Wendi & Brenda Turnbaugh- Grace Ingalls

Alles over de actrices van Het Kleine Huis op de Prairie
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Wendi & Brenda Turnbaugh- Grace Ingalls

Bericht door Halfpint » 18-06-2011 14:06

Afbeelding

Intervieuw:


Ja, en ik weet nu waarom dat ze zo moest huilen! Willen jullie het ook weten? Lees dit dan maar, een interview op 9 augustus 2006 met Wendi Turnbaugh.



Als eerste, kunt u ons wat vertellen hoe jij en Brenda als Grace Ingals in Little House on the Prairie gecast werden?
Echt, in verband met een lunch.. mijn grootmoeder en Sue McKray waren aan het praten over de film en hoe dat ze aan het zoeken waren voor het nieuwste lid van de familie Ingalls. Wij waren blond met blauwe ogen en de goede leeftijd, dus we ontmoeten Michael en hij gaf ons op.

Wat is uw eerste acteer herinnering?
Ik kan me echt niet veel van het filmen herinneren behalve van ons laatste seizoen.. #8. Maar ik herinner me dat we heel vroeg in de morgen op de set moesten zijn en een donut kregen toen we arriveerden. Is het niet grappig dat kinderen altijd het eten herinneren?

Heeft u een favoriete aflevering van Little House, of een scene waar u met filmen speciaal veel plezier had?
Ik herinner me het filmen ervan niet omdat ik te jong was maar nu vind ik leuk.. Dance with Me met Ray Bolger, wanneer hij liefdesproblemen heeft en er tegen mij over praat.

Heeft u ook een minst favoriete aflevering van Little House, of een scene die u niet leuk vond?
Ik weet zeker dat de minst leuke aflevering was toen Ma om een of andere reden weg was en Pa ging koken. Ze wilden niet dat Grace het lekker zou vinden dus deden ze peper in de havermoutpap. We huilden en huilden.. we wilden nooit weer iets van Pa eten!

Herinnert u zich iets wat u in een aflevering deed wat niet in het script stond, maar wat zeker gemist zou worden als het weggelaten zou zijn?

Er was een aflevering in seizoen 6 waar we aan de eettafel waren en ik met twee lepels at! Michael maakte er een grapje van en het werkte geweldig, hij was zo goed in zulke dingen.

In aanmerking genomen hoe jong jullie waren, wat was de gebruikelijke procedure voor u om te leren wat je iedere aflevering moest doen?
Mijn moeder bereidde ons voor als we moesten lopen aan Ma's hand of zaten en aten.. maar we waren zo klein dat we gewoon met de stroom meegingen alsof we helemaal niet gefilmd werden.

Hoe hebben Brenda en u gewoonlijk jullie tijd als Grace verdeeld?
Toen we jong waren hing het allemaal af van onze stemmingen.. Brenda was een gelukkigere baby en zo moest ik de meeste scenes doen waarin ze een huilende baby nodig hadden.

Wat zijn uw herinneringen aan uw Little House-familie

- Michael Landon (Charles/Pa)?
De meest geliefde man, erg geduldig en gelukkig.

- Karen Grassle (Caroline/Ma)?
Zo zachtaardig en zorgend, het was verassend dat ze zelf geen moeder was maar toch de rol zo natuurlijk speelde.

- Melissa Sue Anderson (Mary)?
Niet meer herinneringen dan dat zij het huis uitging terwijl wij aan de film begonnen.

- Melissa Gilbert (Laura)?
Hele leuke zus, speelde veel met ons.

- Lindsay & Sidney Greenbush/ Rachel & Robyn Bush (Carrie)?
Onze buddies, we volgden hen altijd.

- Matthew Laborteaux (Albert)?
Niet zo veel maar hij was altijd rondom ons en erg leuk.

- Jason Bateman (James)?
We vonden Jason echt heel leuk, hij kwam ons laatste seizoen en speelde met ons.
- Missy Francis (Cassandra)?
We vonden Cassandra ook leuk, maar als ik me goed herinner was ze heel verlegen.

Kunt u eens vertellen of er een manier is om u en Brenda uit elkaar te houden in Little House?
Mijn moeder had er problemen mee om ons in de film uit elkaar te halen dus ik ben bang dat het niet lukt, maar in ons laatste seizoen brak Brenda een tand af zodat je kunt weten als je dat ziet: het is Brenda!

Wat zou gezegd kunnen worden: dit zijn de grooste verschillen tussen u en Brenda in persoonlijkheid? En waarin zijn jullie het zelfde?
Toen we jonger waren was Brenda altijd een klein beetje meer serieus en resoluut terwijl ik meer zorgeloos was. Maar toen we allebei getrouwd waren en kinderen kregen, kwamen onze persoonlijkheden veel meer in het midden.
Kennen mensen u nog steeds als Baby Grace?
O nee.. iedereen is erg verrast als ze het horen en vragen of ons haar echt zo blond was.

Ziet u uw tijd in Little House on the Prairie als een positieve of negatieve ervaring?
Little House was erg positief maar ook een echte zegen voor onze familie. Mijn moeder was een alleenstaande moeder die probeerde in haar eentje 3 meisjes op te voeden. Dus je kan je voorstellen wat een ongelofelijke kans het was om wat financiele hulp te hebben in die tijd van ons leven.

Als laatste, kan u ons wat vertellen over uw leven van tegenwoordig?
Ik ben getrouwd met de meest ongelofelijke man.. zijn naam is Josh en hij houdt van me alsof hij gek lijkt. Ik heb de meest aanbiddelijke kleine jongen genaamd Tobey, hij is bijna twee en dan ben ik zwanger en verwacht de baby in December. Ik werk drie dagen in de week met mijn moeder om te leren om de handel op te vullen. Ik houd van het leven en ben onze Here Jezus heel dankbaar voor de manier waarop hij me zegent.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2011 17:14

Interview met Brenda Turnbaugh


Eerste aflevering met de Turnbaughs

Wie werd het eerst geboren, Wendi of u?
Ik, maar ongeveer anderhalve minuut of zo.

Kunt u ons de volledige namen van Wendi en u vertellen?
Wendi Lou en Brenda Lea.

Weet u wat de eerste aflevering van Little House on the Prairie was waar u in voorkomt?
We waren 8 maanden en het was de eerste aflevering dat de Ingalls verhuisden naar de stad. Het was ook de zelfde aflevering waar Albert voor het eerst in verschijnt.

Wat is uw eerste acteer herinnering?
Ik herinner me waarschijnlijk niet veel, behalve het laatste seizoen. Ik herinner me de circusaflevering en het eten in de grote rode schuur die op de set was, maar het meest schitterend was de orkaanaflevering waar Laura met stenen naar het huis begint te gooien en ik het veld in moest rennen en moest blijven rennen. Natuurlijk was ik doodsbang en wilde ik stoppen en omkijken, maar iedereen begon te schreeuwen dat ik moest blijven rennen.

Heeft u een favoriete aflevering van Little House, of een scene die extra leuk was om te maken?
Ik werd voorgelezen door Dean Butler Almanzo, het verhaal van de drie beren. Hij moest me in bed leggen maar natuurlijk wilde ik niet gaan slapen maar nog een verhaal! Die aflevering herinnert me er altijd aan hoe aardig Dean voor ons was.

Heeft u een aflevering van Little House die u helemaal niet leuk vond, of een scene die niet leuk was om te maken?

Nee.

Wat zijn uw herinneringen aan uw Little House-familie

- Michael Landon (Charles/Pa)?
Hij was leuk en altijd liet hij ons voelen dat we belangrijke mensen waren. Op een dag zaten we in die regisseur stoelen en Wendi viel door de achterkant heen. Pa had speciaal kleine stoelen met onze eigen namen erop voor ons gemaakt zodat we stoelen zouden hebben net als alle anderen.

- Karen Grassle (Caroline/Ma)?
Ze was een lieverd voor ons.

- Melissa Sue Anderson (Mary)?
Ik heb niet veel herinneringen met haar.

- Melissa Gilbert (Laura)?

Vermoedelijk leerde ze Wendi en mij ons eerste woord: druppel. Behalve dat, speelde ze altijd met ons en douchte ons met liefde.

- Lindsay & Sidney Greenbush / Rachel & Robyn Bush (Carrie)?
Zij waren onze grote tweelingzussen en waren allebei geweldig.

Matthew Laborteaux (Albert)?
Ik herinner me niet iets specifieks maar ik denk altijd vol liefde aan hem.

- Jason Bateman (James)?
Ik herinner me het rijden in de wagen met hem. Hij maakte altijd grapjes met ons.

- Missy Francis (Cassandra)?
Geen herinneringen.

Heeft u enige andere leuke herinneringen/verhalen van Little House om met ons te delen?
Het zijn er zo veel, de meeste zijn niet over het filmen maar leuke dingen van rond de set. Springen over koeienvlaaien, spelen in onze kleedkamer en erg rustig zijn wanneer we vertelden.

Voelt u dat Wendi en u de rol van Grace Ingalls gelijk deelde, of speelde een van jullie haar in meer scenes dan de ander?
In wezen was Wendi eerst bang van de camera, dus als ze een huiler wilden was zij he en wilden ze een gelukkige baby, dan was ik het. Eerst speelde ik misschien iets meer, maar toen Wendi ouder werd deelden we de rol meer gelijk.

Zijn er manieren om Wendi en u uit elkaar te houden in Little House?
Nee niet echt, soms kunnen mijn moeder en ik het ook niet vertellen. Als we recht naast elkaar zaten, zag mijn gezicht er voller uit dan Wendi's, maar we zaten nooit recht naast elkaar, toch?

Herkennen mensen u nog steeds als Baby Grace
Nee de meeste mensen geloven ons niet als we hen vertellen over onze claim van roem.

Kijkt u terug naar Little House on the Prairie als een positieve of negatieve ervaring?
Heel positieve herinneringen.

Als laatste, kunt u ons wat vertellen over uw leven van vandaag?
Ik ben 26 jaar oud, getrouwd met Adam mijn middelbareschoolliefde. (Toevoeging sinds 1996) Hij is er jeugdpastoor zodat ik erg betrokken ben met de kinderen van de school. Ik heb ook twee kinderen van mezelf Conner (2002) en Dana (2003). Ik blijf thuis bij hen, maar ik heb ook mijn diploma voor hogeschool geschiedenis leraar. Ik hou van wakeboarding, kyacking, fietsen en alles buiten.


Plaats reactie