Nellie versus Nancy

Hier kun je praten over de films van het Kleine Huis, de serie op tv, waar de serie te koop is. Alles behalve over de seizoenen dus!
Plaats reactie
Gast

Nellie versus Nancy

Bericht door Gast » 31-08-2013 14:41

Wat vinden jullie er van dat Nancy in de serie is gehaald?
Ze is eigenlijk binnen gehaald als een soort vervangster van het kinderpersonage van Nellie.
maar daar waar Nellie verwend, stout, ongehoorzaam en egoistisch was, daar is Nancy naar mijn idee gewoon gemeen, achterbaks en sluw.
Nellie was niet aardig, maar ze hield bijvoorbeeld wel van haar ouders.
Nancy daarentegen houdt van niemand, alleen van zichzelf. Nancy kan makkelijk een dier vermoorden, dat zie ik Nellie niet doen.

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2013 21:29

Ik heb altijd al moeite gehad met de vele adopties binnen de serie. Ten eerste omdat ik het, zeker wat de familie Ingalls betreft, te ver vind gaan wat betreft de werkelijkheid, maar ook omdat veel geadopteerde kinderen gewoon duidelijk gemodelleerd waren naar de kinderen uit de eerdere seizoenen die inmiddels volwassen waren, maar dan in een heel uitgemolken overdreven versie.
Zo zijn Cassandra en later Jenny duidelijk ter vervanging van de jonge Laura in de serie gekomen, zodat er weer een jong meisje was die centraal kon staan in de kinder-verhaallijnen. Nancy is dan weer duidelijk een Nellie-kopie van hoe ze was als kind.
Wat betreft de 'kinder-kopieën' heb ik misschien wel het meeste moeite met Nancy. Dit omdat ze echt exact de rol van Nellie vertolkt maar dan veel overdrevener en minder leuk. Zoals Rose al zei is Nancy echt in-en-in-gemeen op het psychopatische af, terwijl Nellie een verwend nest en een vervelende pestkop was, maar wel in staat was om van anderen te houden en bij vlagen wel zachtheid kon laten zien. Nancy was echt alleen maar heel gemeen en ook erg irritant met telkens dat 'you hate me!'.
Als ik tussen de twee moet kiezen dan is het duidelijk Nellie. Ook wel een beetje door de nostalgie omdat zij het oorspronkelijke karakter was, maar ook omdat ik haar karakter veel gelaagder vind dan dat van Nancy. Nancy vind ik erg "gemaakt" gemeen, terwijl Nellie weliswaar onaardig en achterbaks was, maar ook wel menselijk was met meerdere lagen en meerdere kanten van haar persoonlijkheid. Nellie was een goed uitgediept karakter en Nancy is eigenlijk altijd eendimensionaal gebleven. Dit ligt misschien deels aan het feit dat Nellie langer in de serie heeft gezeten en we haar op hebben zien groeien, maar een deel van het probleem zit denk ik ook wel in het personage zelf.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2013 21:33

Ik ben het helemaal met jullie eens! Het lijkt inderdaad of ze "moesten",alsof de serie niet kon bestaan zonder zo"n personage..

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-09-2013 23:14

Precies, en ik snap zelf ook wel dat de show een familieshow moest blijven. Toen de kinderen allemaal opgroeiden moesten ze wel iets verzinnen. Een nieuw gemeen meisje in de serie had ik helemaal geen probleem gevonden en zelfs wel nodig misschien voor de dynamiek binnen de kindercast, maar waarom dan zo'n opzichtige kopie van Nellie?
Ik snap dat ze met Nancy wel een iets andere richting op wilden gaan, namelijk écht heel erg gemeen, maar ik vind deze manier erg gemaakt en weinig oprecht. Ook mede omdat Nancy zo op Nellie leek in uiterlijk en ze ook deel uitmaakte van de Oleson familie. Hierdoor was het meteen al duidelijk dat ze eigenlijk het gat van Nellie op moest vullen in plaats van dat ze zelf als karakter veel bij te brengen had. Nancy is in mijn ogen altijd meer een persiflage/karikatuur gebleven dan een echt karakter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-09-2013 10:37

Inderdaad. Als ze nu een ander gezin met een gemeen meisje als dochter in Walnut Grove hadden laten wonen was dat een heel ander verhaal geweest denk ik. Of in ieder geval een meisje wat niet in uiterlijk zo op Nellie leek.

Gast

Bericht door Gast » 25-09-2013 17:24

Ik ben het helemaal eens met Juud haar verhaal.

Plaats reactie