Rocky Ridge Farm, Laura's huis in Mansfield

De leukste, grappigste, droevigste en alles wat je maar kunt bedenken weetjes over het Kleine Huis
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Rocky Ridge Farm, Laura's huis in Mansfield

Bericht door Halfpint » 15-09-2016 18:28

Afbeelding

Jongens, er is iets vervelends gebeurd.
Ik had in het verleden al een topic over RRF geplaatst, met heel veel foto's en nieuwtjes, maar toen ik eergisteren nieuwe foto's wilde plaatsen, ging er iets mis en heb ik abusiefelijk alles verwijderd. :cry:
Ik vind echter dat het topic 'RRF' niet mag ontbreken en zal proberen hier weer zoveel mogelijk over te plaatsen..
Dit is weer heel veel werk, dus ga ik dat gefaseerd doen.

Wordt vervolgd.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-09-2016 18:36

Het was 1894. De prairies in South Dakota waren alleen nog maar stoffige vlaktes en Laura en Manly konden daar geen goed bestaan meer opbouwen. Zij hadden het boerenleven opgegeven en woonden in een huis in de De Smet nabij Pa en Ma ingalls. Manly nam alle klusjes aan die zich voordeden en Laura werkte in een naaiatelier. Hun 7-jarig dochtertje Rose zat op school en ging na schooltijd altijd naar haar oma en tantes, waar zij dan na 6 uur door haar ouders werd opgehaald.
Manly en Laura spaarden hard en leefden uiterst zuinig, want zij wilden in Missouri een nieuwe start gaan maken.
En zodoende namen zij op 17 juli 1894 afscheid van de familie en verlieten in een verbouwd rijtuigje De Smet om een lange reis van 1000 kilometer naar Mansfield, te maken waar zij op 30 augustus aankwamen.

Wordt vervolgd.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-09-2016 19:49

Daar kochten zij op 21-9-1894 een stuk land van 16 hectare met een hut erop. .
Eindelijk kwam er aan alle rampspoed en al het verdriet een eind, eindelijk verging het hun daar beter. Het land werd bewerkt, het hout van het land werd verkocht en er werd een appelboomgaard aangelegd. De hut werd vergroot en werd uiteindelijk vervangen voor het mooie huis dat wij allemaal van de foto's kennen.



Afbeelding



Ze konden steeds meer land kopen, Laura werd een expert op het gebied van kippen houden, Manly ging paarden fokken, enz. enz.; kortom, met hard werken verkregen zij een beter en prettiger leven.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-09-2016 16:58

]Afbeelding
Manly in de boomgaard


Afbeelding
Manly aan het ploegen met zijn Morganpaarden

(Klik op de foto's om ze te vergroten)
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-09-2016 17:22

Afbeelding
De zitkamer met zijn eiken panelen gemaakt van de bomen van de boerderij en zijn grote stenen open haard was een uitnodigende kamer. Drie zijdes met boekenplanken vormden vanuit de zitkamer een inloopbibliotheek.
Afbeelding

Het gehele huis had Manly zelf in de loop der jaren gebouwd en alles met materiaal van eigen land.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 24-07-2017 20:25

http://www.youtube.com/watch?v=Xs-OfZ47xWY

Een filmpje van 28.03 minuten van de boerderij van Laura en Almanzo in Mansfield, plus de Rockhouse. Een aanrader. Je krijgt een heel goed beeld van RRF.
Afbeelding

Plaats reactie