6 The creeper of Walnut Grove

Alles over seizoen 4!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

6 The creeper of Walnut Grove

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:26

Uitgezonden op 24 oktober 1977

Laura en Andy gaan op pad om degene te vinden die verantwoordelijk is voor de diefstallen in Walnut Grove. Tot hun verassing reageren de inwoners, inclusief Charles, nogal onverwacht.
Afbeelding

Gast

The creeper of Walnut of Walnut

Bericht door Gast » 08-09-2011 22:16

Ik blijf deze aflevering maar telkens mooi vinden.
Vooral toen Charels die pot groene verf over zich kreeg :lol:

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 08-09-2011 22:38

Inderdaad; ik vond de reactie van de dominee ook zo mooi. Hij kwam binnen, zag Charles en moest toen al moeite doen om zijn lachen in te houden. En toen kwam die psalm over groene weiden en toen hield hij het niet meer :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 19-06-2012 11:47

Ma is eeen voorstander voor de zondagsrust, dan mag er niet worden geklust of andere werkjes gedaan worden die door de week gedaan kunnen worden.
Na de kerkdienst vraagt Miss Beadle of iemand naar Timothy wil gaan om te vertellen dat hij een beurs heeft gekregen.
Laura en Andy gaan dit doen en zien dan dat de gestolen kip Mathilde van Ma bij hem is, de zaak van het eten stelen door geheel Walnut Grove is dus opgelost, dit gaan ze Pa vertellen, en wat zie je, Pa is in de schuur een timmerklus aan het doen, terwijl even hiervoor Laura te horen had gekregen van Pa dat ze zich niet meer met de zaak mocht bemoeien en zondags klusjes moest doen voor straf, Ma protesteert dat dat op zondag niet mag, dan moet ze maar gaan bijbellezen zegt Pa.
Beetje ondoordacht dus van de filmmakers om Pa dan te laten klussen :o

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2012 15:04

Hahaha,dat je dat opvalt! Niet heel slim nee.

Gast

Bericht door Gast » 27-01-2015 20:14

Dit was een van de afleveringen waarvan ik nog wist hoeveel ik er in het verleden van genoten heb.. Omdat ik me nu zo slecht voel had ik iets nodig om me op te beuren. Nou dan is dit een goeie. Tjonge jonge ;) genoeg te lachen! Als eerste vond ik de discussie van Nels en Harriët erg leuk.. "We moeten het van de positieve kant bekijken, zolang de mensen worden beroofd, verdienen wij geld!" En zeer zakelijk natuurlijk, "Als de vraag zo blijft, dan verhogen we de prijs." Nels op afkeurende toon: "Harriët!We kunnen niet profiteren van het ongeluk van anderen!" En Mrs. Oleson: "Nels, je ziet het helemaal verkeerd!" "Hoe moet ik het dan zien?" "We helpen mensen door ze sloten te verkopen zodat hun spullen niet worden gestolen!"... "Weet je Harriët, jouw probleem is dat je altijd aan andere mensen denkt." Harriët verzuchtend: "Ik weet het Nels, ik ben gewoon te goed. " Iets van 'to soft heart', dus Nels: 'A heart as a rock' en als ze dan vraagt wat ie zegt: 'Ik moet de voorraad checken, 'check the stock' :D
En die Bandit vind ik ook zo grappig in deze aflevering. Carrie die ook detective wil worden, echt schattig! En later doet ze nog een goede ontdekking ook! Ingalls & Garvey heeft toch minder succes..

Nellie en Willie die er zachtjes van door sluipen, snurkende Nels en optuttende mrs. Oleson :)

Afbeelding
Heerlijk.. wat ziet ze er toch uit ;)

Afbeelding
Ja.. geweldig, die groene verf :) :)
En natuurlijk de kerkdienst waarbij iedereen in lachen uitbarst. Die arme Charles :)

Charles is wel wat 'kortaangebonden' deze aflevering, snel geirriteerd vind ik. Maar hij maakt het weer ruimschoots goed aan het einde en heeft dus niet afgedaan bij Laura die maar eén persoon kent die deze zaak aan kan.
Tja, Timothy had dus 2 gezichten, al deed hij het omdat hij niet wist hoe anders.. Ik vind de afloop van de aflevering erg mooi! Maar we hebben deze nieuwe dokter niet terug zien komen..

Plaats reactie