9 To see the light

Alles over seizoen 7!
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

9 To see the light

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:20

To See the Light
Deel een uitgezonden op 1december 1980
Deel twee uitgezonden op 8 december 1980

Adam neemt een besluit als hij zijn gezichtsvermogen terugkrijgt na een ongeluk in Jonathans pakhuis. Mary krijgt het gevoel dat Adam haar ontglipt.

Adam vertrekt om een examen af te leggen in de hoop dat hij een beurs krijgt. Onderweg wordt hij beroofd en in elkaar geslagen. Als hij probeert toch nog het tweede deel van het examen te doen, wordt hij ziek.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-02-2012 20:43

Dit is geloof ik de laatste aflevering die ik gezien heb. Ik heb het nogal druk met school (eindexamen doen e.d.) en dus kijk ik af en toe een afleveringetje tussendoor, gewoon om lekker te ontspannen. Ik vind deze aflevering vooral het tweede deel, erg leuk. Mary is wel erg onzeker vind ik. Over het algemeen ook is ze erg onzeker, zelfmeelijdend en soms wat aanstellerig. Dat valt me meer en meer op. Maar ik vind het wel leuk dat Adam dan zo aan het eind komt vertellen dat hij geslaagd is... Leuke aflevering iig.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 29-05-2012 18:14

Ik vond Mary niet zo aanstellerig hoor. Ik begreep haar volkomen. Je merkte ook dat ze echt niet Adam's geluk wilde afnemen en blij voor hem was, maar het ook erg moeilijk had met hoe alles zou gaan veranderen. Hij kan weer zien, zij niet. Dit is niet alleen heel moeilijk om aan te wennen, maar ook in de praktijk zou er zoveel veranderen. Adam die ineens wel weer buiten kan rennen, zijn oude hobby's op kan pakken, naar die tuinfeestjes kan, enz. terwijl Mary toe moet "kijken". Dit moet erg confronterend zijn geweest voor haar. Net als dat er in hun directe omgeving zoveel zou veranderen. Die blindenschool was echt iets van hen samen. Dat Adam ineens meer aandacht kreeg voor andere dingen was ook confronterend. Doordat Adam weer kon zien stond niet alleen zijn leven op zijn kop, maar ook Mary's leven.
Je zag het ook in de aflevering 'The Enchanted Cottage' uit seizoen 5. Toen was er sprake van dat Mary misschien weer kon zien en toen had je ongeveer hetzelfde met Adam wat Mary in deze aflevering had. Hij was bang dat hij haar kwijt zou raken, dat hij een last voor haar zou zijn en ergens natuurlijk ook een beetje jaloezie dat je zélf niet meer kan zien. Als je van elkaar houdt is het nog lastiger, want dan ben je én blij voor de ander én je hebt de gevoelens die ik net noemde. Dan wordt het allemaal erg dubbel.

Als Mary in deze aflevering en Adam in The Enchanted Cottage niet dergelijke gevoelens en gedachtes hadden gehad, waren het onwerkelijke en onrealistische personen geweest. Het is volkomen begrijpelijk hoe ze er aanvankelijk onder stonden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 00:03

Wisten jullie dat het niet Mrs Oleson uit het restuarnt ( zo goed geschreven )
uit kwam rennen toen haar korset kapot ging.
Nee het was Mrs Foster die uit het restuarnt uit kwam rennen.

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 11:06

Carriegirl schreef:Wisten jullie dat het niet Mrs Oleson uit het restuarnt ( zo goed geschreven )
uit kwam rennen toen haar korset kapot ging.
Nee het was Mrs Foster die uit het restuarnt uit kwam rennen.
Huh... ik zou toch werkelijk denken dat het Harriet Oleson was...!!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-04-2013 11:57

Ik denk ook dat je je vergist hoor Carriegirl. :wink:
Ben je niet in de war met de aflevering dat Nellie een nieuw paard krijgt en dat, als Harriet hem gaat kopen, dit paard wegrent met Harriet= dus mrs. Foster?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 21:14

Nee echt waar het was Mrs Foster,
ik heb het uit een van de tijdschriften van het Kleine Huis gelezen.
Ik wist het ook niet maar toen ik het nog een keer las,
vond ik het wel erg raar.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 08-04-2013 15:20

Ik ook, want ik weet toch bijna zeker dat het Harriet is die in haar ondergoed met een taflelaken ervoor over straat naar Nels holt.
Ik zal deze scene eens even opzoeken. :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2017 23:58

Ik heb die scene een paar keer gekeken, het is toch echt Harriet, kan er niets anders van maken...

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2017 23:48

@Juud, @Halfpint, hebben jullie deze scene nog terug gezien? Ik ben heel benieuwd of jullie daar Harriet zien of mrs Foster...

Plaats reactie