De regels

De regels van het forum en ook hoe het forum werkt.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

De regels

Bericht door Halfpint » 30-04-2011 23:07

Om samen een gezellig forum te maken, moeten we ons aan regels houden.

Avatar
Je avatar mag niet groter zijn dan 100 bij 100 pixels. Ook mag hij niet groter zijn dan 10 kb.

Signature
Signatures mogen niet hoger zijn dan 100 pixels en niet breder dan de pagina, maar ga hier niet mee overdrijven! Ook geen bewegende sigs, aangezien het dan erg druk wordt om naar te kijken.

Respect tegen over andere forummers
Gebruik geen scheldwoorden, beledig andere forummers niet.

Spam en nutteloze posts
Spams worden verwijderd. Bij regelmatig spammen krijg je een waarschuwing.
WAT IS SPAM?
Spam is heel korte berichtjes schrijven zonder inhoud (bv. leuk, vind ik ook,...)
Spam is twee berichten of meer direct na elkaar zetten
Nutteloze posts willen we niet. Een nutteloze post is een post zonder motivatie. Voorbeeld: "Ik vind Laura de leukste." of "Ik hou van hardrock." Aan dit soort opmerkingen heeft niemand iets, dus motiveer waarom je iets vindt.

Waarschuwingen
Waarschuwingen geven we liever niet, maar soms is dit nodig als de regels regelmatig overtreden worden. Natuurlijk komt er eerst een vriendelijk verzoek. Maar mochten er officiele waarschuwingen komen, dan betekent drie waarschuwingen automatisch een ban.
Chatsessies posten is niet toegestaan en levert per direct een ban op.

Het openen van topics en schrijfwijzes
Kijk eerst of de topic die jou zou willen openen er al is. Idem bij vragen: stel je vraag pas als je zeker weet dat hij nog nergens beantwoord is.
Gebruik in je posts hoofdletters en leestekens, zodat ze voor iedereen leesbaar zijn. Zet geen Enter achter elke korte zin.
MSN-taal willen we niet.
Wees terughoudend in het gebruiken van smilies. Een smiley in een berichtje is meer dan genoeg, hele rijen zijn compleet overbodig.

Wijzigen eigen gegevens
Bij aanmelding is het verplicht een email adres op te geven. Echter kun je deze ook verbergen voor de rest van de leden. Je emailadres is dan alleen voor mij zichtbaar. Voor andere leden en gasten niet. Je kunt hier ook je geboortedatum en je woonplaats invullen. Wat je in wilt vullen is helemaal aan jezelf.

Toevoegingen:

Gasten
Gasten kunnen op dit forum kijken, maar niet posten. De voorsteltopics en algemene topics zijn voor gasten niet te zien. Het gaat hier namelijk toch om privacygegevens.

Mail / PM
Pm-en kan hier altijd. Dit kan altijd naar alle leden. Mailen kan alleen als je je emailadres zichtbaar hebt staan. Echter kan ik door het forum altijd een mail aan iedereen tegelijkertijd sturen. Dit doe ik niet vaak, maar alleen als ik leden ga verwijderen of er iets op handen is.

Leden
In mijn ogen is het niet nuttig om over de 200 leden te hebben staan waarvan er nog niet eens de helft actief is. Ik verwijder dus eens in de zoveel tijd leden. Wanneer kun je verwijderd worden?
* Als je meer dan 100 dagen niet online bent geweest.
* Als je meer dan 60 dagen niet online bent geweest en je hebt 10 posts of minder.


Respect tegen over andere forummers

Dit wil ik toch iets nader toelichten. Zeker omdat we hier met verschillende geloofsovertuigingen te maken hebben. Vloeken en schelden is niet toegestaan! We zijn allemaal opgevoed en hebben dit meestal ook niet van onze ouders geleerd. Heb ook gewoon respect tegenover elkaar. Natuurlijk vindt en gelooft niet iedereen hetzelfde, maar luister naar elkaars argumenten en geef je mening zonder een ander te beledigen.



MSN-taal

Aangezien dit steeds vaker voorkomt, hier toch een opmerking over...

MSN taal ofwel: "Hey, hoest nu me ju?" "W8 ff" "Ieder1" en meer van die dingen zijn verboden! Ik kan me enkele afkortingen voorstellen, zeker ff wordt enorm veel gebruikt bij iedereen en overal. Maar let er enorm mee op, het stoort veel mensen die geen flauw idee hebben waar het over gaat. Ik kom er nog redelijk aan uit, maar krijg ook al vraagtekens soms.

Aangezien ook iedereen hier Algemeen Nederland (AN) heeft geleerd verwacht ik ook dat dit hier gesproken (lees geschreven) wordt. Dyslexie is iets anders natuurlijk, hier kan niemand niets aan doen en ook spelfouten, of een verkeerd d of t gebruiken is geen probleem, maar MSN taal is gewoon verboden!
Afbeelding

Plaats reactie