5 The monster of Walnut Grove

Alles over seizoen 3!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

5 The monster of Walnut Grove

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:03

The Monster of Walnut Grove
Uitgezonden op 1 november 1976

Met Halloween gaat Laura's fantasie met haar op de loop als ze meent te zien hoe Nels Mrs. Olesons hoofd afhakt. Laura vertelt Nellie en Willie wat ze heeft gezien. Aanvankelijk zijn de Oleson-kinderen bang, maar kunnen dan een hoop plezier maken ten koste van Laura.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:01

Dit blijf ik echt een briljante aflevering vinden. Het mooie van de Kleine Huis serie is, dat je hele mooie aangrijpende afleveringen hebt, afgewisseld met grappige feelgood afleveringen. Deze valt onder de laatste, en is een van de leukere daarvan, vind ik. Ik zit sinds een paar maanden in een heel grote dip, en dit soort afleveringen kunnen me echt voor even weer vrolijk maken :D
Die miscommunicatie tussen Laura en Nels op de avond zelf, is echt briljant; net als de streken die Nellie en Willie uithalen. Je ziet zo dat het allemaal nep is en een tikje ongeloofwaardig, maar dat kan de pret niet drukken. Ik word hier echt helemaal blij van!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-01-2012 17:01

Na deze vandaag weer gezien te hebben, vraag ik mij af wat het nut is van de ramen inzepen met Halloween. Weet iemand wat deze traditie inhoudt?

En nog iets wat ik vreemd vind: zouden jullie je kinderen 's avonds alleen in het donker over straat laten gaan?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-01-2012 13:41

O nee m.n kinderen blijven gewoon thuis.
Wat ze ook zeggen, m,n antwoord blijft nee.
Minst als hun vader mee gaat,
en die dan wel ook op een afstand blijft wachten.

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2012 13:21

Halfpint schreef:Na deze vandaag weer gezien te hebben, vraag ik mij af wat het nut is van de ramen inzepen met Halloween. Weet iemand wat deze traditie inhoudt?

En nog iets wat ik vreemd vind: zouden jullie je kinderen 's avonds alleen in het donker over straat laten gaan?
Ik heb het eventjes opgezocht:
Trick or treat is eigenlijk ontstaan bij volwassene. Nu gaan de kinderen verkleed van huis naar huis, om snoep en andere lekkere dingen in te zamelen. Trick or treat betekent dat als de kinderen geen traktatie krijgen (treat), ze vervelende geintjes zullen gaan uithalen (trick).Toch stond trick or treat eerder niet bekend als iets goeds en leuks in de U.S.A. Vroeger werd het gebruikt om geen stroom te geven aan mensen die al heel arm waren en de stroom niet konden betalen. Als andere mensen hoorden dat er mensen in de buurt woonden die dit niet konden betalen, begonnen ze geintjes uit te halen. Het begon met bijvoorbeeld het inzepen van ramen, maar later werden het wredere dingen, en vandalisme. Later waren er organisaties die activiteiten begonnen te organiseren om de trick or treat "goed" te maken. Ze begonnen de kinderen aan te moedigen om langs huizen en winkels te gaan en om treats te vragen en de criminele acties te laten vergeten. Dit werd heel populair en werd weer geaccepteerd als iets wat bij Halloween hoorde.

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2012 14:19

Ik denk dat ze de kinderen niet bewust naar buiten laten gaan, maar dat oa Laura net doet of ze naar 'the outhouse' gaat.... Tja wat dan natuurlijk wel een beetje lang duurt voor ze weer terug is... :shock:

Plaats reactie