21 I'll be waving as you drive away

Alles over seizoen 4!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

21 I'll be waving as you drive away

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:34

Deel 1 uitgezonden op 6 maart 1978
Deel twee uitgezonden op 13 maart 1978

In deze dramatische aflevering van twee uur gaat Charles met Mary naar een oogarts als ze moeite krijgt met zien. Tot zijn ontsteltenis krijgt hij te horen dat ze hoogstwaarschijnlijk blind zal worden. Aanvankelijk kan hij zich er niet toe brengen om haar de waarheid te vertellen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-03-2012 20:07

Ik heb deze aflevering met tranen in m,n ogen gekeken,
ik moest ook erg huilen toen ik de dominee zag huilen.
Toen hij zei dat Mary hun gaat verlaten. :cry:

Gast

Bericht door Gast » 03-03-2012 20:20

Mooie, maar trieste aflevering idd...
Ook naar voor de andere familieleden die helemaal nergens van weten.
Charles ´ontploft´ tegen Laura en het arme kind heeft geen idee wat er aan de hand is...

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 22-03-2012 10:24

Na deze aflevering die ik echt heel mooi vind moet ik een knop omzetten om verdere seizoen te bekijken.
Wat er dan gebeurt strookt totaal niet meer met de boeken.
In sommige afleveringen vind je met een beetje fantasie wel herkenning terug van dingen die er toen zijn gebeurt.
Toch als die knop dan om is kan ik weer volop genieten van alles wat de mensen in Walnut Grove bezighoudt, het blijft voor mij ,ondanks de vrije hand van de regisseur erg mooi om te kijken.
Jammer vind ik wel dat het een beetje te modern wordt weergegeven , zeker voor die tijd.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 22-03-2012 13:02

Klopt, na seizoen 4 breekt er een heel nieuw 'tijdperk' aan in de serie. Het is altijd even wennen.
Sowieso de overgang van de seizoenen is na de eerste vier heel groot. Seizoen 6 is ook weer heel anders dan seizoen 5 en bij seizoen 7 krijg je weer een heel nieuw tijdperk met Laura die getrouwd is. In seizoen 8 krijg je James, Cassandra en Nancy en seizoen 9 is natuurlijk helemaal anders zonder de familie Ingalls.
De eerste vier seizoenen daarentegen lijken qua 'sfeer' erg op elkaar. Daarna krijg je elk seizoen wel een heel grote verandering.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-09-2013 21:52

^ Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, de sfeer lijkt ook heel anders te worden na deze aflevering! Jammer en tegelijkertijd ook niet.

Overigens vind ik het wel leuk dat ze zich gehouden hebben aan het feit dat ze blind wordt door Rode Hond.

Ik zag vandaag deze aflevering en ik vind het eigenlijk ergens best raar dat Charles de dokter niet in een keer gelooft eigenlijk. Ik snap wel dat hij het gewoon niet wil geloven, maar normaal gelooft hij de dokters wel, dus vandaar dat ik een beetje zoiets had van... typisch.

Verder vind ik het acteerwerk van zowel Michael Landon als Melissa Anderson erg goed in deze aflevering!

Gast

Bericht door Gast » 01-01-2017 23:40

-eliza- schreef:^ Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, de sfeer lijkt ook heel anders te worden na deze aflevering! Jammer en tegelijkertijd ook niet.

Overigens vind ik het wel leuk dat ze zich gehouden hebben aan het feit dat ze blind wordt door Rode Hond.

Ik zag vandaag deze aflevering en ik vind het eigenlijk ergens best raar dat Charles de dokter niet in een keer gelooft eigenlijk. Ik snap wel dat hij het gewoon niet wil geloven, maar normaal gelooft hij de dokters wel, dus vandaar dat ik een beetje zoiets had van... typisch.

Verder vind ik het acteerwerk van zowel Michael Landon als Melissa Anderson erg goed in deze aflevering!
Mary wordt blind door roodvonk, niet door rode hond :)
Charles gelooft hem niet, omdat hij het niet wil geloven. Ik zou het denk ik eerst ook ontkennen, het heeft nogal een impact!

Gast

Bericht door Gast » 02-01-2017 12:49

In werkelijkheid is Mary net 14 jaar (geboren 10-01-1865, blind 11-02-1879), in de film zegt Charles 15 jaar.
In werkelijkheid is Grace al bijna 2 jaar als Mary blind wordt, in de film een kleine baby.
In werkelijkheid gaat Mary pas naar de blindenschool als ze al bijna 17 jaar is, dus ze is nog bijna 3 jaar thuis geweest terwijl ze blind was. In de film gaat ze vrij snel al (na een paar weken?) naar de blindenschool.
Jammer dat ze niet hebben laten zien dat Laura Mary's ogen moest zijn...

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-01-2017 22:58

Mamachteld, je zult al wel gemerkt hebben dat hoe verder je in de seizoenen komt hoe verder de scriptschrijvers van de werkelijkheid afwijken. Stom, maar je moet er maar doorheen prikken. Kijken, genieten en daarnaast het werkelijke leven van de familie Ingalls in ogenschouw houden.
Afbeelding

Plaats reactie