Confessions of a prairie Bitch - Alison Arngrim

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-09-2011 09:58

Waauuuww....die lieve Mary .
En toch zie je het af en toe in bepaalde scenes dat ze geen lieverdje is,
dat meppen met dat emmertje naar die jongen (Bubba ) geloof ik was echt knoerthard, maar goed dat Nelly dit dus bespaard is gebleven :D .
En in nog wel meer scenes vang je hier een glimp van op, zeker ook dat ze helemaal geen zin had Jhon Jr te kussen voor de 1e keer, de onwillendheid en tegenzin droop er af , maar dat er tussen de twee Melissa's geen goede sfeer zou zijn had ik nooit verwacht, daar is dan weer niets van te merken, dus ácteren kon ze wel.
En ja ,daar was ze dan ook voor uitgezocht.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-09-2011 11:16

Oh, Joelle, ik geniet toch zo van die achtergrondverhaaltjes. Leuk om op deze manier dingetjes te weten komen, waardoor je de afleveringen toch iets anders gaat bekijken of juist beter begrijpt.
Ik hoop dat je ons nog veel kunt vertellen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2011 11:48

leuk dat jullie d'r zo van genieten.

Er zijn nog wel wat dingen om te vertellen, maar het einde komt toch wel in zicht! :wink:

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2011 12:54

Over de aflevering Bunny!

Zoals ik al vertelde had Alison tijdens deze aflevering haar arm gebroken. Daarom was de scene dat Willie op haar kamer kwam, ze over het bed moest springen, de kaars moest uitblazen, de deur dicht doen en haar hand voor zijn mond doen, erg lastig om te spelen.
Sowieso was de hele aflevering lastig om te spelen als je maar één hand kon gebruiken.
De scene dat dr. Baker de rolstoel komt brengen vond ze een rotscene. Want in het script stond dat het haar eerst niet zou lukken om de rolstoel vooruit te krijgen en Dr. Baker zou dan zeggen: 'o, maar je kunt ook je ander hand gebruiken hoor!' Maar dat kon niet echt want die was gebroken. Dus tijdens die scenes wilde ze iedere keer roepen: 'Nee, dat kan niet want die is gebroken!'

Ook wordt er vaak gevraagd of zij het echt was die naar beneden ging in de rolstoel, ja dat was echt Alison. Alleen de salto op het einde niet. Maar ze moest echt in die rolstoel zitten, met haar arm in een platic zak, zodat het gips niet nat zou worden. En dat moest weer bedekt worden door een jurk. Ze vond het doodeng om zo naar beneden te gaan, want ze zat niet vast aan de rolstoel maar moest zichzelf vasthouden.
Tijdens de eerste tape gilde ze niet genoeg, maar keek ze alleen bang, dus moest het opnieuw.
Omdat de crew een grap wilde uithalen met Alison deden ze het volgende. De rolstoel zat wel vast met een touw zodat in geval van nood de rolstoel nog enigzins te sturen zou zijn. Maar toen riep de crew, terwijl ze naar beneden ging,: 'Oeps het touw is gebroken' Hierdoor begon ze keihard te schreeuwen. En die opname is gebruikt in de serie. Het touw was dus niet echt gebroken!

Dit was er weer één, groetjes joelle!

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-09-2011 13:03

.Leuk hoor Joelle om dit allemaal te lezen, ik zit te smullen.
Maar wat knap van "Nelly" dat ze dit toch maar deed allemaal, hoe oud zal ze toen zijn geweest? in feite toch nog een kind, je moet het lef maar hebben om met een gebroken arm zo'n toer uit te halen :roll: .

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2011 14:36

Ja, inderdaad zeer knap!
Ik seizoen 1 was ze 12/13, dus dan zou ze ongeveer 14 zijn geweest.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-09-2011 19:18

Leuk om allemaal te lezen Joelle!

Ik blijf het een raar idee vinden dat Mary in het echt zo'n bitch was, omdat ze zo lief en aardig is in de serie. Heel af en toe zijn er echter inderdaad momenten dat ze een stuk feller en onaardiger overkomt, zoals inderdaad die scene in Country Girls dat ze Laura heel hard een klap geeft. Dat over die moeder wist ik nog niet, maar dat kan inderdaad een van de factoren zijn geweest; het blijft immers merkwaardig dat ze op dat feestje wel heel aardig was en daarna nooit meer. Wel heel knap van de twee Melissa's dat ze elkaar zo haatten in het echt, maar dat je daar in de serie helemaal niets van merkt. Toen ik voor het eerst hoorde dat die twee niet met elkaar op konden schieten, geloofde ik het in eerste instantie ook niet eens, omdat ze in de serie zo'n hechte band hebben en dit ook zo geloofwaardig overkomt. Echt supergoed geacteerd van beiden, want die hechte zusterband in de serie lijkt net echt.

Over die hele Ed Friendly en Michael Landon kwestie, weet ik niet goed was ik ervan moet vinden. Op zich ben ik het namelijk met Ed Friendly eens, want ik vind dat als je boeken verfilmd, je in ieder geval de hoofdlijnen goed moet aanhouden. Michael Landon had er echter gelijk in dat de boeken niet voldoende stof bieden om verschillende afleveringen mee te maken en seizoenen mee te vullen; bovendien moet het afwisselend blijven met vrolijke en droevige afleveringen. Persoonlijk had ik het het liefst zo gehad dat de hoofdlijnen van het leven van de personages intact waren gebleven (dus Mary blind, geen geadopteerde Ingalls kinderen, Laura trouwen met Almanzo, enz.), maar dat er binnen de context van die levens afleveringen en verhaallijnen werden bij verzonnen; dat de hoofdlijnen historisch gezien kloppen, en dat de afleveringen weliswaar zijn verzonnen, maar wel hadden kunnen gebeuren gezien de historische gegevens. Op zo’n manier had je ook een heel afwisselende serie kunnen maken, zonder dat er gelijk zo met de geschiedenis van de Ingalls familie werd geknoeid. Soms vind ik namelijk dat ze echt te ver gaan. Verhaallijnen erbij verzinnen of bijfiguren erbij verzinnen die in de boeken niet voorkwamen; okee, prima. Maar de hele rode draad van iemands leven veranderen, zeker als dat een belangrijk hoofdpersonage is, dat vind ik niet echt kunnen. Overigens snap ik het dilemma met Mary wel, want als ze niet blind was geweest hadden ze meer verhaallijnen met haar kunnen maken, zonder de belemmering dat ze niet kon zien. Aan de andere kant had er dan echt helemaal niets meer geklopt van het leven van de echte Mary; bovendien vind ik de verhaallijn van haar blindheid een van de beste verhaallijnen van de serie, ook hoe Melissa Sue het speelt. Overigens hebben zowel Ed Friendly als Michael Landon op deze manier toch een beetje hun zin gekregen; Ed Friendly wilde dat ze blind werd en Michael Landon wilde haar laten trouwen. Nou, ze is uiteindelijk blind geworden en getrouwd!

Ik wist inderdaad al dat Alison echt zelf in die rolstoel zat toen ze van de heuvel af werd geduwd, en ook dat ze haar arm echt had gebroken. Dat over die touwen enzo wist ik dan weer niet; grappig om te weten dat dat gegil dus niet geacteerd is! Je ziet overigens wel heel duidelijk bij die salto dat het Alison niet is, maar al met al blijft het een heel leuke scene. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat in het begin van de aflevering hebben gedaan, voordat Nellie van het paard viel, want toen had ze nog geen gips om haar arm! Hadden ze het gips toen bedekt met haar jurk? Want even later zit Alison op het paard en het lijkt me niet dat je kan paardrijden met een gebroken arm.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2011 19:33

Als deze ruzie tussen de 2 heren zich niet had voorgedaan hadden we waarschijnlijk dus een hele andere serie gehad.. Als ze Ed hadden gevolgd in de hoofdlijn qua boeken,en Michael zijn gevolg had helemaal een serie geweest waarin bijvoorbeeld Mary niet blind werd. Dan had ik wel de 1e gehoopt.

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2011 19:40

Wat leuk om jouw uitgebreide reacite te lezen Juud! Dat maakt het voor mij ook erg leuk om het allemaal te vertellen.

Over de Ed Friendly/Michael Landon kwestie ben ik het eigenlijk ook meer eens met Ed Friendly. En inderdaad je kunt best situaties erbij verzinnen, maar niet hele geadopteerde personages, dat gaat iets te ver.

Over de Alison en haar gebroken arm verhaal. Het is wel zij die op het paard zit, het gips zit dan inderdaad verborgen onder haar jurk. Het is ook Alison die bijna tegen de tak oprijd. Maar op het moment dat er tegen de tak wordt aangereden is het weer het stuntmeisje. En dat meisje maakt ook de val.

Ik vind het ook heel knap dat de twee Melissa zo overtuigd kunnen spelen dat ze van elkaar houden, dat bewijst inderdaad dat ze goed kunnen acteren.


O, ja nog wat aanvullende info over de aflevering Bunny.

Deze aflevering speelde Alison in een tijd dat het thuis niet goed ging. Ze werd sexcueel misbruikt en moest zelf eten kopen anders stond er niets op tafel. Toen ze de scene moest spelen dat ze van 't paard af was gevallen. riep Laura (of Mary dat weet ik even niet meer): Quick Get Dokter Baker!
Toen dacht Alison, o, wat stom als ik als Alison was gevallen zou niemand roepen dat ze hulp voor mij moeten halen. Maar zelfs de aartsvijand van Nellie roept wel hulp voor haar. Wat is de wereld toch oneerlijk!

Dat deed mij erg veel. Het drong tot mij door wat voor een rotjeugd/kindertijd zij moet hebben gehad.

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 03-09-2011 13:19

Daar krijg je wel tranen van in je ogen als je dit leest,het geeft aan hoe eenzaam ze was in haar dagelijks leven thuis en wat ze mee heeft moeten maken.
Daarom des te meer respect voor haar dat ze haar leven zo goed heeft kunnen invullen met haar inzet voor aids.

Ik heb eens in een interview van Michael Landons oudste zoon gelezen dat zijn vader niet kon leven zonder spontane invallen, zowel in zijn werk als het dagelijks leven moest er spanning zijn, ook zijn kinderen viel hij herhaaldelijk lastig met enge verhalen en dingen, zoals kikkers in bedden stoppen ,etc etc....soms leuk ,maar soms ook heel eng voor de kinderen.
Die eigenschap zie je dan ook volgens zijn zoon heel erg terug in het Kleine Huis, de boeken zouden te saai zijn voor hem om daar een verhaallijn mee te vullen en een langlopende serie van te maken.
Dit zou zeker een van de redenen zijn dat het zo afwijkt.
Toch wilde hij ook wel echte gebeurtenissen uit de boeken zuiver weer geven, en daar zijn dan ook wel veel scenes en afleveringen mee gevuld.
Hij zocht voortdurend een compromis tussen fictie en non fictie.

Maar terug naar "Nelly" ,top hoor dat zij als kind zo goed speelde in de serie, helemaal gezien haar achtergrond.
Het lijkt me een heel doortastende vrouw!!!

Plaats reactie