1 Times are changing

Alles over seizoen 9!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

1 Times are changing

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:39

Deel een uitgezonden op 27 september 1982
Deel twee uitgezonden op 4 oktober 1982

De Ingalls moeten hun huis verkopen aan de familie Carter, en Walnut Grove achter zich laten op zoek naar een betere toekomst. Mrs Carter begint met het uitgeven van een krant. Etta Plum neemt de taak van lerares over als Laura besluit om meer tijd door te brengen met Rose. Almanzo’s broer Royal komt met zijn dochter Jenny naar Walnut Grove.

Royal overlijdt aan een ernstige hartkwaal. Jenny is kapot van de dood van haar vader. Na een gesprek over de hemel met dominee Alden probeert ze zich te verdrinken om zo weer samen met haar vader te kunnen zijn.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 31-08-2011 11:10

Het blijft een beetje moeilijk om te zien hoe anderen het huisje van de Ingalls gaan bewonen, een fijn echtpaar met leuke kinderen,maar toch....
Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat seizoen acht is afgesloten
met alleen Charles en een zieke James die op wonderbaarlijke wijze weer geneest.
Had het mooier gevonden als die afleveringen een aanloop waren geweest
naar de stad Burr Oak, de overgang was dan niet zo groot geweest.
Helaas hebben ze toen anders besloten en hebben we de familie als gezin
in seizoen negen nog maar weinig in beeld gezien, alleen Charles en Albert nog een keer en in de film The Last Farewell met Pa en Ma.
Van Carry en de aangenomen kinderen en Mary en Adam nooit meer iets gezien, jammer hoor.
Zou toen al een beetje de fut er uit zijn geweest na zoveel seizoenen...
je zou het bijna denken.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 17:42

Leuke aflevering, maar al gauw wordt wel duidelijk dat er heel veel is veranderd. Zo krijg je Caroline en de kinderen niet eens te zien (en aan de aflevering-beschrijvingen hier krijg je die het hele seizoen ook niet meer te zien ::)), is Charles ook maar heel even in beeld, komen er andere mensen in hun huis wonen, stopt Laura ineens met lesgeven, en wat ik nog het raarst vond: in een eerdere aflevering (volgens mij seizoen 7), moesten Laura en Almanzo op twee heel irritante zoontjes van Royal passen. Nou, tijdens zijn sterfbed heeft Royal niets gezegd over twee zonen. En in die eerdere aflevering van seizoen 7 hoorde je ook niets over dat hij nog een dochter Jenny had :-\ Dat vond ik echt heel raar... Verder vond ik het wel een heel leuke aflevering. Natuurlijk weer doodgeergerd aan Nancy, maar wel leuk dat Jeb haar kopje onder duwde ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 08-03-2017 22:16

Ik heb deze nog niet gezien, maar aan het eind van de mini-vakantie van Royal en zijn vrouw zei zij toch dat ze weer zwanger was? Maar deze Jenny is natuurlijk veel ouder, dat klopt dan inderdaad niet.
Maar goed, ik moet hem eerst nog zien, volgende week heb ik weer tijd :)

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2017 22:33

Echt jammer dat de familie Ingalls uit beeld is, zij waren toch de hoofdpersonen :(

Vreemd inderdaad, die broer Royal, alsof het een ander persoon is. Almanzo zei dat hij hem in geen tien jaar gezien had, en hij stelde Laura aan hem voor. Terwijl Laura en Almanzo nog op hun zoontjes hebben gepast, hooguit een paar jaar geleden. Toen hadden ze geen dochtertje, er was wel nog een baby op komst. Dat kunnen de producers toch niet vergeten zijn? En Royal zei dat Almanzo en Laura nog de enige familie van Jenny waren. En Eliza Jane dan? En volgens de serie hun jongere broer die eenmalig in beeld kwam.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 15-03-2017 22:41

De verklaring dat Jenny het kind is dat Royal's vrouw verwachtte in seizoen 7 ben ik ook al eens tegen gekomen. Dit lijkt me echt heel sterk, want dat kan alleen als er tussen seizoen 8 en 9 een heel grote tijdsprong zit en dat is duidelijk niet het geval, want Rose is nog een baby. Tussen seizoen 7 en 8 kan ook geen grote tijdsprong zitten, want de Ingalls kinderen waren toen ook niet ouder geworden.
Ik denk ook niet dat dit een fout is, want zoiets moeten de makers zich inderdaad wel hebben herinnerd. Ik vermoed dat dit een bewuste keuze was, omdat men misschien dacht dat het niet opgepikt zou worden en ze misschien toch ook niet helemaal tevreden waren met de personages en verhaallijn uit The Nephews (zowel Royal, zijn vrouw als de twee zoontjes waren nogal karikaturen daar, en niet zo geschikt voor vaste rollen).

Dat Eliza Jane en Perley Day werden genegeerd is dan wel weer een fout. Zelfs al zouden zij in de tussentijd overleden zijn, dan is het toch gek dat er niets over gezegd is; zeker Eliza Jane was een erg belangrijk personage. Dan is er ook nog Almanzo's zus Alice die in A Christmas They Never Forgot even werd genoemd. Het zou wellicht kunnen dat destijds alleen getrouwde stellen een kind konden aannemen en Eliza Jane was ongehuwd. In dat geval waren Laura en Almanzo inderdaad de enigen die voor Jenny konden zorgen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie