5 The love of Johnny Johnson

Alles over seizoen 1!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

5 The love of Johnny Johnson

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:02

Voor het eerst op tv: 9 oktober 1974

Samenvatting:
Als er een nieuwe jongen op school komt, is Laura meteen verliefd op hem. Johnny Johnson is niet erg slim, maar stelt Laura's vriendschap erg op prijs. Hij laat duidelijk merken dat hij Mary heel aardig vindt, maar Mary ziet hem niet zitten. Als hij Mary vraagt om hem te helpen met zijn schoolwerk, wordt Laura jaloers en beschuldigt ze Mary ervan dat ze Johnny inpikt. Mary heeft geen idee waar Laura het over heeft, dat zorgt ervoor dat Laura nog bozer wordt.
Laura doet erg haar best om te zorgen dat Johnny haar anders ziet dan als een vriendin, als dit niet lukt is ze erg ongelukkig en stelt haar ouders vragen over hun verliefdheid voor elkaar. Als Johnny Laura mee vraagt naar de "sweetheartstree" denkt Laura dat het nu eindelijk toch goed komt, maar het blijkt dat Johnny een hart voor hem en Mary heeft gemaakt. Caroline legt Laura uit dat ze gewoon zichzelf moet blijven en dat ze vanzelf iemand tegenkomt die haar daarom leuk vindt.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-11-2011 11:29

Oei, wat had ik altijd een hekel aan het personage Johnny Johnson. Inmiddels heb ik de aflevering meerdere keren gezien en inmiddels is het wat minder, maar ik vind het nog steeds geen al te sympathiek personage. Geen idee waarom eigenlijk.. Hij is gewoon nogal irritant.
Wat ik een beetje irritant vond aan deze aflevering, is dat Laura telkens het zinnetje 'It's Johnny Johnson!' herhaalt. Het begon bijna Godsister-vormen aan te nemen.
Wat ik wel weer "mooi" vond om te zien was de rivaliteit tussen de zusjes, die we later nog vaker krijgen te zien (o.a. in I'll Be Waving As You Drive Away met Seth). De jaloezie van Laura op Mary omdat Johnny haar leuk vind, terwijl Mary er helemaal niets aan kan doen. Gelukkig dat ze het uiteindelijk weer goedmaken!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie