1 Back to school

Alles over seizoen 6!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

1 Back to school

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 12:48

Back to School
Deel een uitgezonden op 17 september 1979
Deel twee uitgezonden op 24 september 1979

Miss Wilder, de nieuwe onderwijzeres, en haar broer Almanzo komen in Walnut Grove wonen. Laura wordt verliefd op Almanzo en wordt jaloers als Nellie hem te eten vraagt. Laura zint op wraak en biedt aan om voor hen te koken.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2011 19:37

Ik heb deze aflevering pas weer gezien.
Wat is het toch een super aflevering!
Maar ik heb toch een minpuntje, ik vind dat ze niet nagedacht hebben over de prijzen in de serie.
Caroline krijgt 2 dollar betaald per dag, een eieren met spek kosten 0.50 dollar?
Niet echt realistich, dat vind ik wel jammer, maar verder een fantastische aflevering!

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 20:00

Ik vind de afleveringen ook heel erg leuk, maar ik heb hem wel al heeeeel erg vaak gezien. Er zijn een paar afleveringen die ik inmiddels zo vaak gekeken heb, dat ik ze eigenlijk over heel lange tijd pas weer moet gaan zien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2012 23:49

Ik vind deze aflevering heel erg mooi.
Vooral toen Laura, Andy en Albert wilde vissen,
kreeg Laura, Almanzo in het oog.
Zegt ze tegen de twee jongens:
ga jullie maar alvast vissen ik kom jullie achterna,
want ik ben wat vergeten,
zeggen Andy en Albert , wat ben je dan vergeten
zegt Laura ja dat ben ik vergeten. :lol:

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 07-02-2013 19:34

Vandaag weer gezien en het viel me op dat bij het etentje van Nellie en Almanzo, vlak voordat Almanzo het restaurant uit liep, Nels en Harriet aan kwamen lopen om naar binnen te gaan. Het was toch de bedoeling dat Nellie en Almanzo de hele avond alleen zouden zijn? Waarom willen ze dan het restaurant binnen gaan?
Ook blijf ik het vreemd vinden dat Harriet en Nellie Laura meteen blindelings vertrouwen als ze aanbiedt voor Nellie en Almanzo te gaan koken. Ze weten de geschiedenis van Laura en Nellie toch wel? En dan weten ze toch wel dat het heel vreemd is als Laura zomaar wat aardigs voor Nellie wil doen zonder er wat voor terug te verwachten? Op haar beurt is het van Laura weer heel naïef als ze Nellie vertrouwt met de examenboeken en haar "advies". Niet alleen weet ze hoe Nellie is en dat zij nooit zomaar wat aardigs voor haar zou doen, maar na de streek die ze haar had geleverd met het etentje is het al helemaal ongeloofwaardig dat Laura haar blindelings gelooft.
Blijf het overigens wel een heel leuke aflevering vinden. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 08-02-2013 19:13

Ik vind dit ook altijd een heerlijke aflevering, ik heb alleen 1 bedenking: ik heb vroeger ook streken uitgehaald en daarvoor straf verdiend, maar mijn moeder is mij daarvoor echt nooit van school komen halen. Nee, de straf kreeg ik na thuiskomst en ik vind het eigenlijk raar dat Caroline Laura wel uit de klas plukte. Ze had Laura toch ook kunnen opwachten zodra de school uit was en dan naar Nellie kunnen gaan?
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 08-02-2013 23:01

Dat vind ik ook een goede opmerking inderdaad. Van school halen is wel heel drastisch voor iets wat ook makkelijk na schooltijd had gekund! Er was namelijk geen enkele reden om haar níet na schooltijd op te komen halen. Caroline had makkelijk kunnen wachten totdat de school uit was.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie