20 Sweet sixteen

Alles over seizoen 6!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

20 Sweet sixteen

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:08

Sweet Sixteen
Uitgezonden op 25 februari 1980

Laura krijgt een tijdelijke baan als onderwijzeres in een nabijgelegen stadje aangeboden. Als Almanzo haar naar de school brengt, beseft zij dat ook hij warme gevoelens voor haar koestert.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:37

Dit vind ik een heel erg leuke aflevering, met hele grappige stukjes. Bijvoorbeeld toen Charles tegen Caroline zei dat hij het maar niks vond dat Almanzo Laura elk weekend wegbracht, toen zei Caroline; 'Je wordt er ook niet jonger op.' en Charles antwoordde toen: 'Almanzo ook niet.' Dat vond ik echt een grappig stukje!! En een mooi einde ook; ik vond het ook echt lief van Albert dat hij Eliza Jane ten dans vroeg.

Wat ik wel een beetje raar vond aan deze aflevering, dat is dat Laura zo makkelijk haar schooldiploma EN haar leraarcertificaat haalde. In 'Back to School' is meerdere malen nadrukkelijk gezegd dat het heel moeilijk is om je lesbevoegdheid te halen en dat het maanden van studie vergt. In deze aflevering hoefde Laura alleen een paar vragen te beantwoorden en ze was ineens voor alles geslaagd. Dat vind ik een beetje ongeloofwaardig en het strookt ook niet met wat eerder is gezegd, dat het heel moeilijk is om je diploma te halen.

Verder vind ik die opmerking op het laatst van Charles en Caroline erg misplaatst, dat Caroline zei; 'I can't wait to call you grandpa'. Ze zijn nog maar net hun eerste kleinkind verloren, dus dan zeg je dit toch niet?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 10-02-2017 15:23

Ja, een prachtige aflevering!

We zagen natuurlijk alleen het einde van het examen, en Laura heeft er misschien intussen wel voor gestudeerd ook al kwam het niet naar voren in de afleveringen. Ze wilde immers dolgraag zo snel mogelijk lerares worden.

De afleveringen zitten vol met inconsequenties ten opzichte van vorige afleveringen.
De makers zijn dus in deze aflevering allang vergeten dat ze pas (hoe lang geleden?) hun kleinzoon verloren hebben.
Caroline die eerst alle dagen behalve zondag in het restaurant van Nellie ging werken, om de kost te verdienen, en een paar afleveringen later werkte ze er alleen in het weekend. Toen wel op de zondag? Of bedoelde ze alleen op de zaterdag? Want op de zondag mocht je geen geld verdienen zei Caroline toen tegen Laura.

Plaats reactie