19 He was only twelve

Alles over seizoen 8!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

19 He was only twelve

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:37

Deel een uitgezonden op 3 mei 1982
Deel twee uitgezonden op 10 mei 1982

Charles, Albert, Jams en meneer Edwards reizen af naar Sleepy Eye om een bestelling af te leveren. James en Albert gaan naar de bank om geld te storten en zien dat deze net overvallen wordt. James wordt neergeschoten en raakt in een come. De kans op herstel lijkt erg klein. De dokter moet Charles vertellen dat Hames het waarschijnlijk niet overleeft. Een verbitterde Charles spoort de misdadigers op om James te wreken...

In deze krachtige en emotionele aflevering weigert Charles in te zien dat James nooit zal genezen van de gevolgen van zijn schotwond. Met zijn geadopteerde zoon verlaat hij Walnut Grove om een altaar te bouwen in het bos, en God te smeken om een wonder.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 11-08-2012 15:31

Ik vond het begin van deze aflevering heel leuk, maar het einde wat minder. Ik vond dat "wonder" met die bliksemschikt een beetje té, zeg maar. Ik geloof wel in God maar vond dit toch totaal niet realistisch.
Xxx

Gast

Bericht door Gast » 08-03-2017 22:12

Ik vind deze aflevering heel mooi. Eerst heel spannend, en daarna heel ontroerend. Charles laat zich door niemand van zijn geloof afbrengen, hij staat zo dicht bij God, zo'n vast vertrouwen, prachtig! Ik vind het niet ongeloofwaardig, God kan echt zulke wonderen doen, daar zijn genoeg verhalen van.

Plaats reactie