1 The richest man in Walnut Grove

Alles over seizoen 2!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

1 The richest man in Walnut Grove

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 11:36

The Richest Man in Walnut Grove
Uitgezonden op 10 september 1975

Als de molen moet sluiten, heeft Charles geen geld meer om zijn schuld te betalen. Hij moet meerdere baantjes tegelijk aannemen. Mary gaat werken om het gezin te helpen, terwijl Laura extra klusjes thuis doet. Als de rekening eindelijk is betaald, zegt Nels tegen Charles dat hij met zo'n liefdevol gezin absoluut de rijkste man in Walnut Grove moet zijn.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 14:57

Ik vind dit een heel mooie aflevering; een van de besten van seizoen 2 (vind ik).
Het laat echt zien hoe hecht het gezin is en hoe hard ze voor elkaar willen werken. Dit soort afleveringen laten me altijd inzien hoe goed mensen het tegenwoordig eigenlijk hebben; toentertijd als je oogst weg was, dan had je gewoon niks...
De eindscene vind ik ook heel mooi, als ze met zijn allen in de winkel zijn en ineens van alles kunnen kopen, en dat Nels dan tegen Charles zegt: 'You're the richest man in Walnut Grove'. Want je kan nog zoveel geld hebben; het maakt je nooit echt gelukkig. Een hecht gezin is veel belangrijker, en veel meer waard :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 22:03

deze was ook een van m,n mooie afleveringen.
waar ik me zo aan ergerde is dat,
Nellie iedere keer Laura peste :evil:

Gast

Bericht door Gast » 19-07-2016 00:23

Prachtige aflevering! Zo mooi om te zien dat de kinderen smeken om mee te mogen helpen, en dat Charles dan zegt: What a family! Zo trots is hij op zijn vrouw en kinderen, zo ontroerend...

Plaats reactie