Nieuws van de Laura Ingalls Wilder Memorial Society

De leukste, grappigste, droevigste en alles wat je maar kunt bedenken weetjes over het Kleine Huis
Gast

Bericht door Gast » 11-05-2015 21:49

Deze vaas staat in het Ingalls huis aan Third Street in De Smet.
Ik vind het eigenlijk zo typisch niet-Ingalls, deze vaas en ik ben benieuwd hoe Ma er aan kwam.
Wat vinden jullie?


Afbeelding


[/img]

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 12-05-2015 03:39

Rose schreef:Deze vaas staat in het Ingalls huis aan Third Street in De Smet.
Ik vind het eigenlijk zo typisch niet-Ingalls, deze vaas en ik ben benieuwd hoe Ma er aan kwam.
Wat vinden jullie?


Afbeelding


[/img]
Als je je ogen een beetje toeknijpt lijkt de vorm op een uil.
Superlelijk ding, alleen de schildering is wel lieflijk.

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2015 18:02

Haha,ik vind m ook best lelijk ja. :lol:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-05-2015 20:51

Vreselijk kitscherig. :lol:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 31-08-2015 19:06

De eerste openbare school in De Smet was gebouwd in 1880. De burgers van De Smet hadden dit gedaan. Zij zorgden niet alleen voor het materiaal en de aankleding, maar deden ook al het werk. De school stond op de hoek van de Loftus Avenue en de Tweede Straat/Second Street. Jaren later werd het verplaatst naar de Derde Straat/ Third Street.

Toen de eerste school geen functie meer had, werd het door E. F. BarIt gekocht en later verkocht hij het weer door aan L. G. Huntley, die het in 1885 verbouwde tot een woonhuis. Gedurende vele jaren leefden er verscheidene gezinnen. Tijdens het herdecoreren van het interieur vonden de eigenaars de originele schoolborden onder de vele lagen behang!

De Laura Ingalls Wilder Memorial kocht het huis in 1999 en verhuisde de school naar het land van de Laura Ingalls Wilder Memorial Society. Via schenkinen en donaties is de school weer helemaal gerestaureerd naar hoe het was in de dagen van Laura Ingalls Wilder.



Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-09-2015 20:45

Een nieuwe aanwinst van het museum!
Deze set figuurtjes zijn houtsnijwerkjes. Begin jaren 70 gemaakt door een (plaatselijk) beroemde kunstenaar Harvey Hultquist. Hij woonde ind e Black Hills. Er zijn wel meerdere setjes, maar weinig en allemaal uniek.

Dit setje met houtsnijwerkjes bevat Pa en Ma, Mary, Laura en Carrie.
De figuurtjes zijn geinspireerd op het boek Het Kleine Huis in het Grote Bos. Vooral zichtbaar natuurlijk aan Mary met de karn, Laura met Charlotte en het stukje brood/koek dat Carrie in haar handen heeft.

(ik zou ook wel zo'n setje willen hebben!)

Klik op de foto om te vergroten.


Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-09-2015 20:16

Och, wat schattig! Zou ik zo willen kopen.
Staat er trouwens een prijs bij?
Afbeelding

Plaats reactie