Melissa Gilbert- Laura Ingalls

Alles over de actrices van Het Kleine Huis op de Prairie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Melissa Gilbert- Laura Ingalls

Bericht door Halfpint » 18-06-2011 13:55

Afbeelding


Melissa Ellen Gilbert (8 mei 1964) is een Amerikaanse actrice.

Gilbert is geboren in Los Angeles in een joodse familie. Zij werd geadopteerd door het echtpaar, acteur Paul Gilbert (oorspronkelijke naam van Paul MacMahon) en zijn vrouw Barbara. Als een voormalige kindactrice, is Melissa het meest bekend van haar rol als Laura Ingalls in the televisieserie Het Kleine Huis op de Prairie (1974-1983).

Haar jongere broertje Jonathan Gilbert was ook geadopteerd, en zou later acteren in verschillende televisieshows met Melissa. Toen Melissa acht jaar oud was, scheidden haar adoptie-ouders, en toen ze elf jaar oud was, stierf haar adoptievader. Haar adoptiemoeder trouwde met Harold Abeles en kreeg in 1975 een dochter, Sara Abeles, die in als actrice in 1984 haar achternaam veranderde in Gilbert, en werd toen Sara Gilbert, een ster in Roseanne.

Melissa Gilbert heeft nog regelmatig contact met haar vriendin Alison Arngrim, die haar "aartsvijand" "Nellie Oleson" speelde in Het Kleine Huis.

Gilbert trouwde in 1988 met Bo Brinkman en het stel kreeg een zoon, Dakota Paul, in 1989.

Daarna trouwde ze in 1995 met Bruce Boxleitner, en speelde in 'Babylon 5 zijn vrouw. In het echte leven kregen ze beide een zoon, die werd vernoemd naar Michael Landon, haar mentor en vriend bij Het Kleine Huis.

Voor haar bijdrage aan de televisie-industrie kreeg Melissa Gilbert een ster op de Hollywood Walk of Fame.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 08-08-2012 18:42

Ik zat net uit verveling op de laptop te google,
en vond wat aardige site van Melissa Gilbert ( Laura Ingalls ).

Dit zijn het. :wink:

www.oh-melissa.com
www.40andperfect.nl/hoe is het nu met Melissa Gilbert ( Laura Ingalls Wilder )
www.LauraIngallsWilder.weblog.nl Laura


Misschien iets wat jullie leuk vinden.

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2013 11:07

Ik weet niet wat er met Melissa gebeurt is ofzo, maar haar gezicht is heel eng dun jakkes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2013 18:24

Op foto een kun je wel zien dat ze het is, maar je zou toch hard gaan twijfelen.... oeioei!!!! :shock:

Gast

Bericht door Gast » 31-01-2013 07:59

Afbeelding

Dit vind ik een lieve foto!

En dit is ook zo'n lieve.. Precies als Laura alleen dan jonger!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 31-01-2013 18:32

Ik kan hem niet zien!!! :shock:

Afbeelding

Afbeelding
Whaaaa.... zo wel... :wink:

Prachtige foto's, Marijke!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 31-01-2013 18:40

Wat een schattige foto zeg, die van "Laura" met loshangend haar.
En wat een overbeet had ze, he?
In de tijd van de echte Laura bestonden er nog geen beugels, vandaar dat Melissa een beugel aan de achterkant van haar gebit kreeg, zodat niemand zou zien dat ze een beugel droeg, terwijl haar tanden wel een mooie stand zouden krijgen.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-01-2013 19:03

Inderdaad, en daarom duurde het ook zo lang voordat haar tanden eindelijk mooi recht stonden. Doordat ze een speciale beugel had heeft het in totaal vijf jaar geduurd. Pas tegen de tijd van seizoen 6 mocht de beugel eruit.

Ik vind het ook heel erg schattige foto's! Leuk om op die eerste foto weer die band met Michael Landon te zien.
Is die tweede foto trouwens van voor Little House? Ze ziet er zo jong uit namelijk.

Ander nieuws over Melissa: ik las vandaag dat ze voor de derde keer gaat trouwen, met ene Timothy Busfield.
Dit is een artikel dat erover gaat:

http://hollywoodlife.com/2013/01/31/tim ... e-prairie/
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-02-2013 07:35

Die 2e foto is voor little house ja, ze is daar echt nog klein dat kun je zo zien.

Gast

Site's Melissa Gilbert

Bericht door Gast » 14-04-2013 20:34

Hier heb ik een aantal site van Melissa Gilbert.

www.liwms.com

Plaats reactie