Wetenswaardigheden uit de magazines

Hier kun je praten over de films van het Kleine Huis, de serie op tv, waar de serie te koop is. Alles behalve over de seizoenen dus!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Wetenswaardigheden uit de magazines

Bericht door Halfpint » 12-05-2011 10:15

Hier kan iedereen die de magazines van Het Kleine Huis heeft, berichtjes posten met feiten, feitjes, verhalen, opmerkingen etc die in de magazines staan en waarvan je denkt dat de het interessant voor de anderen is.

Zoals bijv het verhaal over het veranderende karakter van het personage dominee Alden waar Michie ons over verteld heeft in een ander topic.
Michie, misschien wil je dat stukje ook in dit topic posten onder je eigen naam? Dat lijkt me leuker dan dat ik het kopieer.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 21:22

Informatie over Dabbs Geer:

Het Kleine huis begint al meteen met duidelijk uitgewerkte personages. Maar er is een personage dat een opmerkelijke verandering doormaakt. Dat is Dominee Alden, die vanaf de kansel zijn gemeente met bulderende stem toespreekt: "Alleen zondaars gaan niet naar de kerk." Acteur Dabbs Geer bevestigd: "Ik dacht dat ik een dominee moest spelen die hel en verdoemenis predikte, zoals vroeger gebruikelijk was. Ik zag predikanten uit die tijd als mannen met strikte normen en waarden, die dreigde met de straffe gods. Naar een aantal afleveringen kwam Michael Landon naar me toe en zei: 'Misschien kun je een beetje rustigeraan doen.' Ik antwoordde: 'Oké', ik zal van hem een predikant maken van wie je wel moet houden."

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 21:23

DE GROTE BROER.
Het kleine jochie dat in de klas zijn tong naar Johnny Johnson uitstak is Clay Greenbush, de oudere broer van de tweeling Lindsay en Sidney die ombeurten de rol van Cariie Ingalls speelden in de periode 1974-1982. Clay was zelfs acht jaar in de serie te zien zonder dat zijn naam op de titelrol stond. "Clay had het erg naar zijn zin," herinnert Sidney zich. "Al zijn vrienden waren hier. We kenden elkaar allemaal goed, we gingen zelfs samen naar school op de filmset.

Plaats reactie