4 Mr. Edwards homecoming

Alles over seizoen 1!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

4 Mr. Edwards homecoming

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:01

Voor het eerst op tv: 2 oktober 1974

Samenvatting:
Als Charles voor een vracht naar Mankato moet brengen komt hij Mr. Edwards tegen, hij haalt hem over om mee te gaan naar Walnut Grove. In Walnut Grove aangekomen ligt Laura ziek op bed, Mr. Edwards schrikt hier erg van, later vertelt hij Charles dat hij zijn vrouw en dochter is verloren doordat hij zo ver weg van het dorp woonde en geen dokter kon halen. Mr. Edwards besluit om een tijdje in Walnut Grove te blijven en krijgt daar zelfs een baan. Caroline heeft ondertussen besloten dat Mr. Edwards wel goed bij Grace Snider zou passen en probeert die twee dan ook met elkaar te laten kennismaken. Mr. Edwards lijkt wel gecharmeerd door Grace, maar andersom niet echt.
Als Laura en Mary op zondag aan tafel vertellen hoe een briefje van een ander er voor kan zorgen dat iemand je wel ziet staan, besluit Mr. Edwards deze theorie toe te passen, hij schrijft een brief aan zichzelf, met Laura's hulp. Het werkt, Grace die blijkt wel erg nieuwsgierig te zijn van wie die brief was, als ze samen met Laura aan het vissen zijn, verspreekt Laura zich en komt Grace erachter, maar ze vindt het niet erg. Wat ze wel erg vindt is dat Mr. Edwards niet naar de kerk gaat. Als hij op een avond wil vertrekken besluit Caroline met hem te gaan praten, ze verwijt hem dat hij God verantwoordelijk acht voor de dingen die in zijn leven zijn gebeurd. De volgende dag, zondag, komt Mr. Edwards onder het zingen binnen en gaat naast Grace zitten.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 08-07-2016 14:32

Vandaag met mijn dochter deze aflevering weer gezien, nu ik het boek Het Kleine Huis op de Prairie heb, heb ik het liedje opgezocht dat mr Edwards telkens zingt, en ik vond hem, heel leuk!

Maar ik vind niet in de boeken terug dat mr Edwards getrouwd is geweest, wel dat Pa zei dat hij een vrijgezel was:
"Ze hadden een buurman, die maar drie kilometer verder aan de overkant van de rivier woonde. Pa was hem in de bossen tegen gekomen. Ze gingen voor elkaar werken en dat zou het voor allemaal gemakkelijker maken. "Hij is een vrijgezel,"zei Pa, "en hij zegt, dat hij zich beter zonder huis kan redden dan jij en de meisjes. Daarom komt hij mij eerst helpen. Zodra hij daarna zijn stammen klaar heeft, ga ik naar hem toe om hem te helpen."

Was hij inderdaad vrijgezel, en hebben ze het voor de tv-serie verzonnen dat hij weduwnaar was? Er staat in de tijdsbalk niets over Edwards.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2016 20:26

Machteld, Laura Ingalls Wilder heeft mr. Edwards in de boeken opgenomen als een heel fijne buurman, die hun had geholpen en ontzettend verrast tijdens Kerstmis in het Indianengebied, maar in het echte leven van de Ingalls was er helemaal geen mr. Edwards. Zij had hem bedacht om een aantal verhalen spannender/liever/leuker te maken. Zij had mr. Edwards gebaseerd op een aantal mannen die hun goed behandeld hadden.
In het boek was mr. Edwards inderdaad een vrijgezel.
Omdat mr. Edwards maar een bedacht personage was komt hij vanzelfsprekend niet in de tijdslijn voor.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2016 21:03

Voor alle duidelijkheid omtrent mr. Edwards : zie board Vele jaren geleden/ topic Andere mensen uit die tijd/ mr. Edwards.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-07-2016 23:39

Ja, later las ik inderdaad dat topic over Mr Edwards, en toen werd mij veel duidelijk over hem.

Plaats reactie