Leuke foutjes en zo

De leukste, grappigste, droevigste en alles wat je maar kunt bedenken weetjes over het Kleine Huis
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Leuke foutjes en zo

Bericht door Halfpint » 12-05-2011 10:42

Geplaatst door .......
Ik vond op de site van IMDb (internet movie database) wat leuke weetjes/ foutjes. Ik heb ze hier heen gekopieerd. Dus foutjes in de tijdlijn en in continuïteit etc.
Ze zijn wel in het Engels.

Goofs for
"Little House on the Prairie" (1974) More at IMDbPro »


* Continuity: In the episode "Christmas at Plum Creek", Laura's horse Bunny is referred to as being male. However, in the episodes "Bunny", "The Race" and "Journey in the Spring", the same horse is always referred to as being female.

* Errors in geography: In the episode "The Lord is My Shepherd", Laura runs away from home and stays on top of a mountain, even though there are no mountains whatsoever in Walnut Grove, Minnesota.

* Continuity: In the episode "The Circus Man", when Mr. O'Hara is telling Laura that his secret potion doesn't work, her braids keep moving from in front of her to in back of her.

* Continuity: In the second part of the two part show "Home Again", Albert and Charles are in Mr. Edwards cabin as Albert is going through withdrawal. In one scene, he gets the shakes and then throws up all over himself. In the next scene, the shakes start again and his pants are completely clean.

* Continuity: Slick city guy Royal Wilder and his wife Millie stick Laura and Almanzo with the care of their two obnoxious sons so that they can go on a vacation. A couple of seasons later, a new Royal shows up (who Almanzo claims not to have seen in ten years). Now he's a sickly farmer with a pre-teen daughter, Jenny, and no sons or wife anywhere in sight.

* Anachronisms: In some episodes, when Caroline moves the right way, one can see that she is wearing a bra. The series is set in the 1870s to the 1880s, and bras were not invented until 1912.

* Crew or equipment visible: One of the inconsistencies of the show was its time-line. In the shows first few seasons it would jump back and forth between the the mid 1870s to the early 1880s with little regard for continuity.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-09-2011 20:45

ik heb ook een fout ondekt,
dat is bij Times Of Change.
Als Charels Mary troost (om dat John het met Mary heeft uit gemaakt ).
Zie je een van de handen van Mary met lange nagels en de ander hand met korte nagels. :?

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 26-09-2011 20:54

Toevallig keek ik van de week deze aflevering en mij viel precies hetzelfde dan jij :) raar gezicht hoor.
Blijf het toch steeds maar weer een foutje vinden van de regie
dat ze de boerenvrouwen in de serie zulke mooie nagels laten dragen,
het komt gewoon niet overeen met het zware werk wat ze moesten doen, ook Caroline zie je regelmatig met prachtige nagels, evenzo Laura op latere leeftijd.

Gast

Bericht door Gast » 01-06-2012 15:23

Misschien kennen jullie de foto nog van het vorige forum, maar ik blijf het een leuke foto vinden!

Een auto in Walnut Grove!

Zie je m?

Afbeelding


Kijk maar goed in de weerspeigeling van het raam.

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-06-2012 20:06

De aflevering wanneer Jack sterft en Bandiet in de serie komt.
Charles laadt zijn wagen in de stad, je ziet een beeld dat de wagen helemaal vol is.
Dan zie je onderweg opeens een shot van achteren met een opening tussen de laadspullen, precies de plek waarin Bandiet springt die Charles is gevolgd vanuit de stad :)

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-06-2012 20:15

Jane schreef:De aflevering wanneer Jack sterft en Bandiet in de serie komt.
Charles laadt zijn wagen in de stad, je ziet een beeld dat de wagen helemaal vol is.
Dan zie je onderweg opeens een shot van achteren met een opening tussen de laadspullen, precies de plek waarin Bandiet springt die Charles is gevolgd vanuit de stad :)
Dit had ik al een keer vermeld bij de aflevering zelf, Jane. :wink: (zie seizoen 4/afl. 1: 31 jan. 12)
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-06-2012 20:24

Ja, dat is waar ook, :D maar op het oude forum had ik het al een keer vermeld.
:lol:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-06-2012 20:33

Oh, dat zou ik dan weer niet weten. Maar geeft niet hoor.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-06-2012 20:52

:D :D :D

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 10-06-2012 19:56

In de Hunters zie je dat Charles zwaar gewond op zoek gaat naar water, hij loopt op zijn sokken de hut uit, maar hij heeft gewoon witte sportsokken aan.
Ook Almanzo heb ik wel eens witte sportsokken zien dragen.
Het lijkt me echt niet dat boeren in die tijd witte sokken droegen, dat zullen heus wel van
die degelijke wollen donkere sokken zijn geweest die gebreid werden door moeder de vrouw :lol:

Plaats reactie