Confessions of a prairie Bitch - Alison Arngrim

Gast

Bericht door Gast » 04-09-2011 14:27

Ik dacht laat ik ook nog eens wat vertellen over de andere veel besproken vrouwelijke Oleson, nl: Harriet Oleson of eigenlijk over Katherine Macgregor.

Ja, dat is een zeer bijzonde persoonlijkheid. De berichten hierover wijken wat af van wat ik vooral gehoord heb over haar. Maar ja, ik geloof eigenlijk Alison wel.

Katherine heeft zelf een filmopleiding gedaan en geeft veel acteurs trainingen. Daardoor gaf ze elke acteur op de set aanweizigingen, of ze dat nu wilden of niet. Vooral Richard (Nels) werd daar helemaal gek van en zei: Ik ben een acteur ik weet zelf hoe het moet daar heb ik jouw hulp niet bij nodig!

Vaak als die 2 samen waren was het neit duidelijk of ze een scene aan 't oefenen waren ofdat ze echt ruzie hadden!
ook gaf ze Alison te pas en te onpas tips, op een gegeven moment zei ze: Yes, but Michael Landen said I had to do it is way!
Katerine antwoorde met: 'Like he knows everything, he's JUST a producer!
Ze weigerde ook tips van Michael Landon op te voeren, want ze wist 't zelf wel beter.

Daarom heeft Michael vaak op het punt gestaan haar te ontslaan. Maar dit deed hij toch maar niet omdat ze Harriet zo goed neerzet. (en dit komt alleen van mij en staan niet in het boek: Maar ik dacht is dat misschien wel de reden dat ze niet meer in de drie laatste films zit?)

Verder wordt ze wel beschreven als een aardige vrouw en Alison vond het wel super om met haar te werken!

Toen Steve (Percival) in de serie kwam moest hij tegen Harriet ingaan, maar hij moest ook tegen Katherine ingaan!
Hij had ook een filmopleiding gedaan en zei dus duidelijk dat hij geen tips hoefde te hebben!

Alison verteld dat Pericval ook tips gaf, maar dat hij altijd begon met wat ze goed deden en dat Katherine meer begon met hoe zij dacht dat ze moesten doen.

Zo weer een verhaal voor jullie. Ik hoop dat jullie 't allemaal leuk vinden om te lezen! :D

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 04-09-2011 15:05

Wat leuk om weer zo uitgebreid over een aflevering te lezen! Inderdaad, ze moesten wel gevaarlijke dingen doen zeg! Je zult toch maar al die touwen missen en dan in die waterval terecht komen.. Lijkt me wel spannend om te spelen, maar ook een beetje eng.

Dat stukje schetst inderdaad een iets ander beeld van Katherine MacGregor. Misschien was ze ook wel gewoon heel koppig en eigenwijs en dat is inderdaad best lastig om mee te werken. Gelukkig heeft Michael Landon haar nooit ontslagen, want niemand kan Harriet zo goed neerzetten als zij! Ik miste haar ook echt in de laatste drie films.
Ze zat trouwens niet in de laatste drie films, omdat ze op pelgrimstocht was. Dat is tenminste wat ik altijd lees als reden, en dat ze niet op tijd terug zou zijn voor het filmen van de laatste drie films, en dat ze er daarom maar niet in zat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-09-2011 18:10

@ juud, leuk dat je er zo van geniet!

Over Katherine, ja misschien was ze inderdaad eigenwijs, maar daardoor niet minder lief. Over die pelgrimstocht, dat vind ik leuk om te horen, ik zou het jammer vinden als ze vanwege 'ruzie' niet mee deed met de laatste films.

Over de kleine huis reunies:
Ik had ook nog beloofd hierover iets te vertellen. Alison is bij alle kleine huis reunies geweest en ze zegt de meeste mensen daar wel gezien te hebben, behalve Melissa Sue die is op geen één reunie geweest.

Op zich vind Alison reunies van films/series niet echt geweldig, die tijd is geweest, het waren collega's en dat zij het nu niet meer, je moet door met je leven.
Maar zegt ze met kleine huis is dat anders, want dat waren geen collega's dat was familie! En familie blijft familie, dus voor families is een reunie heel anders en dan geniet ze er enorm van!


Hoe het kleine huis Alison haar leven heeft gered:

Ik heb voorderest geloof ik alle vragen behandeld. Als dit niet zo is, dan nog gewoon dingen vragen hoor! Dat vind ik alleen maar leuk.
Dit onderwerp heb ik voor het laatst gebruikt. Dit staat ergens in het begin van het boek:

I will happily, wholeheartedly embrace Nellie Olseon, Little House on the prairie, and all the fans worldwide until the last bitchy breath leaves my body.
Perhaps now, in writing this book, I can finally explain how much it all meant to me. Sometimes people tell me that the reason they loved the show so much was because, sadly, their childhood just wasn't like that.
Neither was mine.
And I've people tell me they really needed Nellie Olseon in their lives.
Nowhere as much as I did.

En dan begint het boek waarin ze dit uitlegd. Veel heb ik al verteld over haar kindertijd maar nog niet alles.
Ze begon aan kleine huis op de prairie toen ze thuis niet goed behandeld werd. Daarom was ze en zeer terug getrokken en verlegen meisje. Op de set durfde ze ook niet gemeen te doen tegen Laura omdat ze bang was.
Michael Landon belde daarom een keer haar vader op dat ze echt meer uit haar schulp moest komen wilde ze Nellie blijven spelen.
Alison wist toen niet wat ze moest doen. Want ze was zo, ze was verlegen hoe ben je dan opeens niet verlegen?
Haar vader zei toen: Doe waar je het beste in bent, acteer het.
En dat deed ze de volgende 2 dagen, als ze naar beneden wilde kijken keek ze omhoog, ze klom bij mensen op schoot en maakte grapjes. Ze vond het vreslijk!
Maar na die 2 dagen belde Michael weer naar haar vader. Hij zei dat hij blij was dat ze uit haar schulp was gekomen en dat ze zeker Nellie mocht blijven.
Toen dacht Alison: wow, ik kan echt acteren.
En doordat ze op de set leerde gemeen te zijn en tegen mensen in te gaan durfde ze thuis tegen haar broer (die haar verkrachte) in te gaan. En langzaam acteerde ze niet meer op de set, maar had ze het verlegen meisje achter haar gelaten en was ze aan het genieten op de set.

Dit is waarom Alison vind dat het haar leven heeft gered, ze moest leren hoe ze 'bitch' moest spelen en daardoor kon de verkrachtingen ophouden.

Zo, dit was dus het laatste, wel jammer ik vond het leuk om met jullie de verhalen te delen!

Liefs, joelle :wink:

Gast

Bericht door Gast » 05-09-2011 20:06

joelle schreef:

Zo, dit was dus het laatste, wel jammer ik vond het leuk om met jullie de verhalen te delen!

Liefs, joelle :wink:
Zeker jammer want ik heb je met plezier gevolgd en alles wat ik hier
gelezen heb,althans het meeste heb ik weer met mijn vrouw en
dochter gedeeld........

Ik zou zeggen,als je nog eens een boek leest,van een kleine huis karakter
ga gerust je gang weer een dergelijk topic te openen,want het was fijn
om het te volgen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 05-09-2011 20:29

Dat over die pelgrimstocht vind ik ook leuk; sowieso spreken pelgrimstochten heel erg tot de verbeelding bij mij. Om zo alleen te zijn, je zo in te spannen en weken/maandenlang naar iets toe te werken en steeds dichter bij je doel te komen. Over een paar jaar willen mijn ouders en ik naar Santiago de Compostela gaan lopen; ik verheug me daar echt heel erg op!

Ik vind het wel heftig om al die dingen over haar leven te lezen. Het is echt niet niks wat ze allemaal mee heeft gemaakt! :shock: Ik vind het wel knap hoe ze er uiteindelijk uit is gekomen, en hoe het Kleine Huis haar daarbij geholpen heeft. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze het gevoel heeft dat het Kleine Huis haar leven heeft gered. Je zou bijna denken dat de set eerder haar thuis was dan haar echte thuis. Ik vind het wel heel knap dat je er in de serie niets van merkt; ze is zo gemeen en komisch tegelijk. Ook nu is ze zo vreselijk humoristisch, dat je je nauwelijks voor kunt stellen dat ze zo'n naar leven heeft gehad. Ik vind het echt knap hoe ze er overheen is gekomen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 17:27

Bedankt voor deze reacties,
Ik heb zoals ik al zei ervan genoten om het jullie te vertellen!

Liefs, joelle

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2013 12:41

Joelle,

Heb je de hardcover of paperback versie gekocht?

Gast

Bericht door Gast » 17-06-2013 20:36

Ik heb de hardcover versie besteld......

Gast

Bericht door Gast » 18-06-2013 09:58

Ik heb de paperback versie. Wat leuk dat je het boek hebt gekocht! Ik wens je heel erg veel leesplezier toe, gaat vast lukken!

Gast

Bericht door Gast » 22-06-2013 19:52

Hier de link van een leuk filmpje (op YouTube) waarin Alison Arngrim een soort voorstelling geeft gebaseerd op haar boek Confessions of a prairie bitch.

Als je de link aanklikt kan je gelijk het filmpje bekijken.

https://www.youtube.com/watch?v=EX3kkUA8tb8

Plaats reactie