16 Silent promises

Alles over seizoen 6!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

16 Silent promises

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:05

Silent Promises
Uitgezonden op 28 januari 1980

Laura maakt diepe indruk op een dove jongen als ze hem leert om te communiceren met gebarentaal en de jongen wordt verliefd op haar. Omdat ze hem niet wil kwetsen, doet Laura alsof ze ook gevoelens voor hem koestert.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:35

Ik heb het altijd al raar gevonden hoe snel Laura gebarentaal leert. Al die verschillende gebaren leer je echt niet zo makkelijk uit je hoofd! En sommige woorden zijn heel lastig om aan iemand te leren; bijvoorbeeld de dingen die je niet uit kunt beelden of die niet tastbaar zijn. Dat stukje bijvoorbeeld als Daniel en zijn vader aan het bidden zijn; hoe heeft Laura het in godsnaam voor elkaar gekregen om Daniel al die woorden te leren, en dan ook nog in zo'n korte tijd?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2013 16:28

Ik zit deze aflevering nu te kijken. Ik moet zeggen dat ik het best absurd vind dat mensen in die tijd nog zo over doven dachten.

Verder is het voor mij een aflevering die een glimlach op mijn gezicht brengt.

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2013 17:51

Ik heb hem net ook half half (weer) zitten kijken. Ik vind dit ook wel en mooie aflevering. Maar idd het gaat ze erg makkelijk af, maarja...das tv he!! :wink:
En ja... dit soort dingen vonden mensen in die tijd vreemd. Als je doof was kon je vaak ook niet praten, dus was je doofstom, dus achterlijk, zoals ze dat vroeger zeiden!! Terwijl de blinden zoals mary wel gewoon werdn geaccepteerd... maar goed ook hiervoor geldt, het blijft tv...
Ik denk niet dat dit verhaal in de echte verhaallijn/leven van Laura voor is gekomen... Weet iemand dit??

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-03-2013 23:11

Dit heeft echt niets met de werkelijke familie Ingalls te maken.
En voor wat het blind zijn van Mary betreft; zo geaccepteerd was het niet in die tijd hoor. Mary heeft dan wel een goede opleiding mogen volgen, maar eenmaal van school, heeft ze voor de rest van haar leven bij haar ouders gewoond. Pa stierf in 1902 en toen bleven ma en Mary samen achter in het huis dat pa in 1887 had gebouwd en toen ma in 1924 stierf,
kwamen Grace en haar echtgenoot voor Mary zorgen. In het echt is Mary nooit getrouwd en heeft ze al helemaal geen kind gekregen.
Ze vulde haar dagen met het helpen in de huishouding, deed veel vrijwilligerswerk voor de kerk en maakte vliegennetten/horren om een extra centje te hebben.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-03-2013 15:04

Ja idd, nu je dit zo verteld kan ik me herinneren dat ik dit hier al eens ergens gelezen heb... bedankt... ik was hem weer vergeten!!! :wink:

Plaats reactie