3 The 100 mile walk

Alles over seizoen 1!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

3 The 100 mile walk

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:00

Voor het eerst op tv: 25 september 1974

Samenvatting:
De Ingalls verheugd zich op een goede oogst, ze kunnen allemaal wat nieuws krijgen, de meisjes nieuwe jurken, Caroline een nieuwe jas en voor Charles zullen er nieuwe laarzen worden gekocht. Paarden had Charles al vooruit gekocht en hij wil ze afbetalen zodra de oogst binnen is. Maar dan breekt het noodweer los en is de hele oogst verloren gegaan in een hagelstorm. Charles is niet de enige die nu zonder geld voor de winter zit, hij brengt zijn paarden terug en besluit om werk te gaan zoeken. Onderweg ontmoet hij Jack en Jacob, met wie hij verder trekt en ze besluiten samen in een steengroeve te werken, gevaarlijk werk. Ondertussen besluit Caroline dat er wat gedaan moet worden en samen met de andere vrouwen besluiten ze om toch de oogst binnen te halen, hoeveel werk het ook is. Charles en Jacob doen mee aan een wedstrijd en winnen daarbij $50, als Jack hen daarmee feliciteerd wordt hij de lucht ingeblazen. Charles en Jacob gaan dus met zijn tweeën naar huis en Charles neemt de zware taak op zich om Jacks familie in te lichten over de dood van Jack. Natuurlijk is iedereen ontzettend blij en opgelucht als Charles weer heelhuids terug komt!
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 29-10-2011 23:37

Wat ik een beetje jammer vind van deze aflevering, is dat ze niet meer laten zien hoe het afliep met de oogst die de vrouwen gezamenlijk probeerden te redden. Is het ze gelukt of niet? Dat krijgen we niet echt te weten. Ook de reactie van Charles hierop krijgen we niet te zien. Ik had wel willen weten hoe het daarmee af was gelopen.

Verder vind ik het een heel mooie aflevering. Het laat goed zien hoe zwaar het was als je oogst mislukt was en je echt zonder werk en geld zat, en dat je dan wel dit soort werk aan moest nemen om rond te kunnen komen. Ik vond de scène tussen Charles en die andere twee mannen heel mooi, toen ze over hun gezinnen praatten. Het lijkt me heel erg om zo lang zonder elkaar te zitten, en dat ondertussen het leven maar gewoon door moet gaan. Het weerzien met Charles op het einde vond ik dan ook erg mooi!
Ik vond de scène dat die ene man stierf, heel erg aangrijpend. Het was echt 'Boem!' en weg.. En dan de reactie van dat zoontje: echt heel zielig...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-10-2011 23:45

Juud schreef:Wat ik een beetje jammer vind van deze aflevering, is dat ze niet meer laten zien hoe het afliep met de oogst die de vrouwen gezamenlijk probeerden te redden. Is het ze gelukt of niet? Dat krijgen we niet echt te weten. Ook de reactie van Charles hierop krijgen we niet te zien. Ik had wel willen weten hoe het daarmee af was gelopen.

Verder vind ik het een heel mooie aflevering. Het laat goed zien hoe zwaar het was als je oogst mislukt was en je echt zonder werk en geld zat, en dat je dan wel dit soort werk aan moest nemen om rond te kunnen komen. Ik vond de scène tussen Charles en die andere twee mannen heel mooi, toen ze over hun gezinnen praatten. Het lijkt me heel erg om zo lang zonder elkaar te zitten, en dat ondertussen het leven maar gewoon door moet gaan. Het weerzien met Charles op het einde vond ik dan ook erg mooi!
Ik vond de scène dat die ene man stierf, heel erg aangrijpend. Het was echt 'Boem!' en weg.. En dan de reactie van dat zoontje: echt heel zielig...
Absoluur is deze aflevering 1 van mijn favo's. Ik heb hem daarom inmiddels al 7 keer gekeken ofzo :oops:

Jij zegt dat het jammer vind dat ze niet laten zien hoe het afloopt met de vrouwen, als je goed kijkt dan zie je op een gegeven moment dat de graanzaken op een kar bij hanson worden aangeboden door de vrouwen. Ik denk dat je hieruit kan concluderen dat de oogst wel geslaagd is, in de vorm van "minder, maar toch wat".

Liefs Elise.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-11-2011 11:35

Okee, dat was me helemaal niet opgevallen. Ik zal de volgende keer dat ik hem kijk daar eens op gaan letten :wink: Maar dan nog had ik Charles' reactie graag willen zien, hoe hij gereageerd had als hij hoorde dat de oogst alsnog gelukt was.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie