Mensen in leven die Laura hebben gekend.

Voor alle polls over het Kleine Huis op de Prairie
Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Mensen in leven die Laura hebben gekend.

Bericht door Jane » 15-03-2012 10:35

Weten jullie of er nog mensen in leven zijn die Laura hebben gekend?
Er moeten vast nog wel mensen zijn die haar mee hebben gemaakt,
die zijn nu zo in de zeventig of tachtig, of zelfs negentig, familie, of mensen uit Mansfield b.v.
Ik heb al gegoogled maar kan er niet veel over vinden.
Kan me zo voorstellen dat er uit Mansfield wel mensen zijn die regelmatig
bij haar op bezoek kwamen en ons nog heel veel informatie zouden kunnen geven over haar leven.
Of weten we alles al :) over haar.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:43

Vanzelfsprekend zijn er nog mensen die Laura hebben meegemaakt en haar kennen, want zij is 54 jaar geleden overleden, dus buren, kennissen en vrienden in Mansfield zullen er nog wel zijn (ook al zullen deze inmiddels al wel oud zijn). Maar zo langzaamaan heeft iedereen wel zijn verhaal verteld en is alles wel opgeschreven en komt er nog maar weinig nieuws naar buiten over LIW. Via google/LAURA INGALLS WILDER kom je veel te weten, maar het is wel vaak hetzelfde.
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 15-03-2012 20:23

Mensen die Laura gekend hebben en die iets over haar kunnen vertellen, leven nog wel degelijk.
Zo leeft Neta Seal nog, die Laura in haar laatste jaren goed heeft gekend. En de familie Jones die Laura hielp toen Almanzo was overleden.

In het boek: Laura Ingalls Wilder as told by her family, friends and neighbors, vertellen mensen over hun herinneringen aan Laura.
Momenteel is er ook een nieuwe schrijver Dan L. White die pas een boek op de markt heeft gebracht met verhalen van mensen die Laura hebben gekend. Dit boek heet Laura Ingalls' friends remember her. Dit boek kun je ook vinden en zeer gedeeltelijk inkijken op amazone.com. Dan zie je dat er nogal wat onbekende namen in de index staan van mensen die Laura gekend hebben. Dit boek is gepubliceerd in 1992 of later.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 15-03-2012 20:40

Neta Seal leeft toch niet meer? Ik meen me ergens te hebben gelezen dat zij ergens in de jaren '90 is overleden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2012 20:44

Ja ik heb ook gelezen dat Neta Seal in 1996 is overleden.

Maar er zijn vast nog wel mensen in leven hoor die Laura gekend hebben.
Maar wat wil je dan van die mensen? Dat ze vertellen hoe zij Laura vonden?
Een gedeelte kan je natuurlijk vinden in de boeken die Mieke noemde.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 15-03-2012 20:56

Ik denk ook wel dat de mensen waar zij intensief contact mee had, allemaal al wel een keer zijn geïnterviewd. Of ze moet contacten hebben gehad waar wij niets van weten, maar dit lijkt me niet.
Wel zullen er in Mansfield vast nog wel mensen zijn die haar gekend hebben, al weet ik niet wat die dan verder over haar toe zouden kunnen voegen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-03-2012 10:11

Neta Seal is toch echt al overleden, hoor Mieke! :wink:

"Neta V. Seal, daughter of George Washington and Laura Newton Tripp, was born December 29, 1904, in Wright County, Missouri. She departed this life Thursday, December 12, 1996, in St. John's Regional Health Center, in Springfield, Missouri, at the age of ninety-one years, eleven months, and thirteen days."
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 16-03-2012 11:17

Rose vraagt: wat wil je dan weten over Laura, hoe ze haar vonden?

We willen hier toch allemaal graag iets weten over Laura, dus ik was benieuwd of er nog mensen leefden die haar b.v in haar laatste dagen hebben bezocht, familie of vrienden, en of daar nog gegevens over zijn.
Niet specifiek hoor hoe die mensen Láura vonden, daar kan ieder een mening over hebben, maar meer een haar kijk terug op het bewogen leven
wat ze heeft gehad, haar familie,haar boeken, haar dochter, haar man, hun bedrijf, ook Laura zal op haar oude dag best wel graag eens over dit soort dingen hebben gepraat.
Daarom vroeg ik me dit af, en of daar nog iets over te vinden is. :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-03-2012 17:23

Dan raad ik je aan de biografieën over LIW te gaan lezen, want daarin komen alle dingen die je nu noemt aan de orde. :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2012 17:52

Op die manier Jane.
Dan denk ik dat je echt veel zult hebben aan de boeken met brieven met Mieke noemt. Maar ook aan de biografien zal je dan vel plezier beleven.
Het is jammer dat die niet vertaald zijn. Want ik dacht dat jij niet zo makkelijk Engels las. Toch? (sorry als ik ernaast zit hoor)

Ik ken geen Nederlandstalige boeken daarover. Jullie wel, Halfpint en Mieke?
(Juud hoef ik niet te vragen, want zij leest liever Engels)

Plaats reactie