De papoose

De leukste, grappigste, droevigste en alles wat je maar kunt bedenken weetjes over het Kleine Huis
Plaats reactie
Gast

De papoose

Bericht door Gast » 04-08-2015 14:38

n het boek Het Kleine Huis op de prairie ziet Laura de Indianen voorbij rijden en zij ziet daar ook een kleine Indianen-baby die aan het paard van haar moeder bevestigd hangt. Laura ziet de oogjes van de kleine Indianenbaby en wil heel graag die baby hebben.
Deze Indianenbaby wordt ook een papoose genoemd.

Ik heb nu eindelijk een plaatje gevonden van hoe een papoose er nu werkelijk uit heeft gezien.
Een papoose is in werkelijkheid de baby in het "zitje", dus een papoose is het woord voor de combinatie van baby in zo'n paardendraagzak.

Klik event op de foto om te vergroten.


Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2015 11:01

Wat een vreemde houding!

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 07-08-2015 11:23

Apart inderdaad. Wel interessant om te weten hoe dat er nou moet hebben uitgezien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-08-2015 23:12

Ik vind het ook een vreemde houding voor een baby. In mijn gedachten zag het er altijd wel een beetje uit zoals op de foto, alleen niet in zo'n rieten mand met zo'n enorme hoofdsteun, maar wat meer ingebakerd-achtig dacht ik. Toch dacht ik altijd dat mijn voorstelling vast niet goed zou zijn ivm de vreemde houding, maar zie, dan toch.
Ik vond het bijzonder om te zien en tegen te komen!

Plaats reactie