1 The reincarnation of Nellie

Alles over seizoen 8!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

1 The reincarnation of Nellie

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:27

The Reincarnation of Nellie
Deel een uitgezonden op 5 oktoboer 1981
Deel twee uitgezonden op 12 oktober 1981

Na de dood van zijn vader verhuist Percival met Nellie naar New York om het familiebedrijf te runnen. Mevrouw Oleson mist Nellie vredelijk en besluit daarom om samen met haar man een meisje te adopteren om haar te vervangen. Ze vinden een jong meisje dat er bijna net zo uitziet als Nellie toen ze nog klein was...

Nancy, de laatste toevoeging aan de familie Oleson, blijkt nog erger te zijn dan Nellie ooit geweest is. Haar klasgenoten bedenken een plan om haar een lesje te leren. Ze halen haar over om de hoofdattractie te vormen bij de zwempoel. Intussen verhuizen ook Adam en Mary naar New York en Hester Sue komt naar Walnut Grove om in het restaurant te werken.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 16:05

In het begin van deel 1 zat ik nogal chagrijnig voor de buis toen bleek dat Nellie en Mary de serie uit gingen. Dat vond ik dus echt NIET leuk, want zij hoorden er gewoon bij! >:( Gelukkig komt Mary nog wel terug in die kerstaflevering.
Het is echt opmerkelijk hoe erg Nancy op Nellie lijkt, maar dat maakt eigenlijk meer dat ik heimwee krijg naar Nellie. Als Nancy wat uitvreet vind ik dat soms best irritant, terwijl het bij Nellie echt grappig was. Maar langzamerhand ben ik Nancy steeds leuker gaan vinden. Ik heb dat namelijk wel vaker met personages die nieuw zijn, dan moet je er gewoon nog even aan wennen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 16:06

Ik ontdekte eergisteren ineens een fout in de aflevering, die me eerder nog niet zo was opgevallen:

Als Mary afscheid neemt van haar familie, zegt Laura tegen haar dat ze haar zal gaan schrijven, en dat ze haar braillemachine zal gaan gebruiken zodat Adam het niet kan lezen. Maar Adam was kortgeleden ZELF ook blind, en het zou heel ongeloofwaardig zijn als hij braille nu al is verleerd (ook omdat hij lesgaf aan blinde kinderen). Laura's opmerking klopt dus niet, want Adam zal Mary's brieven nog steeds kunnen lezen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-06-2012 23:18

Ja daar heb je groot gelijk in Juud.
Laura maakte inderdaad een grote fout,
omdat te zeggen.
Dat ze haar brailemachine zal gebruiken,
zodat Adam haar brieven zal lezen.
Ik vind het ook jammer dat Nellie en Marry uit de serie zijn gegaan.

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 14-06-2012 23:53

Het viel mij ook op, maar waarschijnlijk heeft ze bedoelt dat Adam dan niet haar brieven hoefde voor te lezen als het in gewoon schrift was geschreven.

Gast

Bericht door Gast » 27-02-2017 15:23

Haha, dat ze toch Nancy telkens weer geloofden, terwijl telkens bleek dat ze loog... Ze kon ook zo vreselijk zielig doen!

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2017 23:46

Vreemd, Hester Sue was toch verloofd met Joe Kagan, nadat ze het had uitgemaakt met die andere man? Waarom komt ze zonder Joe naar Walnut Grove, als ze niet meer welkom is in de blindenschool? Er wordt niet meer over Joe gesproken. Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar toch wel een aantal afleveringen na deze...

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-03-2017 07:04

Ik denk dat het in eerste instantie de bedoeling was dat Hester Sue en Joe inderdaad samen zouden komen na de aflevering Make A Joyful Noise, maar dat Moses Gunn (acteur Joe Kagan) niet meer verder wilde met de serie.
Ik weet niet hoe ver je precies bent in dit seizoen, maar het wordt op een gegeven moment wel uitgelegd waarom het uiteindelijk niets werd met Joe.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie