1 As long as we're together

Alles over seizoen 5!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

1 As long as we're together

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:36

As Long As We're Together
Deel 1 uitgezonden op 11 september 1978
Deel 2 uitgezonden op 18 septmeber 1978

Door de slechte economische situatie is de familie Ingalls gedwongen dichter bij Mary te gaan wonen, die lesgeeft aan de blindenschool in Winoka. Charles sluit vriendschap met Albert, een weesjongen die door Laura wordt betrapt als hij in hun hotel iets probeert te stelen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 06-03-2012 21:18

Vandaag werd deze episode uitgezonden op sbs6, en wat is deze mooi! morgen natuurlijk het 2de deel kijken absoluut een dikke 10 voor deze!

Liefs Elise.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 06-03-2012 21:25

Ik vind hem ook heel mooi. Ik kan me herinneren dat ik hem de eerste keer dat ik hem zag helemaal niet leuk vond. Zo vreselijk vond ik het dat ze weggingen uit Walnut Grove (ik wist toen nog niet dat ze even later weer terug zouden gaan) en de stad was werkelijk waar zo anders dan het rustige en vredige Walnut Grove!
Nu ik de serie al meerdere malen heb gezien, ben ik de Winoka periode toch gaan waarderen. Ik vind het wel een leuke, welkome afwisseling.

Wat me trouwens opviel: in de vorige aflevering zei Reverend Alden - vlak voordat hij Mary aankondigde om het gebed in te leiden - dat dit de laatste dag was dat ze bij hen was. Dus betekent dit dat de familie Ingalls de dag daarna is vertrokken. Maar bij dat stukje bij de Olesons kreeg ik toch echt het idee dat het niet dezelfde dag was: anders had de familie Ingalls na de kerkdienst toch ook afscheid kunnen nemen? Je krijg nu bijna het idee dat er nog een dag tussen zit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-04-2012 13:16

Een schitterende aflevering vind ik dit en hoe vaak ik hem ook zie, ik moet altijd huilen.
Ik moet alleen wel Harriet een beetje gelijk geven bij het zien van het taartje: het is wel een heel klein taartje om met 15 man op te peuzelen. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-04-2012 16:33

Ik weet weinig details meer, maar ik kan me wel herinneren dat ik dit altijd een heerlijke aflevering vond. Zo lekker emotioneel ook... Ik moet echt weer eens wat Kleine Huis gaan kijken... Ik wou dat elke dag 27 uur had...

Plaats reactie