Matthew Laborteaux- albert Ingalls Quinn

Alles over de acteurs van Het Kleine Huis op de Prairie
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Matthew Laborteaux- albert Ingalls Quinn

Bericht door Halfpint » 18-06-2011 14:33

Afbeelding


Matthew was negen jaar toen hij in de nationale belangsteling kwam door zijn ontroerende vertolking van een jongen die leert dat de dood ook een deel van het leven is als zijn geliefde grootvader sterft in "Pappa and me". Matthew speelde ook in "Killing Stone" als de zoon van een freelance journalist en was de ster van de zaterdagmorgenserie "The Red Hand Gang."

Matthews broer Patrick had ook een rol in het Kleine Huis op de Prairie als Andy Garvey, de zoon van Merlin Olson.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-11-2014 11:28

Geplaatst door: Sylvia

BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2014 3:04 pm Onderwerp: Albert
Mijn vraag is of albert echt dood is gegaan of is hij toch beter geworden en afgestudeert als dokter?

Geplaatst door: Juud
De situatie omtrent Albert is inderdaad nogal vaag. In de aflevering Home Again in seizoen 9 zegt Laura aan het einde dat Albert jaren later terugkwam als dokter. In de film Look Back to Yesterday krijgt hij echter een ongeneeslijke ziekte waar hij snel aan zal komen te overlijden. We zien hem in die film steeds verder aftakelen, maar niet sterven. Het is allemaal dus een beetje aan de interpretatie overgelaten en zeker in combinatie met de voice over van Laura in Home Again interpreteren sommige fans dat hij uiteindelijk toch niet dood is gegaan. Zelf denk ik echter dat dit weer een van de vele fouten in continuïteit is, zoals er wel meer van zitten in de serie, en dat hij wel is overleden.
_________________

Geplaatst door: Sylvia
zelf denk ik ook dat hij inderdaad toch dood is gegaan


Geplaatst door:Michie
Is inderdaad een continuïteit fout, in latere seizoenen zitten er steeds meer.
Met name seizoen 8 en 9 zitten er vol mee.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat Charles opnieuw een altaar heeft gebouwd en Albert genezen is. Nadat de bewoners de stad hebben opgeblazen zijn ze na een tijdje weer terug gekomen. Jaren later is Albert daadwerkelijk arts geworden.
Als Albert daadwerkelijk gestorven is, is het vreemd dat ze het er niet over hebben in de vervolg film.
_________________
Afbeelding

Plaats reactie