Beth Ingalls

Alles over de echte familie Ingalls
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Beth Ingalls

Bericht door Halfpint » 02-04-2013 15:11

Stel je eens voor dat je voor de allereerste keer het boek "Het kleine huis in het grote bos" in je handen hebt en dat je dit voor de allereerste keer leest.
Stel je eens voor dat je leest over de suikersneeuw, over het dansfeestje bij opa, over de danswedstrijd tussen oma en oom George.

En stel je dan eens voor, een ogenblik maar, dat je over je eigen familie leest.

Zo ging het bij Beth ingalls, toen ze nog jong was. Haar klasgenootjes vroegen aan haar of ze familie van Laura Ingalls was, maar Beth had nog nooit een boek een boek uit de Kleine Huis serie gelezen!
Dus toen ze naar huis ging, vroeg ze het aan haar opa.
"Jazeker", antwoordde hij, "Laura is mijn nicht."

Hiram Leroy Ingalls, Beth’s opa, was inderdaad Laura’s neef. Zijn vader Hiram Lemuel Ingalls was Charles’ (Pa’s) jongere broer. Dat maakt de oma en opa uit Het Grote Bos Beth’s betovergrootouders.

Nadat Beth de familieconnectie had ontdekt, las ze de boekenserie, maar het was pas ongeveer 19 jaar geleden, dat zij zichzelf helemaal aan haar familiegeschiedenis ging wijden.
“Mijn overgrootvader Hiram was in de Burgeroorlog en speelde de signaalhoorn", vertelt Beth.
“Zijn geweer uit de Burgeroorlog hing jaren aan de muur in ons huis."
Het geweer is nu in het bezit van een van Beth' neven.

Afbeelding

Wordt vervolgd.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-04-2013 17:22

Leuk om te lezen!! :) Ga ik weer volgen met lezen... :wink:

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 02-04-2013 20:02

Wat leuk dit! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg. Het lijkt me zo'n leuk idee als je dan zo'n boek leest met de wetenschap dat je er familie van bent. :P

Ik heb zelf ooit de stamboom van Laura's familie uitgezocht tot aan nu. Ik heb hem er nu even bij gepakt en Beth staat er inderdaad in! Ze is het kind van Merrill Phillip Ingalls (het derde kind van Hiram) en Alice Myer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-04-2013 21:27

Juud schreef:Wat leuk dit! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg. Het lijkt me zo'n leuk idee als je dan zo'n boek leest met de wetenschap dat je er familie van bent. :P
Dat lijkt me idd ook erg bijzonder!!

Gast

Bericht door Gast » 02-04-2013 22:15

Het lijkt mij ook een hele verrassing als je nietsvermoedend familiebanden lijkt te hebben met iemand die zo beroemd is om haar boeken en waar je in de boeken je eigen voorouders tegenkomt.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-04-2013 14:25

De afgelopen jaren is Beth ijverig bezig geweest om haar familiegeschiedenis met anderen te delen.
In prairiekleren gekleed en door haar bekwame assistente Dorothy Ebert vergezeld, geeft Beth presentaties op scholen en bij andere groepen en organisaties.
Ze laat dan foto's van de familie Ingalls zien, spreekt over het pioniersleven en demonstreert dingen uit die tijd.
Ze laat ook haar collectie handtekeningen en foto's zien van de acteurs en actrices uit de tv-serie, de Disney miniserie en de musical.


Beth Ingalls-Leisses and Dorothy Ebert
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2013 10:57

wow! Dat lijkt mij ook erg bijzonder!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-04-2013 22:57

Beth vraagt geen geld voor haar presentaties in in Beaver Dam/Wisconsin, het gebied waar zij woont en ze is zelfs bereid naar andere gebieden te reizen - voor zover het redelijk is -, en vraagt hiervoor alleen maar een vergoeding voor de gemaakte reiskosten.
Beth' uitleg hiervoor is: "Ik doe dit om kinderen geinteresseerd te houden in de boeken van Laura Ingalls Wilder en om te laten weten dat er ooit eens een echte Laura was.
Ik vertel de kinderen altijd dat ik familie ben van Laura en hoe en hun ogen worden dan altijd groot vaan verbazing en de hele klas/kamer valt dan altijd stil.......en dan heb ik gedurende het volgende uur hun aandacht."

Beth toont altijd attributen die voor de kinderen onbekend zijn en dan vraagt zij altijd aan de kinderen of zij weten waarvoor het attribuut dient. Zo vindt ze het altijd leuk om tijdens haar presentaties aan de kinderen te vragen wat zij met deze kamerpot zouden doen.

Afbeelding

De kinderen zeggen dan bijv. dat het voor gekookte bonen is of dat ze het zouden gebruiken als juskom.
Maar als Beth dan vertelt dat dit vroeger een po was, die in de slaapkamer werd gebruikt!, vinden de kinderen dit afschuwelijk.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-04-2013 14:47

Een van de meest opwindende momenten in Beth' leven, gebeurde in oktber 2008, toen ze naar het Guthrie Theater ging, om de musical "Het kleine huis" te zien.
Na de show werd ze achter het toneel gebracht om daar Melissa Gilbert
(de Laura uit de tv-serie, die nu "ma" speelde) en de rest van de spelers te onmoeten, die naar verluidt, net zo gretig en opgewonden waren om haar te ontmoeten, als zij naar hen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 10:58

Ik vind het dan weer heel leuk om te lezen dat Beth er geen geld voor vraagt als zij kinderen gaat vertellen over toen. Mijn eerste gedachte was nl dat ik niet hoopte dat het weer zo iemand was die een slaatje wil slaan uit iets waar ze eigenlijk weinig met van doen hebben maar er vooral voordeel uit willen halen en de boel gaan uitmelken.
Maar dit lijkt me echt leuk en vanuit een goed hart!

Plaats reactie