Welke aflevering is jou favoriet?

Alles over seizoen 5!
Plaats reactie
Gast

Welke aflevering is jou favoriet?

Bericht door Gast » 22-05-2013 22:07

--------------------------------------------------------------------------------

Welke aflevering vind jij het mooiste van seizoen 5?
en waarom?

Plaats ook je top 3 van seizoen 5, dan kunnen we een gezamenlijke top samenstellen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 23-05-2013 21:41

Mijn favoriete aflevering is zonder enige twijfel There's No Place Like Home. In de eerste aflevering het besluit om terug te keren naar Walnut Grove en de spectaculaire viering van 4th of July waarbij het vuurwerk uit de saloon ontploft, en dan daarna de wat meer droevige helft met terugkomst in Walnut Grove dat in een spookstad is veranderd en Lars Hanson die het niet meer ziet zitten. Het is zo mooi om dan te zien hoe de dorpsbewoners zo vastberaden zijn om het dorpje weer nieuw leven in te blazen en dat het ze uiteindelijk ook nog lukt.

Mijn nummer twee is Blind Journey. Ik vind dit een aflevering die komisch en luchtig is maar ook op bepaalde punten echt serieus is en dat daar een goede wisselwerking in zit. Aan de ene kant heb je de hilarische momenten met Harriet Oleson tijdens de reis, maar ook komt het trauma van Adam naar boven en wordt het onderwerp racisme aangesneden. Mooi hoe Harriet uiteindelijk helemaal tot inkeer is gekomen aan het einde (voor hoe lang het zou duren dan...).

Mijn nummer drie is As Long As We're Together. Toen ik die voor het eerst zag, vond ik het niet leuk dat ze uit Walnut Grove weggingen, maar nu ik de serie meerdere malen heb gezien, vind ik deze afleveringen achteraf toch erg leuk: het verhuizen naar de stad en de moeilijkheden die daarmee komen, de ontmoeting met Albert, hun nieuwe stadsgenoten, enz. En het eindigt met een vrolijke noot als de verjaardag van Mary wordt gevierd en iedereen ondanks alles toch nog samen is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie