15 A child with no name

Alles over seizoen 9!
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

15 A child with no name

Bericht door Halfpint » 23-08-2011 13:46

Uitgezonden op 14 februari 1983

Laura bevalt van een jongetje. De baby komt goed ter wereld, maar sterft dan zonder duidelijke oorzaak. Laura geeft dokter Baker de schuld, en zijn reputatie wordt zo ernstig geschaad dat hij buiten het dorp werk moet gaan zoeken. Maar vlak voor zijn vertrek krijgt Rose de pokken. Hierdoor zit dokter Baker twee weken lang met de Wilders in quarantaine.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-08-2011 17:46

Ik heb de aflevering al een hele tijd terug gekeken, maar ik kan me nog wel goed herinneren wat ik ervan vond. Ik vond het een erg mooie aflevering, maar ik vond wel dat het allemaal best snel ging. En Rose zag er duidelijk niet uit als een tweejarige. Het klopt dus ook totaal niet met de werkelijkheid en het is raar dat ze ineens twee jaar verder zijn terwijl de kinderen niet zichtbaar ouder zijn geworden. Maar het is idd een heel zielige aflevering en gelukkig dat het uiteindelijk weer goed is gekomen met Dr. Baker, hoewel de dood van Baby Wilder vreselijk triest blijft :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-04-2017 23:36

Wordt er ergens in deze aflevering gezegd dat Rose 2 jaar is? Mij lijkt ze anderhalf, en als ze inderdaad in december geboren is in deze serie, dan klopt het ook, baby Wilder is in augustus geboren en overleden. Of bedoel je dat Rose in het echt 2 jaar is als hun zoontje wordt geboren?

Edit: Ik heb het even nagezocht, Rose was in het echt inderdaad 2,5 jaar als haar broertje geboren wordt. Het klopt inderdaad wel dat Rose in december jarig is, daarna kerst, en daarna dat ze ontdekken dat ze zwanger is. En dat baby Wilder in augustus 1898 geboren is klopt ook, in de serie heeft hij 12 dagen geleefd, in het echt weet ik niet, in ieder geval overleed hij vrij snel na de geboorte.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-04-2017 10:23

Mamachteld, in werkelijkheid scheelden Rose en haar baby broertje ruim tweeeneenhalf jaar, maar de baby is niet in 1898 geboren hoor. Dat was in 1889. :wink:
Hij heeft inderdaad maar 12 dagen geleefd; dat was ook de reden dat het kindje geen naam had gekregen. Die werd in die tijd altijd pas bekend gemaakt bij de doop. Vandaar dat op het grafsteentje in De Smet staat: baby son Wilder.
Dit alles kan je nog steeds bekijken. Ga maar eens google-en.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 03-04-2017 13:50

Ow, typefoutje!
Ik heb er nog even op gegoogled, volgens een aantal websites heeft hij van 1-8 tot 12-8 geleefd. In de tv-serie van 12-8 tot 24-8. Klein detail.

Ik snap wel dat Laura in haar verdriet een schuldige zocht, gelukkig ziet Laura net op tijd in dat dr Baker totaal geen schuld heeft aan de dood van hun zoontje. Ze zegt dan dat ze nog een baby willen, maar helaas mocht dat niet zo zijn :(

Plaats reactie