6 If I should wake before I die

Alles over seizoen 1!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

6 If I should wake before I die

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:03

Voor het eerst op tv: 23 oktober 1974

Samenvatting:
Miss Amy, een oude weduwe uit Walnut Grove, wil graag haar familie nog een keer zien voor dat ze sterft. Maar ze weet dat het niet gaat lukken omdat ze zo ver weg wonen, daarom besluit ze dat Charles en Doc. Baker haar begrafenis moeten regelen, want voor haar begrafenis zullen ze wel terug komen. Caroline en de meisjes worden ook in het complot opgenomen en het lukt ze ook nog om iedereen voor de gek te houden en een echte begrafenis te regelen. Iedereen uit het dorp komt en ook Amy's familie komt, maar er is wel een heel mysterieuze gast aanwezig op de begrafenis...
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-11-2011 18:47

Ik vond deze aflevering verdrietig en grappig te gelijk.
Ten eerste: Vond ik het zo erg voor Miss Amy dat haar kinderen,
geen contact met haar hebben.
Ten tweede: Hoe Charels hard uit de schuur kwam rennen
om Miss Amy te verstoppen.
En ten derdere: Vond ik Charels zo leuk,
hoe hij die aardappelen of eieren zat te schillen,
hij schilde bijna de aardappelen of eieren helemaal kapot uit.
:lol:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-08-2012 15:04

Ikzelf heb moeite met deze aflevering.
Natuurlijk begrijp ik de boodschap achter deze aflevering, maar ik vind hem niet geschikt voor kinderen.
En weet je wat ik raar vond? Dat men als filmmaker miss Amy een sluier laat voordoen, opdat ze niet herkend kan worden. Die priester herkent haar direct als de zog. vriendin, ondanks haar sluier, maar mrs. Oleson vraagt "wie is die vrouw"? En niemand van de anderen herkent haar? Raar! Dsan hadden ze een sluier moeten gebruiken, waarin ze onzichtbaar was.!
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 23-08-2012 15:37

Ja ik dacht ook, voor kleinere kinderen is dit nu niet bepaald een aflevering,
die begrijpen de bedoeling erachter niet zo...maar naar gelang het kleine huis vordert komen er wel meer alfeveringen voor waarvan ik twijfel of kinderen dit nu begrijpen.
Als m'n kleinkind van 8 jaar hier is wil ze altijd kleine huis met me kijken, maar ik zoek altijd maar de meest mooie en grappige afleveringen uit die we dan kijken.

Plaats reactie