12 Here come the brides

Alles over seizoen 4!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

12 Here come the brides

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:29

Uitgezonden op 5 december 1977

Adam Simms en zijn zoon Luke vestigen zich in Walnut Grove en vinden allebei de liefde. Adam valt voor Miss Beadle en Luke en Nellie Oleson worden verliefd op elkaar
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:12

Gisteren voor de tweede keer gezien en ik heb er wederom weer erg van genoten. Nellie is echt veel aardiger als ze verliefd is en ze maakt zich dan ook totaal niet druk meer om rijkdom of de afkomst van mensen. Normaal had ze neergekeken op mensen als Luke, net als haar moeder, maar nu maakte het haar helemaal niet meer uit.
Ik vond het ook zo grappig dat Miss Beadle elke gelegenheid aannam om bij Adam langs te kunnen komen. Normaal zou ze zich niet 'bemoeien' met het privé-leven van haar leerlingen en al helemaal niet bij hun ouders langsgaan om zoiets, maar ze wilde gewoon een excuus om naar Adam toe te gaan.
Ik vond de scène tussen Miss Beadle en Nellie ook grappig, toen ze het over trouwen hadden. Het was echt een groot misverstand; vooral toen Nellie over leeftijd begon en Miss Beadle zei dat leeftijd niet uitmaakte - zij dacht immers dat Nellie het over haar had. Als ze had geweten dat Nellie het over zichzelf had, had ze wellicht anders gereageerd.

Die trouwscene was echt fantastisch; vooral die rechter die er helemaal geen zin meer in had op een gegeven moment. En ook toen Adam zei dat ze Adam en Eva heetten, en dat die rechter toen zei; 'Na vanavond geloof ik alles.' :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie