Nieuws van de Laura Ingalls Wilder Memorial Society

De leukste, grappigste, droevigste en alles wat je maar kunt bedenken weetjes over het Kleine Huis
Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 18-05-2013 20:02

Nee, links zie je (geloof ik) een stukje van de hal. aan de andere kant van de hal is Mary's slaapkamer.
Helemaal precies weet ik het ook niet meer, maar de slaapkamer van Pa en Ma was beneden en deze grensde volgens mij aan de zitkamer. Dus ik denk dat je daar een stukje van ziet.
Ik meen mij te herinneren dat er geen apparte eetkamer was. Dus beneden waren de keuken, slaapkamer Mary en Pa en Ma en de zitkamer.
Boven waren de kamers van Carrie en Grace en een logeerkamer.

Ik heb geen andere foto's dan de foto's die hier nu al op staan.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 18-05-2013 21:01

Ik heb ook geen andere foto's meer gevonden van het interieur van dit huis.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-05-2013 21:27

Zo zeg, ik vind dat er best luxe uitzien allemaal. Ik had altijd het idee dat ze het (zoals de tv serie) best arm hadden!!
Prachtige fotoos allemaal!

Gast

Bericht door Gast » 19-05-2013 22:55

Tinkelbell schreef:Zo zeg, ik vind dat er best luxe uitzien allemaal. Ik had altijd het idee dat ze het (zoals de tv serie) best arm hadden!!
Prachtige fotoos allemaal!
Maar vergeet niet dat Laura nooit in dit huis heeft gewoond.
En het landmetershuis was niet van de fam Ingalls.
Dus in dat opzicht geven de foto's die hier geplaatst zijn niet echt een goed beeld van Laura's leven. :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-05-2013 10:57

Binnenkomend in de Smet zie je dit bord. Alleen het bord op zich vind ik al leuk, jullie niet dan?
Afbeelding.
En zo zag de Smet er toendertijd uit:
Afbeelding
Er is zelfs een straat naar de Ingalls' vernoemd!
Afbeelding
De voomalige Hoofdstraat, nu Calumet Avenue.
Afbeelding
Dezelfde straat, maar dan in de winter.

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 22-05-2013 14:58

Afbeelding
Vooraanzicht van pa's huis op de boerderij in de Smet, dat men, vreemd genoeg, ma's huis noemt.
Afbeelding
Het huis van de rechterkant gezien.
Afbeelding
Het huis van de linkerkant gezien.
Afbeelding
Van rechtsachter gezien.
Afbeelding
Het portaal.
Afbeelding
De moestuin aan de achterkant van het huis.

Afbeelding
Het huis en het land, dat vroeger dus pa's boerderij vormde, is voor "ons" bewaard gebleven en daar heeft men nu dus een museum van gemaakt.
Je kunt het bezoeken en een tocht per huifkar over het vroegere land van pa maken.

http://www.ingallshomestead.com/
Hierboven zag je allemaal foto's van de boerderij van pa, maar als je op de link klikt, kan je een virtuele tocht over het land krijgen en zie je alles met eigen ogen. Een aanrader!
Zo leuk om bijv. in het schoolje rond te kijken, of in de schuur, of over het land te rijden, of vanuit de uitkijktoren over het land uit te kijken, etc. etc..
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-05-2013 12:18

Afbeelding
Toen Carrie van school kwam, ging zij bij de krant in de stad werken (Carrie staat bij de deur). Naderhand nam ze een eigen claim, waar ze op een gegeven moment eigenaar van werd. Onderwijl werkte ze ook nog bij de krant en werd ze naar Keystone verplaatst, waar ze haar a.s. man leerde kennen, met wie ze op 42-jarige leeftijd trouwde.

Afbeelding
De echtgenoot van Carrie, David Swanzey, was een weduwnaar, met 2 kleine kinderen, een dochtertje en een zoontje, waarvan Carrie de liefhebbende stiefmoeder werd.
David was een mijneigenaar en was ook betrokken bij het Mount Rushmore project. In feite gaf hij de naam aan het project waarin in een berg de hoofden van de eerste vier Amerikaanse presidenten werden gebeiteld.
Afbeelding
Na haar overlijden werd Carrie bij haar ouders en zusjes Mary en Grace in de Smet begraven.

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-05-2013 06:36

Afbeelding
De achterkant van pa's huis in Thirdstreet, de Smet.
Afbeelding
De souvenirswinkel, waar je je kaartje koopt om deel te nemen aan de tocht naar alle belangrijke punten van de fam. Ingalls in de Smet.


Afbeelding
(Deze foto moet op de memorial site zijn, maar ik kan hem even niet plaatsen. Mieke, jij bent er geweest, weet jij deze?)


Afbeelding
de achterkant van het huis op de boerderij

Afbeelding

Afbeelding
Een foto van de boerderij tijdens een storm
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-05-2013 11:49

Wat een leuk weetje dat de man van Carrie betrokken is geweest bij het project 'mount rushmore'. Wat is Carrie trouwens nog op late leeftijd getrouwd he... Mijn inziens trouwde men vroeger juist erg jong!

Gast

Bericht door Gast » 30-05-2013 14:00

Halfpint schreef: Toen Carrie van school kwam, ging zij bij de krant in de stad werken (Carrie staat bij de deur). Naderhand nam ze een eigen claim, waar ze op een gegeven moment eigenaar van werd. Onderwijl werkte ze ook nog bij de krant en werd ze naar Keystone verplaatst, waar ze haar a.s. man leerde kennen, met wie ze op 42-jarige leeftijd trouwde.

Afbeelding
De echtgenoot van Carrie, David Swanzey, was een weduwnaar, met 2 kleine kinderen, een dochtertje en een zoontje, waarvan Carrie de liefhebbende stiefmoeder werd.
David was een mijneigenaar en was ook betrokken bij het Mount Rushmore project. In feite gaf hij de naam aan het project waarin in een berg de hoofden van de eerste vier Amerikaanse presidenten werden gebeiteld.
Afbeelding
Tinkelbell schreef:Wat een leuk weetje dat de man van Carrie betrokken is geweest bij het project 'mount rushmore'. !
Een leuk weetje idd. Maar ik heb daar ook altijd veel reserve bij.
Immers Mount Rushmore is gebouwd op religieus terrein van de Indianen. Daar is veel strijd over geweest. Het was echt een geval van ordinair landje-pik!
De berg waarin de hoofden zijn uitgehakt was door het verdrag van Fort Laramie aan de Indianen toegwezen, in het bijzonder aan de Lakota-stam.
Daar hebben de ontwikkelaars van Mount Rushmore zich niets van aangetrokken!
Het geeft aan nare bijsmaak aan Mount Rushmore, hoe indrukwekkend ook.
Het geeft mij ook een naar gevoel bij de man van Carrie ........

Plaats reactie