18 The lost ones

Alles over seizoen 7!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

18 The lost ones

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:25

Deel een uitgezonden op 4 mei 1981
Deel twee uitgezonden op 11 mei 1981

Als Charles en Albert op reis zijn met de familie Cooper gebeurt er een ongeluk waarbij vader en moeder Cooper omkomen. Charles probeert een nieuw thuis te vinden voor Cassandra en James, maar moet dan zelf gedurende korte tijd voor de kinderen zorgen.

Dominee Alden vindt ten slotte een pleeggezin voor de kinderen. Dan blijkt dat hun nieuwe vader hen aan het werk wil zetten en Cassandra en James lopen weg.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 15:47

Ik vind deze aflevering echt zo zielig, dat James en Cassandra hun ouders zien verongelukken. Het gebeuren op zich is al erg genoeg, en dan zijn ze er ook nog eens getuige van; echt vreselijk...
Ik vond die scène met James en Cassandra in de trein ook heel erg mooi, als James zegt dat ze altijd bij elkaar blijven, en dat Cassandra dan begint te huilen. En natuurlijk het stukje dat Cassandra denkt dat Caroline haar moeder is.
Ook het tweede gedeelte vond ik heel mooi; aan de ene kant het verdrietige stuk als ze bij die vervelende familie zijn en dat hun stiefvader James gaat slaan.. En dat ze proberen te vluchten en James in een val terecht komt. Gelukkig komt alles uiteindelijk goed en kunnen ze bij de Ingalls familie terecht.
Ik vond dat Carrie zich ook echt als een grote zus over Cassandra ontfermde; erg lief. Ook leuk dat Carrie hier wat meer tekst had dan ze gewoonlijk heeft in de latere seizoenen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 24-02-2017 23:50

Eerste deel gezien, prachtig weer, die emoties! Charles kan hen niet loslaten, je ziet zijn enorme worsteling. Zitten ze eindelijk in de trein, en dan hoort hij van Albert hoe het er in grote weeshuizen aan toe gaat. Zo heerlijk impulsief dat hij dan voor de trein gaat staan en de kinderen eruit haalt, prachtige actie!

Plaats reactie