mr. and mrs Brewster=Bouchie

Naast de bekende families waren er nog meer mensen uit die tijd.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

mr. and mrs Brewster=Bouchie

Bericht door Halfpint » 21-09-2011 14:10

Toen Laura op 15-jarige leeftijd haar onderwijscertificaat had gehaald, was de eerste school waar zij ging lesgeven, bij de Brewsters ( hun echte naam was Bouchie) in een gehuchtje ver van huis.
Laura moest daar 2 maanden lesgeven en zij woonde in bij de Brewsters. Zij was daar diepongelukkig, mede door de houding van mrs. Brewster (zie: Huis voor Laura/ deel 8 van de Kleine Huis-serie), maar ik ben nu toch iets tegengekomen via google, wat mij schokt en het nu in een nog ander licht zie.
Ik hoop dat jullie dit willen gaan lezen en dat we hier naderhand over kunnen praten:
ga naar google/ typ in Laura Ingalls Wilder. frontiergirl- the Brewsters/ en je leest hier de verhandelingen.
Men spreekt hier van krankzinnigheid, moord, etc. etc.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-09-2011 17:53

Bedoel je deze pagina, Halfpint??

http://translate.google.nl/translate?hl ... %3Dimvnsfd

Bizar!!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-09-2011 18:59

Dat is inderdaad de pagina. Alleen lees ik het liever in het engels, want men vertaalt het soms zo raar in het nederlands.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-09-2011 19:20

Dat heb ik ook gedaan, maar voor sommige is het misschien toch prettiger om het in het nederlands te lezen!! Ookal is het soms wat krom vertaald!! :)

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 21-09-2011 20:00

IK heb het ook gelezen, ondanks de slechte vertaling.
IK weet wel dat Laura expres de naam van de Bouchie-familie heeft veranderd in haar boeken omdat na haar verblijf bij deze mensen, er vanalles fout is gegaan. met hen. Ik heb vaker gehoord dat Mevrouw Bouchie een depressie had en niet tegen de eenzaamheid kon.
Het is nieuw dat ze nog een baby gehad zou hebben in die tijd. We weten inmiddels dat Laura wel vaker dingen weg liet in haar boeken, om het verhaal duidelijk te houden. Zo zouden ze ook inwoning hebben gehad tijdens de Lang Winter. Ik geloof dus best dat er misschien nog een tweede kind was. Aannemelijk is dan ook dat Mw. Bouchie misschien wel een postnatale depressie had, en daar werd in die tijd niet naar gekeken.
Ze had in ieder geval een zeer moeilijk karakter en was geen plezierig mens.

Het verhaal van de Bouchie-kinderen waaraan Laura les heeft gegeven, is voor mij compleet nieuw. Geen idee of dat waar is. Zou wel heel triest zijn.
Afbeelding

Plaats reactie