6 Divorce, Walnut Grove style

Alles over seizoen 7!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

6 Divorce, Walnut Grove style

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:18

Divorce, Walnut Grove Style
Uitgezonden op 10 november 1980

Een vriendin van Laura heeft een oogje op Almanzo. Laura haalt zich het ergste in het hoofd en verlaat hem zelfs als ze vermoedt dat hij een verhouding heeft. Dan ontdekt ze dat Almanzo alleen van haar houdt.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 24-05-2012 17:26

Weet je wat ik een beetje raar vindt? Manly is de paarden aan het verzorgen en Laura roept dan dat het eten klaar is. Almanzo antwoordt dat hij er direct aankomt, waarna hij eerst in bad gaat! Het eten staat dus almaar te pruttelen, hè? En vervolgens gaan ze aan tafel en dan zegt Almanzo dat het eten niet gaar is!
En dan nog iets: Almanzo zit gitaar te spelen en Caroline, Charles en Laura komen binnen. Hij speelt gewoon door en zingt zijn "liefdesliedje", waarna hij ze dan pas zogenaamd ziet! A/ hij hoort toch de deur open gaan en B/ vanuit je ooghoeken kan je echt wel zien dat er mensen binnen komen.
Beetje ongeloofwaardig geschreven door de tekstschrijver vind ik.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 25-05-2012 15:16

Dat viel me inderdaad ook al op. Laura zei echt duidelijk dat het eten kláár was, niet dat het bijna klaar was. Almanzo had zich best even kunnen opfrissen in korte tijd, maar hij ging echt uitgebreid in bad. Als het eten al klaar is, dan is daar toch geen tijd meer voor? Wat betreft dat het eten nog niet gaar was uiteindelijk: Laura zat helemaal niet op te letten, waarschijnlijk was het ook nog helemaal niet gaar toen ze Almanzo riep voor het eten, maar had ze zich vergist doordat ze zo druk met die opstellen bezig was.
Wat betreft die gitaarscène zou het kunnen dat hij zo verzonken was in de muziek, dat hij echt helemaal niet doorhad wat er om hem heen gebeurde. Dan nog is het wel apart dat je niet drie mensen binnen hoort komen en je helemaal niet merkt dat ze vrijwel pal naast je komen staan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 25-05-2012 17:44

Wat knap dat dit jullie allemaal opvalt.... Idd dat Laura al binnen staat en Almanzo haar niet ziet, is een beetje raar, maar dit zie je in tv series ook zo vaak....

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-03-2013 18:37

Weet je wat me nu pas opviel?
In deze aflevering zie je Harriet Oleson voor het eerst met een zonnehoed ipv. een echte hoed.
Zij is toch zo "deftig"? Was dit dan niet beneden haar stand?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 20-03-2013 19:27

Dat was de aflevering die vandaag werd uitgezonden toch... Is mij niet opgevallen... Moet ik hem opzoeken bij mijn dvd's dan zal ik er eens op letten!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-03-2013 20:15

Ja, deze aflevering werd vandaag uitgezonden.
En het is die scene dat Harriet Oleson naar het huis van L en A komt, met een lap stof en dat A dan open doet en zij hem in Laura's schort ziet. en dan hoort ze dat L weg is. Nou, dit is natuurlijk koren op Harriet's molen. :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 20-03-2013 21:02

Ja hahaha, idd koren op dr molen. Maar wat ik niet snap van A... waarom zegt ie niet gewoon dat L even naar dr ouders is en dat hij zal zeggen dat ze langs is geweest... Je gaat toch niet aan het grootste roddelblad van Wanut Grove vertellen wat er is gebeurt!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-03-2013 16:28

Dat zou je inderdaad verwacht hebben, maar de schrijvers van deze aflevering wilden het natuurlijk lekker aangedikt hebben allemaal. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-03-2013 17:15

Ja, dat zal het vast wel zijn... Ik kan het me nl voor in het 'eggie' niet voorstellen, dat je zoiets zegt!! :)

Plaats reactie