7 Town party, country party

Alles over seizoen 1!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

7 Town party, country party

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:03

Voor het eerst op tv: 30 oktober 1974

Samenvatting
Olga is een meisje bij Laura op school. Ze kan niet meedoen met de spelletjes die ze spelen omdat haar benen niet evenlang zijn, daardoor loopt ze een beetje mank. Haar vader vindt het eigenlijk niet goed dat ze naar school gaat, omdat hij denkt dat ze dan toch alleen maar wordt buitengesloten.
Als Nellie een feestje geeft mogen Mary en Laura ook komen, Olga is er ook. Nellie heeft een nieuwe pop gekregen en wil die graag laten zien, maar niemand mag er aan zitten, Laura doet dat wel en Nellie geeft haar een duw waardoor ze haar enkel verdraaid. Als ze later gaan buiten spelen kan Laura niet meedoen en zit ze samen met Olga te kijken. Ze praten wat en Olga is blij dat ze een vriendin heeft gevonden.
Laura praat met haar vader over Olga, en Charles besluit om te gaan praten met haar vader en oma, hij wil proberen om Olga's schoen op te hogen zodat ze normaal kan lopen. Olga's vader wil dat niet, maar later komt de oma van Olga naar Charles toe met Olga's schoenen.
Laura en Mary besluiten ook een feestje te geven en tegen die tijd zijn Olga's schoenen ook klaar, ze kan nu gewoon meedoen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 21:13

Deze aflevering vond ik zo mooie,
dat ik er vandaag weer er naar heb gekeken.
Omdat Charels toch de schoen van Olga hoger heeft gemaakt,
wat is de vader van Olga echt een dirftkikker zeg.
Het grapigte wat ik zo mooi vond is,
dat Charels, Caroline riep.
En zei:Caroline I have a suprice for you
En toen Caroline naar buiten liep,
zag ze Carrie en Jack in de tobbe zitten. :lol:
Waar zo juist Laura in zat.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 02-11-2011 10:37

Ik vind dit echt een lieve, mooie aflevering. Die Olga is echt een lief meisje, en die opmerking over Nellie vind ik goed gevonden.
Mooi hoe die vader zijn dochter zag rennen en spelen met de andere kinderen en toen tot inkeer kwam.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2012 21:00

Ik heb deze aflevering nog een keer gekeken.
Maar dat ene stukje waar Carrie samen met Jack in de tobbe zatten,
Die heb ik vandaag niet gezien. :?

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-08-2012 23:58

Maar die scene zat er echt wel in hoor, Carriegirl. :wink: Misschien was je net even met iets anders bezig?
Viel het jullie trouwens op dat de muziek tijdens de aflevering af en toe heel erg trok? Net of de film slecht aan het worden is.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 24-08-2012 11:17

Een klein vuiltje op je dvd miscchien?

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 24-08-2012 11:43

Inderdaad, zeker op het moment dat Olga's vader haar zag rennen, toen moest ik bijna even mijn oren dicht doen door die vreselijk valse achtergrondmuziek.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 24-08-2012 13:04

Wat ik ook wel apart vond was dat toen Mary aan Olga vertelde wie er allemaal op het feestje kwam, ze o.a. Christy, Cassie en Sudie noemde.
Maar toen ze slagbal gingen spelen op het feestje en je alle namen van de meisjes hoorde, zat daar geen Sudie tussen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 24-08-2012 14:05

Ik had het niet over mijn dvd, Jane, maar over de aflevering die de tv uitzond. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie