Film: the Pilot

Hier kun je praten over de films van het Kleine Huis, de serie op tv, waar de serie te koop is. Alles behalve over de seizoenen dus!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Film: the Pilot

Bericht door Halfpint » 12-05-2011 10:09

'Kleine Huis op de Prairie - de pilot

Samenvatting:
Charles besluit om samen met zijn gezin weg te trekken uit de bossen van Wisconsin. Ze vestigen zich op de vlaktes van Kansas, waar ze een leven proberen op te bouwen. Ze ontmoeten Mr. Edwards die als snel de beste vriend van Laura wordt. Ze krijgen te maken met vele tegenslagen, brand, indianen en wolven, maar ook de goede dingen komen voorbij zoals kerst en nieuwe geboortes bij de dieren. Uiteindelijk moeten ze toch vertrekken uit Kansas en zullen ze in Minnesota terecht komen.


Dit is natuurlijk de film waar het allemaal mee begon. Het laat een goed beeld zien van wat veel mensen in die tijd moesten doen, vertrekken uit hun eigen streek om ergens anders een beter bestaan op te bouwen. Ook leren we door deze film gelijk de hele familie goed kennen. Charles, die een doorzetter is, Laura die geniet van het leven zoals het haar tegemoet komt en haar onmetelijke liefde voor iedereen, Mary, die liever alles bij het oude laat, Caroline, die voorzichtig is en natuurlijk Mr. Edwards, een man met een klein hartje!


Een van de mooiste scenes uit deze film vind ik de kerstscene, als Mr. Edwards toch uiteindelijk nog komt en dat Caroline hem ook aardig gaat vinden dan. Terecht dat Laura deze kerst nog een keer herinnert in The Christmas They Never Forgot!


Al met al een goede pilot die ook goed bij het originele verhaal van Laura Ingalls Wilder bleef en die ook duidelijk laat zien hoe de rest van de serie er uit gaat zien!!





Hebben jullie de pilot gezien?? Ik heb hem zelf en ik vind hem echt super!!! Volgens mij lijkt hij ook best wel op het boek. Hoe vinden jullie hem??



Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 16:42

Reactie van Marceline:

Ja ik heb hem ook en vind het ook heel leuk om te zien hoe ze voor het eerst aankomen in hun nieuw huisje.ook de kennismaking met edwards is hierin te zien,ik vind dat hij een heerlijke grappige rol speelt in de serie.Een van mijn favorieten

Reactie van Marian:

Ja ik heb hem ook en ik vind hem ook gaaf en de kerst afleveringen hebben jullie die ook .en look back to yesterday.Ze zijn allemaal erg leuk.

Reactie van MissJames:

ja ik heb hem ook en gezien natuurlijk. Eigenlijk vind ik ook dat je deze moet zien voor je aan deel 1 begint. Zo leuk idd om te zien hoe ze in het huisje terecht komen

Reactie van Joelle:

Ja, ik vond hem ook leuk, alleen met die brand en zo, ik vond er minder humor in zitten dan de afleveringen.

Reactie van Laura Elizabeth Ingalls:

het was inderdaad minder grappig, maar dat vond ik niet zo erg. Het is ook een leuke kennismaking (zoals op de achterkant staat vermeld) als je de serie niet kent. Je leert alle personages dan ook echt kennen enzo.

Reactie van Linda:

De Pilot heb ik ook gezien en vind hem ook inderdaad wel veel op het boek lijken. De brand is inderdaad minder leuk om te zien maar ik vind het knap hoe ze met hun alle samen werken om er maar vooor te zorgen dat alles goed komt. Ze zijn echt een hele hechte familie en dat vind ik mooi om te zien.

xx

Reactie van Marceline:

Ja dat maakt deze serie zo mooi,de liefde en kracht voor elkaar.Juist in zo'n klein huisje moet je veel voor elkaar over hebben.Nu kan je je gewoon terugtrekken op je kamer,dat was toen niet.

Reactie van Mary:

ja deze heb ik ook gezien, is wel een leuk ''voorafje'' voordat je aan de serrie's begint!

Reactie van Tirza:

Ja wij hebben hem zelfs, ii vind het echt een moooie film. Dan kun je ook zien hoe het daar voor was.

Reactie van crissiej:

ik mekte wel toen ik de pilot keek dat ik alles beter ging snappen.. ik wist echt niet waar ze Mr. Edwards van konden...
Liefs Chrissiej

Reactie van Rose:

Ik heb the Pilot net vanavond gekeken. Ik had m nog niet eerder gezien.
Ik vind the Pilot erg mooi. Het is echt een verfilming van het tweede boek, kleine huis op de prairie. Ik begrijp nu ineens waarom de hele tv-serie op de prairie heet. The Pilot houdt het boek goed aan.
Ik heb er echt van genoten. Die oversteek van de rivier met de huifkar vind ik erg spannend. Ik zou niet graag in die wagen zitten op dat moment. Wat me opviel was dat Ma nogal kribbig kan reageren, terwijl ik in mijn hoofd het beeld heb van een hele lieve, zachte vrouw. Maar gezien wat er speelt, kan ik begrijpen dat ze haar af en toe kribbig laten reageren in de film.

Reactie van Janneke:

ik heb de pilot ook gezien een erg mooie film vind ik je leert de familie ingalls echt kennen heel erg leuk

Reactie van Tirza:

Ik vidn het ook leuk aan de Pilot dat ze laten zien dat vroeger leven niet altijd zo makelijk was!! en dat je echt moest op passen voor wolven en zo. Je moest ook echt hard werken, wilde je brood hebben. Maaar toch lijkt me het ook wel weer heel leuk om in die tijd een keertej te leven. Maar dan voor een paaae weken ofzo. Dat je kunt zien hoe het was als arm gezin om te lecven.

Reactie van Laura Elizabeth Ingalls:

ja, dat lijkt mij op zich ook heel leuk. En inderdaad niet voor je hele leven, maar gewoon eventjes. Ik vind dat stukje dat ze over de rivier gaan ook echt spannend.

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 20:56

Reactie van Janneke:

ja idd dat is wel spannend ik zou ook wel eens een keertje willen leven als toen echt zo anders als nu nu zie je alles als 'normaal'maar daar is het echt nog een harde wereld

Recactie van HvH:

Ik zou daar ook wel een keer willen leven ja.
Ik vond de pilot ook heel mooi.
Je ziet ook hoeveel laura om jack geeft als die kwijt is.
ik vond Mr.Edwards hier echt te gek!
ook met de kerstman immitatie!
en dat caroline hem eindelijk een kans gaf.

Reactie van Nandi:

Ja, die Laura met haar schattige bekkie! ;D Mij lijkt het ook leuk om een tijdje in de tijd van KLeie Huis te leven. Misschien later een stuk grond kopen, en daar een dorpje stichten? Dan maak ik het huis van Laura na.. en ga ik er zelf wonen ;D en zet er die kerk neer, en start een Oleson winkel En dan het ziekenhuis van Dr. Quinn

Reactie van: Laura Ingalls Wilder:

Ja ik heb de Pilot ook gezien natuurlijk en die moet je inderdaad zien voor je aan serie 1 begint dan leer je Mr Edwards kennen die ook later nog weer terug komt in de serie...en ook zie je natuurlijk hoe ze alles hebben opgebouwd vanuit het niets

Reactie van Laura Elisabeth Ingalls:


Ik vind het bij de pilot ook zo goed dat ze het boek aanhouden, want in de rest van de serie is dat niet heel erg zo. Dat vind ik verder niet erg hoor!!=p

Gast

Bericht door Gast » 15-09-2011 20:19

http://imageshack.us/g/202/andyousaidyes.jpg/

Héél veel plaatjes uit de Pilot..

Gast

Bericht door Gast » 15-09-2011 21:34

charlesfan schreef:http://imageshack.us/g/202/andyousaidyes.jpg/

Héél veel plaatjes uit de Pilot..

WOOOOOOOOOOOOOW :lol:
Wat zijn dit mooie foto's charlesfan.
Ik heb ze nog nooit gezien.
vooral dat foototje waar Carrie een beetj bang kijkt.

Gast

Bericht door Gast » 23-09-2011 18:33

Het zijn zelfgemaakte screenshots uit de Pilot film.

Plaats reactie