20 Mortal mission

Alles over seizoen 5!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

20 Mortal mission

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:46

Uitgezonden op 12 maart 1979

Twee mannen die geld nodig hebben om de winter door te komen, verkopen bedorven vlees aan de inwoners van Walnut Grove. Charles en Jonathan reizen naar Springfield om de broodnodige medicijnen te kopen en worden op de terugweg overvallen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-11-2011 18:42

Wat ik raar vind is dat alleen Caroline, Hester-Sue, Harriet, Mary en dokter Baker niet ziek werden, :?
terwijl alle bewoners van Walnoot Grove ziek zijn.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 15-11-2011 18:51

Het kan zijn dat ze er minder vatbaar voor waren, of dat ze simpelweg geluk hebben gehad dat zij het virus niet hebben gekregen. Of dat ze minder van het vlees hebben gegeten en dus niet genoeg binnen hebben gekregen om ziek te worden. Of hun weerstand is gewoon beter. Het kan aan van alles liggen, maar het kan op zich wel dat sommige mensen niet ziek worden van zoiets.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-02-2013 20:01

Ik vind dit geen fijne aflevering, maar ik heb hem vanmiddag toch maar bekeken toen hij op de tv was en weet je wat ik dan raar vind?
Pa en mr. Garvey komen eindelijk met de medicijnen bij de blindenschool en dan wordt pa door ma begroet met deze woorden: Grace en Carrie zijn bij Hester-Sue, Albert vraagt naar je, Laura is ook ziek, maar Anna is dood. Anna?
Had er mijns inziens niet bij gehoeven. :lol:
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 04-02-2013 22:21

Heel toevallig viel dat stukje over die Anna me vandaag ook pas voor het eerst op, terwijl ik de aflevering al heel vaak gezien heb. :)

Persoonlijk is dit ook niet een van mijn favoriete afleveringen. Ik vond hem de eerste twee keer wel spannend, maar het is er niet echt een die leuk is om heel vaak te kijken.
Ook de gelijkenis met de aflevering The Plague (seizoen 1) is erg groot. Op een gegeven moment ken je de verhaallijn wel en is het allemaal niet zo verrassend meer.
De acteur die in deze aflevering de man met de overleden vrouw en zoontje speelt, speelde in die aflevering overigens ook exact dezelfde rol.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-02-2013 15:41

Ja, gek he en in precies dezelfde situatie, eerst vrouw dood, daarna kind.
Indien ik daar gewerkt had, zou ik een andere acteur deze rol hebben laten spelen. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie