De familie Quiner

Alles over de echte familie Ingalls
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

De familie Quiner

Bericht door Halfpint » 12-05-2011 10:23

Natuurlijk ook een belangrijke familie. Want Caroline heet immers Quiner met haar meisjesnaam.

Hier info over de Quiners:

Henry & Charlotte Quiner
Henry Newton Quiner, geboren in 1807, trouwde op 2 april 1831 met Charlotte Tucker, geboren op 25 mei 1809. Ze kregen zeven kinderen: Martha (zij stierf heel jong), Joseph, Henry, Martha, Caroline, Eliza en Thomas. Henry en Charlotte waren Laura's grootouders.

Henry was een boer, maar ruilde ook spullen met de nabij wonende Wisconsin Indianen. In de herfst van 1844 voer hij Lake Michigan op voor een ruilhandel. Een storm stak op en de boot zonk, Charlotte Quiner bleef achter als weduwe.

In 1849 trouwde Charlotte opnieuw, ditmaal met een boer genaamd Frederick Holbrook. Het enige kind van dit stel van Charlotte, beter bekend als tante Lotty. Lotty trouwde met Henry Moore en samen kregen ze een zoon.

Charlotte overleed in 1884 in Wisconsin, net voordat haar kleindochter Laura met Almanzo trouwde. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Laura haar grootouders, na het verlaten van de Grote Bossen toen ze zeven jaar oud was, nooit meer gezien.

Henry & Polly Quiner

Henry Odin Quiner, de oudere broer van Caroline Quiner Ingalls, is een zoon van Henry en Charlotte Quiner en geboren op 7 december 1835 in Ohio.

Polly Melona Ingalls, een jongere zus van Charles Ingalls, is een dochter van Landsford en Laura Ingalls en is geboren in 1840 in Cuba, New York.

In februari 1859 waren Henry en Polly al de derden in de familie die trouwden binnen de families Quiner en Ingalls. Ze kregen zes kinderen: Louisa, Charles, Albert, Lottie, Ruby en Lillian.

Oom Henry en zijn familie vertrokken uit Pepin, Wisconsin met Laura's familie in 1868 en de twee families verhuisden naar Chariton County in Missouri. Toen Laura's familie naar Kansas vertrok in 1869 gingen Henry en Polly terug naar de Grote Bossen.

Thomas Quiner
Thomas Lewis Quiner was Caroline's jongere broertje. Hij is geboren op 23 november 1844. In de boeken wordt hij Oom Tom genoemd.

Oom Tom woonde in de Grote Bossen van Wisconsin toen Laura een klein meisje was, maar hij wordt niet in die boeken genoemd. Tom verliet de Grote Bossen en ging bij de Garrison party om goud te zoeken in de Zwarte Heuvels van Zuid Dakota.

Later trouwde Tom met Lillian Graham Hill en kregen ze 6 kinderen: Helen, Alice, Donald, Dugold, Lillian en John. Ook de Quiner familie woonde een tijdje in De Smet vlakbij het huis van de familie Ingalls in de stad.

Tom overleed bij een houthakkers-ongeluk bij de Columbia Rivier op 23 februari 1903, kort na de geboorte van zijn jongste zoon John.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-12-2014 21:38

Afbeelding
Charlotte Tucker Quiner Holbrook, de moeder van Caroline Ingalls,met haar tweede echtgenoot, Frederick Holbrook en haar jongste zoontje Thomas en het enige dochtertje van Charlotte en Frederick samen, Charlotte/Lottie

Afbeelding
Tante Lottie op oudere leeftijd. Vinden jullie ook niet dat ze sprekend op haar moeder lijkt?
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 29-12-2014 21:20

Ja, sprekend!
Ik dacht even: he, een foto van Charlotte Quiner die ik niet kende!
(ik kende deze foto van Lottie overigens ook niet)
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 29-12-2014 21:47

Lottie lijkt inderdaad sprekend op haar moeder! Ik kende die foto al wel en dacht toen ook even dat het om Charlotte ging.
Dit is ook een wat onbekendere foto van Lottie. Wie dat meisje erbij is weet ik niet zo goed, want het staat niet bij de foto.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-12-2014 08:59

Ik kende die foto van de oude tante Lottie ook nog niet, eigenlijk alleen maar die een, waarop zij met haar ouders en halfbroer staat, des te leuker vind ik het dan altijd iets nieuws te vinden.
Ik vermoed dat het meisje op de foto van Juud haar kleindochter is. Zal ik proberen uit te zoeken.
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 31-12-2014 11:18

Of zou het haar dochter zijn? Leuk als je dat kunt vinden, Halfpint.
Deze foto is helemaal nieuw.
Ik denk dat Lottie op deze foto nog niet zo heel oud is, eind 40-begin 50?
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-12-2014 12:35

Ik heb altijd begrepen dat Lottie zes kinderen had gekregen: vier zoons en twee dochters (waarvan de oudste jong overleed). Ik heb ook een keer ergens gelezen dat Lottie maar één zoon kreeg, maar ik denk dat die informatie verkeerd is. In de brieven naar Martha Carpenter die ik hier ooit online plaatste zat er ook een van Lottie tussen en in die brief werd de dood van haar oudste dochter Clara ook aangehaald.
Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat de foto die Halfpint hier plaatste een gedeelte is van een grotere foto waar Lottie op staat met haar man Henry en hun kleindochter Dorothy (dochter van haar jongste dochter Pearl). De foto was heel klein en ik kon hem niet vergroten, aangezien ik geen lid ben van die site dus ik kan niet goed zien of het om hetzelfde meisje gaat als op de foto voor de kruidenierszaak.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-01-2015 13:19

Ik ga met Juud mee, volgens mij had Aunt Lottie ook meerdere kinderen en zat er een Clara bij.
En ik heb inderdaad ook die brief gelezen waar Juud op doelt, maar kan m alleen even niet zo weer terug vinden.


Voor zover ik weet zijn dit de kinderen van Lottie:
Clara Moore (1876 - 1897)*
Frederick Ernest Moore (1878 - 1919)*
Harry Chester Moore (1882 - 1931)*
Irwin Robert Moore (1882 - 1918)*
Pearl Eva Moore Mumm (1888 - 1970)*

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-01-2015 20:36

Weer een stap verder dus. :wink:
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 02-01-2015 14:36

Leuk allemaal, deze informatie. Erg leuk dat jullie dit samen hebben kunnen uitvinden.
Voor mij is dit nieuwe informatie.
Afbeelding

Plaats reactie