Welke aflevering is jou favoriet?

Alles over seizoen 6!
Plaats reactie
Gast

Welke aflevering is jou favoriet?

Bericht door Gast » 22-05-2013 22:08

Welke aflevering vind jij het mooiste van seizoen 6?
en waarom?

Plaats ook je top 3 van seizoen 6, dan kunnen we een gezamenlijke top samenstellen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 23-05-2013 22:29

Mijn favoriete aflevering van dit seizoen is He Loves Me, He Loves Me Not. Ik vind de afwisseling van tragedie en komedie in deze aflevering echt heerlijk en in beide gevallen gaat het over liefde die uiteindelijk overwint. Je hebt de dramatische verhaallijn tussen Laura en Almanzo, maar na veel problemen komt dit uiteindelijk meer dan goed en besluiten ze om toch te gaan trouwen, hoe lang ze ook moeten wachten. Dan heb je de meer komische verhaallijn tussen Nellie en Percival en ook daar viert liefde hoogtij als Nellie door hem gaat veranderen en ze uiteindelijk trouwen. Wat ik ook leuk vind van deze aflevering is dat de twee grote overkoepelende verhaallijnen van dit seizoen die in de eerste aflevering zijn gestart - namelijk Laura die opgroeit en ondertussen Almanzo voor zich probeert te winnen en Nellie die het restaurant krijgt van haar moeder in de hoop dat ze iemand vindt die met haar wilt trouwen maar er ondertussen een potje van maakt - afgerond met de verloving van Laura en Almanzo en Nellie die met Percival trouwt nadat hij haar restaurant probeerde te redden. Naast de boeiende verhaallijnen is het dus ook leuk dat seizoen 6 echt duidelijk twee doorlopende verhaallijnen had die in deze aflevering worden afgesloten.

Mijn nummer twee is Back to School, min of meer om dezelfde redenen die ik net ook al noemde, maar dan dat die verhaallijnen hier worden gestart. Nellie die maar aanklooit in dat restaurant en Laura die als een blok valt voor Almanzo en tevergeefs probeert om volwassen op hem over te komen, maar hij ziet haar niet staan. Dan heb je nog de klassieke 'cinnamon chicken' scene en het gevecht in de modder. Ik kijk deze aflevering(en) altijd weer met veel plezier.

Mijn nummer drie is Sweet Sixteen. Ik vind vooral de verwijzing naar de echte Laura die heen en weer werd gebracht door Almanzo, een leuk gegeven. Ik vind het verder een heel leuke aflevering met Laura die voor het eerst les gaat geven en hoe ze Almanzo dan eindelijk voor zich weet te winnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie