10 Blind journey

Alles over seizoen 5!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

10 Blind journey

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:40

Blind Journey
Deel een uitgezonden op 27 november 1978
Deel twee uitgezonden op 4 december 1978

Als de blindenschool in Winoka moet sluiten, besluiten de inwoners van Walnut Grove om een oud huis te schenken en te verbouwen, zodat de kinderen hun opleiding kunnen voortzetten. Omdat ze vindt dat er een 'vooraanstaand' iemand bij aanwezig moet zijn, staat Mrs Oleson erop om met Charles mee te gaan als hij de leerlingen naar hun nieuwe school brengt.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:19

Ik vind dit hele grappige afleveringen. Mrs. Oleson mee op zo'n reis, daarvan weet je van tevoren al dat het een ramp gaat worden. Ik heb me kapot gelachen bij die kabelbaan scene.
Mooi einde ook, dat iedereen bij de nieuwe school aankomt en dat Harriet helemaal tot inkeer is gekomen. Nels wist echt niet wat hij hoorde toen Harriet Mr. Larrabee zo tegen zat te spreken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2011 21:51

Het mooiste gedeelte van deze aflevering,
wat ik zo leuk vond.
Is dat Joe Kagan de raam dicht deed,
terwijl Harriet nog aan het praten was. :lol:

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2017 23:55

Ik was benieuwd hoeveel kilometers de kinderen moesten lopen van Winoka naar Walnut Grove. Winoka blijkt helemaal niet te bestaan? Welke plaats zou het dan ongeveer geweest zijn? Van Iowa naar Walnut Grove is het 258 mijl km lopen volgens google maps, ik kon ook niet de plaats Butler vinden, die tussen Winoka en Walnut Grove in zou liggen.

Kan iemand mij hierbij helpen, of moet ik het laten? :)

Gast

Bericht door Gast » 18-01-2017 19:44

Antwoord van wikipedia:

Winoka is a fictional town in Dakota Territory, in Michael Landon's Little House on the Prairie television series.
The stay in Winoka was a fictional moment in the series, but it did have some real-life inspiration. The Ingalls did leave Walnut Grove and live in Dakota (in De Smet, South Dakota), where they eventually settled for the rest of their lives. They also temporarily lived in a small town in Iowa, named Burr Oak, where Charles and Caroline worked in a hotel. They moved there from Walnut Grove in the summer of 1876 and went back to Walnut Grove the next summer.

Als je rekent vanaf De Smet naar Walnut Grove is 112 mijl. Dat zal het wel ongeveer zijn.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-01-2017 21:18

Dit alles heeft in het echt nooit plaatsgevonden, het is dan ook een verzonnen aflevering, dus zullen we het nooit weten. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-01-2017 21:24

Halfpint schreef:Dit alles heeft in het echt nooit plaatsgevonden, het is dan ook een verzonnen aflevering, dus zullen we het nooit weten. :wink:
Ja, ik weet dat het verzonnen is :)

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 26-01-2017 12:10

Ik nam altijd aan dat de ligging van Winoka gebaseerd was op de ligging van DeSmet. Dit is nooit ergens bevestigd en dus ook niet officieel, maar wel wat ik altijd voor mezelf in gedachten heb gehad.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie