Foto's van de echte familie Ingalls

Alles over de echte familie Ingalls
Gast

Bericht door Gast » 26-01-2013 20:31

leuke foto's zeg! Het verbaasd mij altijd hoeveel foto's er zijn van de familie Ingalls.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 26-01-2013 22:51

Inderdaad! Ik kom ook altijd weer nieuwe tegen als ik weer eens op zoek ga. Veel van bovenstaande foto's die ik vandaag heb geplaatst kende ik al wel, maar op internet kwam ik ze tot voorheen altijd alleen maar in heel klein formaat tegen en ik heb verder geen scanner, dus kan ik de foto's uit de boeken die ik heb niet inscannen. Gelukkig kwam ik nu eindelijk eens grotere versies tegen.
Maar er zijn inderdaad heel veel foto's van ze. Ik zou het zelf ook leuk vinden als er meer foto's zijn van de ooms en tantes van Laura en hun kinderen. Die zouden er toch wel moeten zijn, alleen vind je ze nergens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-01-2013 07:53

Die zullen er inderdaad moeten zijn. Maar misschien zijn die eerder verloren gegaan omdat die toen 'minder belangrijk' waren?

Gast

Bericht door Gast » 27-01-2013 19:12

Lydia, Charles sister...
Afbeelding
In 1856, Charles Ingalls' sister Lydia married Robert Fulton Clough. Although Lydia isn't mentioned in the Little House books or PIONEER GIRL, her story is still interesting.... and there are still a lot of unanswered questions about her. C...lough might have been married when he married Lydia, and it's possible that this is something the Ingallses never knew. Lydia and Fulton were no longer together by the time of the 1860 census, and Lydia and her son were living with Grandma and Grandpa Ingalls. The Ingalls family didn't deny Lydia's earlier marriage; it's mentioned, for example, by both George and Hiram Ingalls in Lydia's second husband's - Joseph Stouff's - pension file.

Gast

Bericht door Gast » 27-01-2013 19:22

Ik weet dus niet of de foto´s in het juiste topic staan en of dat ze überhaupt bekend zijn, maar mochten ze hier dubbel staan of in het foute topic... Halfpint zet ze gerust in het goede topic of verwijder de dubbele gerust!! :wink:

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2013 09:18

Wat interessant om te lezen.
Vooral dat van de Dominee en lydia. Ik vind het voor die tijd heel wat de Carles en Caroline dat wisten maar dat hun vriendschap niet liet bepalen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 29-01-2013 11:42

Ik wist het ook nog niet van Lydia en de dominee. Wel interessant om te weten!
Ik vroeg me ook al af waarom Lydia's eerste man zo snel verdween en ze toen met Lafayette bij haar ouders ging wonen. Had dat hier iets mee te maken of had het een andere reden?
Ik vind het inderdaad ook mooi en bijzonder hoe ze toch bevriend bleven met dominee Alden ondanks dat ze hier vanaf wisten. Dat lijkt me echt heel wat voor die tijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2013 22:03

Dank je Halfpint voor het verhuizen van de berichtjes naar de juiste topics... :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-11-2013 21:36

Hier een foto die ik echt nog nooit gezien heb van Lansford Whiting Ingalls (geboren 12-11-1812 in Quebec/Canada), vader van Charles Ingalls/pa en grootvader van Laura. Op deze foto is hij 50 jaar.

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 11-11-2013 21:24

Ik ken de foto niet. Het zou wel bijzonder zijn.
Ik vind het een vrij fancy foto voor een foto uit 1862. Meestal zaten de mensen er toch heel stijf op en dan nog vaak man en vrouw samen. Dus ik weet het niet hoor, of deze foto wel echt is.
Afbeelding

Plaats reactie