12 Stone soup

Alles over seizoen 8!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

12 Stone soup

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:33

Uitgezonden op 18 januari 1982

Laura ondervindt dat het combineren van haar taken als lerares en het werk in het weeshuis terwijl Almanzo met Charles naar Arizona is, haar te veel wordt. Haar leerlingen leren een belangrijke les over elkaar de helpende hand reiken.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-03-2017 23:32

Werk in het weeshuis? Ze is na school hard aan het werk in de hitte, om de boomgaard te redden...

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 05-03-2017 07:53

Bij de afleveringomschrijving hebben de vertalers het woord orchard (boomgaard) verward met orphanage (weeshuis), vandaar de fout.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-03-2017 19:13

Aha, vandaar.

Ik vind dat de producers wel een behoorlijke fout maken met de zwangerschap van Laura. Vorige aflevering was het kerst, toen was Laura al heel lang zwanger. Deze aflevering is het zomer, en is Laura 4 maanden zwanger!
Dat is vanaf het begin al iets dat mij stoort, dat ze helemaal geen rekening houden met de seizoenen en de chronologische volgorde, is het zo moeilijk om daar rekening mee te houden?

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 06-03-2017 15:36

Ja, van Laura's zwangerschap klopt echt helemaal niets. Gezien alle gebeurtenissen moet zij minstens anderhalf jaar zwanger zijn geweest.
Ik snap dat het moeilijk is met de seizoenen aangezien ze in Californië filmden en het klimaat daar heel anders is dan wat het voor moet stellen in Minnesota, maar inderdaad een zomeraflevering na een kerstaflevering en Laura is nog steeds halverwege haar zwangerschap, dat is wel erg vreemd.
Ik weet niet of je de aflevering Uncle Jed al hebt gezien (twee afleveringen na deze) en daar blijkt ook weer uit iets dat de tijdlijn met Laura's zwangerschap niet klopt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2017 09:02

Ja, ik heb dat gelezen.
Interessant om te weten dat het in Californië is opgenomen!

Wat ik hier nog vreemd vond: De kinderen hadden alle bomen een plens water gegeven (heel lief gebaar trouwens!), en toen zei Albert dat ze voor een week genoeg water hadden. Met die hitte moeten ze echt minstens elke dag zo'n plens water hebben, het meeste water verdampt voordat het de wortels bereikt heeft. Laura was toch ook elke dag aan het sjouwen?

Plaats reactie