certainly couldn’t tell them I enjoyed every minute of it. Or that even at his most erratic, Michael taught me valuable lessons that have served me all of my life. Michael Landon was not really Charles Ingalls, and the world is a much better place as a result. ‘Pa’ might have been the world’s greatest dad, but he would have been a terrible producer. Little house on the prairie would likely have never made it to the screen. And where would I be, quite frankly, without Little house?

Dat vind ik echt zo’n mooi stukje. Ze schrijft ook nog een klein stukje over zijn begrafenis. Maar daar heb ik nu geen tijd meer voor. Dat schrijf ik weer een andere keer!

*Edit: Hier de aanvulling over de begrafenis*
Alison vertelt dat bijna de hele cast aanwezig was bij de dienst. Ik snapte niet helemaal of het nu echt de begrafenis was, of een dienst voor de kleine huis acteurs. Ik denk het 2e, ze schrijft dat, toen ze de kerk binnen gingen, iedereen (Ja echt iedereen!) zo ging zitten als ze in de show hadden gezeten. Iedereen zat op de bank waar hij/zij hoorde. Toen keken ze rond en had iedereen het door. Het voelde toen enorm of Michael bij hen was en door de megafoon had lopen schreeuwen.
De dienst werd voor een groot deel gedaan door Merlin Olsen. Toen Melissa Gilbert haar deel deed las ze het volgende gedicht voor:

Remember me with smiles and laughter,
Because that's how I'll remember you all.
If you can only remember me with tears,
Then don't remember me at all.


Toen ze naar buiten liepen was het doodsstil en stond er veel pers langs de route, die zeiden ook niets en riepen ook niets.
Maar toen Alison langs liep gebeurde het volgende (dit typ ik weer letterlijk over).

They started yelling: 'Hey Alison! Yoo-hoo! Over here'
I walked on quiet, but also started to laugh. They didn't harass anyone else like this, but for some reasen they thought it was perfecly okay in my case. It had somehow been dicided, for better or worse, that I wasn't like the 'other'celebrities. I was glad that I wasn't seen as 'too precious'or overly sensitive. Besides, I was with my father, the infamous Thor Arngrim. He wasn't going to get upset about the threat of possible publicity, plannend or not. At least I knew one thing: Michael would have thought it was hysterical. There she goes again, that girl who crashed the party and her crazy old man. I'm dead, and they're still hogging the camera!

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 19:05

The return of Nellie:

Zoals ik al vertelde kwam Nellie’s exit door het geld. Dit werd besloten in de stop van seizoen 7 naar 8. Dus toen de knoop was doorgehakt hoefde ze gewoon opeens niet meer te komen. Dit betekende geen afscheid van de andere castleden. En ook geen afscheid van ‘Nellie’. Toen volgde een hele rare tijd voor Alison, ze was de weg kwijt. Ze kon geen rollen krijgen en miste Het Kleine Huis enorm. Ze speelde zelfs een hoer in een film om van haar brave imago af te komen. Maar ook dat hielp niet. Dit schreef ze over het feit dat ze weg was bij ’t kleine huis:

I missed the show, I missed it terribly; I missed my ‘family’, the people I had grown up with, who had always been such an integral part of my existence. I didn’t miss that awful wig (pruik), but I missed Gladys putting it on me in the morning. I can’t say I missed the sweltering heat of Simi, but I missed the ritual of going to the set. I didn’t miss getting into those sifling costumes and undergarment, but I missed being Nellie in all her glory.

Ze twijfelde die tijd heel erg aan haar keuze om weg te gaan. Het ging steeds slechter met haar, de sexsuele mishandeling van haar broer en het feit dat haar vader homosexcueel was zat haar steeds meer dwars. En toen nam ze een enge beslissing, ze ging naar een psycholoog, want ze was in een depressie geraakt. En daar is ze uitgekomen.

En toen belden de producers van Kleine huis naar haar manager, of ze nog één aflevering mee wilde spelen. Haar manager wist niets van haar heimwee en zei: ‘Alleen als jullie haar 4x zo veel betalen als normaal’ en hing toen op. Gek genoeg ging Michael Landon daarmee akkoord. En het was heerlijk om weer terug te zijn op de set. Die hele aflevering is er niet geacteerd, alles was echt. Iedereen was dolblij om haar weer te zien en Alison was door het dolle heen om terug te zijn! Melissa zei: ‘Het is zo saai zonder jou op de set!’ En iedereen was het daar mee eens. Dat verjaardagsfeest in Nellie’s, was ook niet geacteerd, dat was echt een feest omdat Alison terug was.
En na deze aflevering kon ze haar kleine huis periode afsluiten en achter zich laten. Ze wist dat de mensen van Alison Arngrim hielden en van haar zouden blijven houden.

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 21:47

Die andere twee vragen van jou zijn eigenlijk in één te beantwoorden.

waarom week de serie zo af van de boeken en waarom zou Mary eerst niet blind worden in de serie?


Eerst runden Ed Friendly en Michael Landon samen de show, maar rond seizoen 3 kregen ze ruzie en konden ze niet meer samen door een deur. Ed Friendly was altijd degene die dicht bij de boeken wilde blijven, hij hield van de boeken. Michael Landon vond de boeken leuk, maar geen materiaal om een hele serie op te baseren. Toen ze ruzie kregen vond hij het juist leuk, om Ed Friendly dwars te zitten, om te kijken hoe ver hij van de serie kon afwijken.

Maar toen gingen ze verhaallijnen opkopen. Ed kocht natuurlijk die van Laura, want hij wilde haar laten trouwen met Almalzo net als in de boeken. Michael Landon kocht die van Mary. En later ook die van Nellie. Verder wordt er niet beschreven wie welke verhaallijn koos.

Maar Michael had die dus van Mary, dus hij kon daarmee doen wat hij wilde. Hij besloot haar niet blind te laten worden, maar te laten trouwen. Deels omdat hij dat een leukere verhaallijn vond en deels omdat hij Ed wilde dwars zitten.

Daarom kwam John jr. in de serie, hij zou de man worden van Mary. Maar er was één groot probleem, Melissa kon John (ik weet zijn echte naam even niet) niet uitstaan en weigerde hem te kussen. Alison begreep hier niets van! Zij was namelijk verliefd op hem, maar dit was helaas niet wederzijds.
Ze hebben lang geprobeerd Melissa toch over te halen om haar scene's te spelen met John. Maar uiteindelijk koos Michael Landon ervoor om Melissa niet kwijt te raken en John uit de serie te laten schrijven.

Toen kwam dus het verhaal dat hij vreemd ging. Het ''grappige' hieraan is dat in de serie John de slechterik leek over hun breuk. Terwijl in het echt dat dus Melissa's schuld was.

Toen het trouwverhaal niet doorging, heeft Michael er toch voor gekozen om Mary blind te laten worden.

Zo weer een verhaal verteld! :wink:

Plaats reactie