Ik vind het zo jammer...

Voor alle polls over het Kleine Huis op de Prairie
Gast

Ik vind het zo jammer...

Bericht door Gast » 22-09-2012 19:33

Dat Mary nooit het succes heeft meegemaakt wat Laura heeft (gehad) met haar boeken. Vooral omdat zij zo een prominente rol in de boeken heeft. Ik vraag mij soms wel af wat ze zou hebben gezegd, ik denk dat ze heel trots geweest zou zijn.

Gast

Bericht door Gast » 23-09-2012 23:21

Wat ik eigenlijk nog meer jammer vind is dat de echte Mary en de Mary in de serie eigenlijk zo ver uitelkaar liggen. En dat eigenlijk alleen om de serie op te leuken . Maar de tijd nadat ze in het echt ook blind is geworden leid ze lang niet meer zo'n leuk leven als ze in de serie doet!!

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 27-09-2012 23:04

Ze heeft op de blindenschool wel een heel leuke tijd gehad, verder ben ik nooit gekomen met lezen, maar anderen hier weten daar vast wel meer van te vertellen.
Na de blindenschool leefde ze eerst bij haar ouders en later bij een van haar zussen.

Gast

Bericht door Gast » 29-09-2012 07:37

Ja volgens mij heeft ze op het laatst bij Grace in huis gewoond ....

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 29-09-2012 09:46

Mary woonde eerst, na het overlijden van haar vader in 1902, samen met haar moeder in hun huis in Third street. Toen Caroline in 1924 overleed, kwamen zus Crace en haar man Nate Dow bij Mary wonen, terwijl zus Carrie vaak op bezoek kwam. In juni 1927 kwam Carrie weer eens op bezoek en nam Mary voor een lange logeerpartij mee terug naar haar eigen huis in Keystone. Mary was daar nog toen zij in jan. 1928 in het ziekenhuis terecht kwam, na een val en een beroerte. Na nog een beroerte overleed Mary 17-10-1928. Het huis in de Smet werd verhuurd en Crace en Nate verhuisden terug naar hun boerderij in Manchester, ten zuiden van de Smet.
Mary werd naast haar vader en moeder op de begraafplaats van de Smet begraven.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-09-2012 22:20

Is Mary ook eigenlijk blind geworden zoals ze in de tv serie laten zien??

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-10-2012 16:39

Ja, Mary werd blind nadat zij roodvonk had gekregen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2012 17:12

Ok.... dat vind ik in de serie dus niet heel duidelijk... Of is dat die keer dat Mary soms in het ziekenhuis lag in de serie. Al had ik daar wel het idee van, dat ze daar buikklachten had!! Blindendarm ofzo!!

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 01-10-2012 20:37

Volgens mij was het wel redelijk vaag aan welke ziekte Mary, Caroline, Carrie en Grace leden en waar Mary uiteindelijk dus haar blindheid aan heeft overgehouden. Sommige bronnen beschrijven het als roodvonk, anderen als scarlet fever (scharlakenkoorts) of brain fever en ik kwam ook een keer red fever tegen. Mary had tijdens deze ziekte een beroerte gehad waardoor ze blind is geworden.
In de serie beschrijven ze het als 'scarlet fever'. We hebben in de serie echter niet gezien dat ze scarlet fever had. Mary zegt in de uitzending dat ze scarlet fever heeft gehad, maar dit is niet in een aflevering van de serie opgenomen. Waar jij het over hebt Tinkelbell, dat is waarschijnlijk de aflevering 'To Live With Fear', dan wordt Mary getrapt door een paard en moet ze geopereerd worden. Dit had echter niets te maken met roodvonk of een dergelijke ziekte.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2012 22:46

Ja zie je.... dank jullie wel voor de uitleg. :)

Plaats reactie