Beth Ingalls

Alles over de echte familie Ingalls
Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 11:46

Ik vind het zo leuk om te lezen, dat zij de herinneringen aan Laura en de familie Ingalls zo levend houdt. Echt heel fascinerend. Het lijkt me heel leuk om zo´n voorouder te hebben en daar dan eigenlijk je levenswerk/passie van te maken!!! Echt heel leuk!

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 11:53

Ik denk dat LIW tegenwoordig bij Amerikaanse kinderen niet zo erg meer leeft als vroeger? Dus wat dat betreft houd ze het op deze manier misschien wat levend!

Ik zou zulke presentaties ook wel iets voor Halfpint,Mieke of Rose vinden om dat hier in Nederland te gaan doen. :)

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 12:40

Peter schreef:Ik denk dat LIW tegenwoordig bij Amerikaanse kinderen niet zo erg meer leeft als vroeger? Dus wat dat betreft houd ze het op deze manier misschien wat levend!

Ik zou zulke presentaties ook wel iets voor Halfpint,Mieke of Rose vinden om dat hier in Nederland te gaan doen. :)
Haha dank je Peter!
Maar ik denk dat LIW wel degelijk leeft in Amerika hoor. Vergeet niet dat het daar heel vaak gebruikt wordt in de geschiedenis les omdat het de kinderen zo goed leert over hun eigen geschiedenis van de frontier. Er zijn hele lesprogramma's over LIW!
Ik heb bij Halfpint, maar zeker bij Miekes's collectie met boeken veel uitgaven gezien die eigenlijk alleen schooluitgaven waren.
Juist omdat het in Amerika wel levend is, denk ik dat Beth dat soort presentaties kan houden!

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 12:57

Hmm,ik zou die lesprogramma"s zoals ze vandaag de dag worden gebruikt eigenlijk best weleens willen zien! Heeft iemand daar een voorbeeld van? Nouja,het is een beetje offtopic hier. Dus als iemand een voorbeeld heeft kan er misschien een nieuw topic over worden geopend.

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 14:04

En weet je, de dingen die Beth doet, dat is bij ons in Nederland al een beetje algemeen goed. Bij ons komt niet iemand op school, maar hier kom je het bijna overal tegen. Ik noem maar even uit mijn hoofd;
- openlucht museum Arnhem
- Zuiderzee museum
- Ellert en Brammert openlucht museum
- Orvelte openluchtmuseum
- Archeon
en zo hebben wij nog veel meer.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 06-04-2013 20:11

In juni 2009 werd Laura Ingalls Wilder in Shenandoah/Iowa in de "Walk of Fame" geinstalleerd; er werd ter ere van haar een gedenkplaat op het trottoir geplaatst, langszij andere bekende burgers uit Iowa.
Beth Ingalls Leisses werd uitgenodigd hier namens Laura aan deel te nemen.
"Ik voelde me heel vereerd dit te mogen doen en hoop dat ik de familie Ingalls goed vertegenwoordigd heb, op de manier die zij verdienen."
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2013 23:08

Rose schreef:En weet je, de dingen die Beth doet, dat is bij ons in Nederland al een beetje algemeen goed. Bij ons komt niet iemand op school, maar hier kom je het bijna overal tegen. Ik noem maar even uit mijn hoofd;
- openlucht museum Arnhem
- Zuiderzee museum
- Ellert en Brammert openlucht museum
- Orvelte openluchtmuseum
- Archeon
en zo hebben wij nog veel meer.
Toch worden gastlessen hier ook nog wel gedaan op scholen hoor! Alleen dan niet daar over... Ik denk wel dat het zou lopen..

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-04-2013 11:50

Gastlessen komen zeer zeker nog voor op scholen. Neem bijv. maar de vrijwillige brandweer die hier onlangs nog op de lagere school kwam spreken en een voormalige inbreker, die kwam vertellen over hoe hij in dit "vak" was gerold, maar die zijn leven gebeterd had en nu samen met de politie de mensen attent maakt op "hoe inbrekers te weren", iemand die de oorlog heeft meegemaakt en de kinderen op scholen over de oorlog verteld, etc., etc. Gebeurt dit dan niet meer in de rest van Nederland? Dat maak je mij niet wijs.
Maar even terugkomend op Peters idee; ik zou dit heel leuk vinden om te doen, maar ik vrees dat er hier in Nederland niet echt belangstelling voor is. Ik weet wel dat ik me helemaal zou uitleven. En misschien, heel misschien kan ik hierover eens bij scholen gaan informeren?
Ik zou zelfs als Caroline kunnen gaan, maar daar zal ik even een ander topic voor openen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-04-2013 12:11

Beth heeft een lange weg afgelegd vanaf het kleine meisje dat nog nooit een "Kleine Huis" boek had gelezen en geen besef had dat ze familie was van de schrijfster.
Er zijn nog steeds heel veel Ingallsfamilieleden in leven en er zijn ook heel veel mensen die hun liefde voor Laura Ingalls Wilder delen met andere mensen om hen heen.
Maar Beth Ingalls Leisses is uniek; zij is familie en ze deelt haar passie met anderen, wat haar een echte schat in de wereld van Het Kleine Huis maakt!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2013 14:24

Halfpint schreef:Gastlessen komen zeer zeker nog voor op scholen. Neem bijv. maar de vrijwillige brandweer die hier onlangs nog op de lagere school kwam spreken en een voormalige inbreker, die kwam vertellen over hoe hij in dit "vak" was gerold, maar die zijn leven gebeterd had en nu samen met de politie de mensen attent maakt op "hoe inbrekers te weren", iemand die de oorlog heeft meegemaakt en de kinderen op scholen over de oorlog verteld, etc., etc. Gebeurt dit dan niet meer in de rest van Nederland? Dat maak je mij niet wijs.
.
Oh maar dat wordt toch ook nergens gezegd of gesuggereerd?
We hadden het alleen over de gastlessen die vertellen over het leven van zo'n 100 tot 200 jaar terug dat die nauwelijks werden gegeven op scholen, juist omdat wij daar in Nederland nog zoveel voorbeelden van hebben.
Gastlessen over andere onderwerpen hebben we het niet over gehad.

Plaats reactie