Grace Ingalls

Alles over de echte familie Ingalls
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Grace Ingalls

Bericht door Halfpint » 29-01-2013 19:48

Grace Ingalls

Grace Pearl, het jongste kind, werd geboren op 23 mei 1877.

Ze was pas acht jaar oud toen Laura trouwde, vandaar dat ze geen grote rol speelt in de laatste boeken van de Kleine Huis op de Prairie serie.

Op 16 oktober 1901 trouwde Grace met Nathan William Dow in het huis van de familie Ingalls.

Ze zorgde voor haar oudere zus Mary toen hun moeder overleden was. Grace heeft zelf nooit kinderen gehad en stierf op 10 november 1941 in Manchester South Dakota.

Grace als baby:
Afbeelding

Grace:
Afbeelding

Trouwfoto Grace en Nate Dow:
Afbeelding
Grace en Nate:
Afbeelding

Grace:
Afbeelding

Grace en Nate:
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 11-02-2013 19:53

This information is from William Anderson's book "The Story of the Ingalls".

Grace Pearl Ingalls was born on May 23, 1877 in Burr Oak, Iowa. She was the youngest child of Charles Phillip Ingalls (born on January 10, 1836) and Caroline Lake Quiner (born on Decemeber 12, 1839). Grace had three older sisters - Mary Amelia (born on January 10, 1865), Laura Elizabeth (born on February 7, 1867) and Caroline Celestia (known as Carrie) (born on August 3, 1870). Older brother Charles Frederick was born on November 1, 1875, but he died on August 27, 1876 - only 9 months old.

Later in 1877, the Ingalls family returned to Walnut Grove (where the family had lived in 1874-1876). But only two years later the family moved again - this time to DeSmet in South Dakota.

As soon as she was old enough, Grace went to school in DeSmet. When she grew up she became involved in the towns' Sunday School. Just like her grandmother, mother and older sister Laura, Grace wanted to be a teacher. She went to Redfield College, where she took something known as a "normal course" - a common preparation course for teachers. After that, Grace taught in several country schools.

While teaching at the Lincoln School (near Manchester, about 7 miles west of DeSmet), Grace met farmer Nate Dow. They were married on October 16, 1901 (Grace was 24 years old, and Nate was 42), in the Ingalls' home. Grace and Nate settled on the Dow farm, near Manchester.

Grace and Nate never had any children. Nate had both severe allergies and asthma, so they hired several men to help them run the farm. In 1908, Grace and Nate, together with Nate's sister Chloe Fuller and her son Jack, travelled to Oregon and the Pacific Coast, looking for a climate that better suited Nate. But the climat change didn't help much. During the following years Grace and Nate kept trying to find a solution to the problem, and they at one point put their farm up for sale, and planned to move to Oregon, together with Caroline and Mary (Charles had died in 1902, and Laura and Carrie were also married, and had both left DeSmet). But they instead moved into the Ingalls family house in DeSmet.

When Caroline died in 1924, Nate and Grace continued living in the house in DeSmet together with Mary. After Mary died in 1928 (while visiting Carrie in Keystone), Nate and Grace left the Ingalls' house, and moved back home to Manchester.

Due to low farm prices in the late 1920s and the so called "Dust Bowl Years" in the 1930s, Grace and Nate got financial problems (since their income was depending on the rent money they got from their farm). As they became poor their health also declined, and they lived a simple life in a small rented house in Manchester.

Nate's nephew Harvey Dunn left Manchester, and became a well-known illustrater - both of books and magazines (like The Saturday Evening Post). He, as well as some others, was able to help Nate and Grace financially.

In 1932 Grace was in the Huron hospital, diagnosed as a severe diabetic. Carrie came to visit her, and brought Laura's newly released book "Litte House in the Big Woods", which she read to her sister.

Just like Carrie, Grace was interested in history, reading and writing. They both helped with the 50th anniversary edition of The De Smet News, that was published in 1930. Grace had earlier been a reporter for the magazine, and she later continued with that job, usually reporting on local news and happenings.

In 1941 Carrie came to Manchester to help take care of Grace, who was seriously ill. But on November 10, 1941 Grace died. She was buried in DeSmet.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2013 20:38

Jammer dat de stukken tekst er altijd in het Engels worden geplaatst, nou kan ik best Engels, maar zulke grote stukken tekst krijg ik niet opgeslagen in mijn brein!! :wink:

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 16-02-2013 09:44

Dat is wat ik ook vaak denk Tinkelbell.
Nu kan je vertalen aanvinken, dan kan je met een beetje fantasie het wel lezen.
Fijn dat je het aankaartte, heb het zelf ook al wel eens aangegeven, maar helaas, meestal krijg je toch weer die lappen engelse tekst. :wink:

Als je die foto van Grace met die doek om haar hoofd goed bekijkt lijkt ze net op de Laura uit de serie :wink:

Ontroerend om te lezen hoe de zusjes zorg droegen voor hun moeder en voor elkaar.
Voor Mary is haar " oude dag" zo niet eenzaam geweest, ze werd altijd omringd door de de zorg van haar zusjes.
En wat zal het voor Grace mooi zijn geweest om Laura's 1e boek te lezen,
zij was er toen immers nog niet bij....ook Carry zal zich er niet veel van herinnerd hebben.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 17-02-2013 13:04

Ja, maar jongens, jullie beseffen niet hoeveel lappen tekst in de loop van de tijd al zijn vertaald en hier geplaatst. En zelfs als ik het wel in het nederlands plaats, krijg ik praktisch geen reacties, kijk maar naar de laatste hoofdstukken van "lees mee", want nu Rose er niet is om te reageren, wordt er bijna niet gereageerd op wat ik daar plaats.
Ik begin echt moedeloos te worden en denk dan, waarom nog al die moeite in het vertalen en plaatsen steken, als er toch geen reacties komen. :cry:
Ik ben echter wel bereid om van de week de engelse tekst bij dit topic te vertalen en event. alle anderen in de loop van de tijd.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 17-02-2013 14:20

Dat snap ik zeker hoor Halfpint. Ik zal proberen op meer dingen te reageren.
Als het vertalen teveel wordt, kan ik ook wel eens wat vertalen. Ik kan dat altijd heel snel.

Bovenstaande informatie vond ik in ieder geval heel leuk om te lezen. Ik heb zelf het boek The Story of the Ingalls niet en veel informatie hier over Grace wist ik nog niet.
Het is inderdaad mooi om te lezen dat Grace en Carrie de publicaties van de boeken nog mee hebben gemaakt. Veel verhalen zal Grace inderdaad wel hebben gehoord, maar zelf had ze het niet meegemaakt of was ze te klein. Carrie was ook nog maar een baby in het eerste boek en tijdens de gebeurtenissen van het tweede boek was ze nog niet geboren. Voor hen zal het dus ook nog wel vrij onbekend zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 17-02-2013 19:45

Wat ik altijd een mooi verhaal over Grace vind is het volgende:
Als klein meisje groeide Grace op op de prairie. Ze was totaal onbekend met bos. TOen ze daar een keer over klaagde, heeft Laura een schilderij gemaakt van bos en een waterval en struiken ed. Om te illustreren hoe bos er uitziet.
Ik heb het verhaaltje uit "Laura Ingalls Wilder Country" van William Anderson.
Letterlijk staat er onder het schilderij:
"OP een dag toen Grace nog heel jong was en zat te lezen in de claimhut, keek ze op en vroeg Ma: Wat is een boom? Haar kleinemeisjes herrinneringen waren van grote, weidse prairie en het boomloze Dakota. Ze wist niets van de bossen in Wisconsin. Laura voorzag haar zusje van een getekend antwoord: op tin (?) tekende ze een bosscene, welke het stromende water, de heuvels en het struikgewas toonden, die allemaal vreemd waren voor een prairiekind."

Ik vind het een vriendelijk gebaar van Laura, maar ik heb altijd in twijfel getrokken dat Laura zo goed kon tekenen. Waarom hebben we dan niet meer tekenwerk van haar gezien? En verder heb ik ook nooit meer iets gehoord over dat schilderij.
Wat denken jullie?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 17-02-2013 21:03

Ik vind het sws bizar, dat Grace niet wist wat een boom zou zijn!! En ach, dat Laura dan een boom voor haar getekend zou hebben, wil nog niet zeggen dat het een fantastich mooie tekening zou zijn. Wrs daarom dat ze ook geen illustraties bij haar boeken heeft gemaakt, maar dat aan een ander over heeft gelaten!!

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 17-02-2013 21:12

Ik heb dat boek niet en dit verhaaltje is dan ook nieuw voor me, maar er is bij jouw post wel direct een belletje bij me gaan rinkelen dat er in Laura's Album ook iets over staat geschreven.

Daarin heb je op bladzijde 25 inderdaad een foto van een schilderij van Laura, getekend voor Grace omdat zij niet wist hoe bomen eruit zagen. Het plaatje staat in de rechterbovenhoek en als verhaaltje staat erbij:

'One of Laura's paintings, done when she was a teenager. Laura painted a house in the woods to depict for Grace what trees were. Growing up on the prairie, Grace had no ideas of forested regions.'

Dat schilderij is echter niet met een waterval en struikgewas, maar wel met een huisje, een paadje, bomen en veel groen er omheen.
Natuurlijk zie je dat Laura geen professional is, maar ik vind het toch wel behoorlijk goed en secuur geschilderd met details. En de zinsnede 'One of Laura's paintings' doet vermoeden dat ze wel vaker geschilderd heeft.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 18-02-2013 18:49

Dat stukje waar jij naar verwijst, staat inderdaad in Laura's Album. Er wordt inderdaad gesuggereerd dat Laura het heeft getekend.
Deze tekening staat ook op blz 88 in Little House Country.
hierbij is de tekening niet gedateerd en staat er onder ".... Laura's painting on tin perhaps portrays what she considered "our Ideal home". Dus alsof het later is getekend.
Tevens staat er dan een tekening van twee paarden. met als onderschrift:
"... Laura copied this famous Currier&Ives entitled The Storm".

ALs je naar de tekeningen kijkt, lijkt het behoorlijk mooi getekend. Raar dat je verder nooit meer iets hoort over haar tekenkunsten.
Afbeelding

Plaats reactie