16 Days of sunshine, days of shadow

Alles over seizoen 8!
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

16 Days of sunshine, days of shadow

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:35

Deel een uitgezonden op 15 februari 1982
Deel twee uitgezonden op 22 februari 1982

Het ontluikende huwelijk van de Wilders wordt op de proef gesteld als Almanzo een vreselijke beroerte krijgt te verwerken.

Almanzo is verbitterd door zijn verlammende ziekte en overweegt de hoop om verder te leven op te geven, ondanks de geboorte van kleine Rose. Door zijn houding kiest Laura er bijna voor om hem te verlaten. Hun leven wordt nog ingewikkelder als de boerderij verwoest wordt door een tornado.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 16:01

Dit vond ik echt een mooie aflevering, als je ziet wat er allemaal mis is gegaan en hoeveel ellende Laura en Almanzo over zich heen kregen. Op een gegeven moment gebeuren er zoveel erge dingen (Almanzo's beroerte, de tornado enz.) dat ik echt dacht: komt dit ooit nog wel goed? :-\ En ook Eliza Jane die zich constant overal mee bemoeide, daar ergerde ik me wel aan, maar dat hoort natuurlijk bij de rol :) Gelukkig komt alles uiteindelijk toch nog goed, hoewel het daar op een gegeven moment echt niet meer naar leek... :-X
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Days of shinesine days of shadow

Bericht door Gast » 15-09-2011 19:30

Weten jullie wat me vandaag is op gevallen,
bij de tweede deel van deze aflevering.
Dat is bij het huis van Laura en Almanzo,
als Laura en Carice naar het huis.
Laura begint met stenen te naar het huis te gooien.
Normaal zie Craice wegrennen,
om hulp te gaan halen.
Maar op eens zie dat Laura in bed bij haar ouders liggen.
Er is ook een stukje dat Caroline tegen Laura zegt dat ze naar
' dokter' gaan. Maar ze gaan eigenlijk het nieuwe huis bekijken,
maar je ziet dat Caroline en Laura niet uit het huis komen.
Nee ze zitten opeens op de wagen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 15-09-2011 19:49

Klopt. SBS heeft in de aflevering lopen knippen; dit zag je ook heel goed bij de scene dat Caroline aan Eliza Jane vertelde dat Almanzo een nieuw huis voor hem en Laura in Walnut Grove aan het bouwen was, en niet van plan was te verhuizen; toen vervloog het beeld heel gauw naar een andere scene en je kon heel duidelijk merken dat de eerste scene nog niet echt voorbij was. Ook de scene dat Laura aan Grace vertelt dat ze samen naar het huis gaan om alles op te knappen, is eruit geknipt; en inderdaad ook de scene dat Grace wegrent.
En Laura's bevalling heb ik ook gemist; ik weet niet of ik nou te laat inschakelde of dat die er ook uit is geknipt? :? Als ze dat gedaan hebben vind ik het wel echt een domper; Rose is de dochter van Laura en Almanzo en is zelf een historisch figuur en een bekend schrijfster. Ik vind het nogal stom dat ze de bevalling uit de aflevering knippen. Gisteren aan het einde van de aflevering was Laura nog zwanger, en vandaag kwam ze ineens met Rose aanwandelen bij het huis van Charles en Caroline; wanneer is de bevalling dan uitgezonden?? Ik vond totaal geen consistentie in de aflevering zitten; er klopte zo helemaal niets meer van!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-09-2011 21:25

Juud schreef:Klopt. SBS heeft in de aflevering lopen knippen; dit zag je ook heel goed bij de scene dat Caroline aan Eliza Jane vertelde dat Almanzo een nieuw huis voor hem en Laura in Walnut Grove aan het bouwen was, en niet van plan was te verhuizen; toen vervloog het beeld heel gauw naar een andere scene en je kon heel duidelijk merken dat de eerste scene nog niet echt voorbij was. Ook de scene dat Laura aan Grace vertelt dat ze samen naar het huis gaan om alles op te knappen, is eruit geknipt; en inderdaad ook de scene dat Grace wegrent.
En Laura's bevalling heb ik ook gemist; ik weet niet of ik nou te laat inschakelde of dat die er ook uit is geknipt? :? Als ze dat gedaan hebben vind ik het wel echt een domper; Rose is de dochter van Laura en Almanzo en is zelf een historisch figuur en een bekend schrijfster. Ik vind het nogal stom dat ze de bevalling uit de aflevering knippen. Gisteren aan het einde van de aflevering was Laura nog zwanger, en vandaag kwam ze ineens met Rose aanwandelen bij het huis van Charles en Caroline; wanneer is de bevalling dan uitgezonden?? Ik vond totaal geen consistentie in de aflevering zitten; er klopte zo helemaal niets meer van!
Ja die scene dat Laura ging bevallen,
die heb ik ook niet gezien. :?
Ze kreeg ineens weenen,
maar ik zag Laura niet bevallen.
Opeens kwam Caroline met de kleine Rose naar beneden.
Echt raar dat ze bijna de helft van de film hebben weg hebben gelaten.

Gast

Bericht door Gast » 15-09-2011 22:21

Ik vind het ook raar dat ze veel dingen met Grace eruit hebben geknipt! Het is 1 van de weinig afleveringen waarin Grace zoveel voorkomt,hakken ze alles eruit.. Zonde!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-09-2011 11:39

De oorspronkelijke afleveringen duurden zowel in deel 1 als in deel 2 langer dan de normale tijdsduur. De afleveringen hadden altijd (zonder de reclame) een tijdsduur van 45 min, maar deel 1 en 2 duurden allebei (ik geloof) een uur.
SBS 6 heeft er echter voor gekozen om de afleveringen te proppen in 45 min. en daardoor hebben ze mooie dingen weggelaten.
Gelukkig hebben we de dvd's he, jongens?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-09-2011 18:10

Halfpint schreef:De oorspronkelijke afleveringen duurden zowel in deel 1 als in deel 2 langer dan de normale tijdsduur. De afleveringen hadden altijd (zonder de reclame) een tijdsduur van 45 min, maar deel 1 en 2 duurden allebei (ik geloof) een uur.
SBS 6 heeft er echter voor gekozen om de afleveringen te proppen in 45 min. en daardoor hebben ze mooie dingen weggelaten.
Gelukkig hebben we de dvd's he, jongens?

Ja daar heb je groot gelijk in halfpint.
Op de d.v.d's kunnen we wel van Cracie genieten,
als ze hulp gaat halen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 16-09-2011 18:20

Op de dvd's staat het inderdaad gelukkig wel goed!
Sowieso ga ik seizoen 7 en 8 binnenkort nog weer opnieuw bekijken; tijdens seizoen 7 was ik op vakantie en nu bij seizoen 8 kan mijn moeder het nooit kijken omdat ze bijna altijd aan het werk is als het uitgezonden wordt, en nu door die verbouwing hebben we op dit moment ook geen video-recorder. Dus gaan we die twee seizoenen binnenkort van de bieb lenen ;)

Maar Halfpint; deel 2 duurt toch wel gewoon 50 minuten? Volgens mij duurde alleen deel 1 90 minuten. SBS zendt altijd 45 minuten achter elkaar uit, en voor deze episode zouden ze dus 3 dagen nodig hebben. Ze hebben dus waarschijnlijk besloten het in twee dagen te doen, waardoor er nu zo'n 45 minuten uit zijn geknipt. :? Ik vind het wel heel slecht hoor.. Want de consistentie in de aflevering was helemaal weg; het ging echt van de hak op de tak; waarom niet gewoon 3 dagen ervoor uittrekken?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-09-2011 19:45

Was dit eerder ook al zo gedaan? Weet iemand dat?

Plaats reactie